Minkä ikäinen lapsi yötä yksin?

  • Viestiketjun aloittaja Tehdäkö ilmoitus vai ei :/
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Miranda83:
mikä on white trash perhe?

mulla on ollu tosi paska lapsuus ja todellakin muutin heti ysin jälkeen omilleni.

ja joo tulin raskaaks 17-vuotiaana (täytin18 ennen synytystä) ja mulla on kolme lasta ja sama ukko ja kaikki ihanasti!!! en mä oo paskasakkia vaik mun äiti ja isä on!
Muta olet white trash perheestä ja harvinainen poikkeus jos todella et ole sitä enää itse...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Miranda83:
mikä on white trash perhe?

mulla on ollu tosi paska lapsuus ja todellakin muutin heti ysin jälkeen omilleni.

ja joo tulin raskaaks 17-vuotiaana (täytin18 ennen synytystä) ja mulla on kolme lasta ja sama ukko ja kaikki ihanasti!!! en mä oo paskasakkia vaik mun äiti ja isä on!
Muta olet white trash perheestä ja harvinainen poikkeus jos todella et ole sitä enää itse...
no en todellakaan ole. ei sitä kuule halua omille lapsilleen.
 
Pikkusen nyt joku onnistuu haastamaan riitaa ja provoomaan, antaapi olla.. (ettei vaan kolisis kaverilla omaan nilkkaan... ;) )

Totuus on se että moni 16 vuotias lähtee opiskelemaan muualle ja muuttaa omaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Pikkusen nyt joku onnistuu haastamaan riitaa ja provoomaan, antaapi olla.. (ettei vaan kolisis kaverilla omaan nilkkaan... ;) )

Totuus on se että moni 16 vuotias lähtee opiskelemaan muualle ja muuttaa omaan.
Loppujen lopuksi aika harva 16v muuttaa omilleen opintojen takia, koska suurin osa suomalaisista nuorista käy lukion ihan omalla paikkakunnalla.

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Pikkusen nyt joku onnistuu haastamaan riitaa ja provoomaan, antaapi olla.. (ettei vaan kolisis kaverilla omaan nilkkaan... ;) )

Totuus on se että moni 16 vuotias lähtee opiskelemaan muualle ja muuttaa omaan.
Loppujen lopuksi aika harva 16v muuttaa omilleen opintojen takia, koska suurin osa suomalaisista nuorista käy lukion ihan omalla paikkakunnalla.
Lukion joo, mutta ammatillista koulutusta ei ole joka paikkakunnalla..
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Loppujen lopuksi aika harva 16v muuttaa omilleen opintojen takia, koska suurin osa suomalaisista nuorista käy lukion ihan omalla paikkakunnalla.
Läheskään kaikki nuoret eivät mene lukioon ja läheskään kaikki nuoret eivät asu kaupungeissa.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Loppujen lopuksi aika harva 16v muuttaa omilleen opintojen takia, koska suurin osa suomalaisista nuorista käy lukion ihan omalla paikkakunnalla.
Läheskään kaikki nuoret eivät mene lukioon ja läheskään kaikki nuoret eivät asu kaupungeissa.
Muistelen että nuorista 70% menee nykyisin lukioon ja lukioita on myös muualla kuin kaupungeissa.

 
Mä olen ollut yksin yötä kotona ala-asteen viidennellä luokalla kun vanhemmat ja pikkuveli meni mökille. Mut riippuu tosiaan lapsesta. Mun pikkuveli jäi yksin kotiin yöksi 17- vuotiaana mutta kokemus osoitti että oli liian nuori siihen.
 
Mä en uskaltanut 7-vuotiaana olla yksin kotona edes paria tuntia koulun jälkeen. Ristus sentään mä olisin varmaan kuollut kauhuuni, jos mut olisi jätetty yksin kokonaiseksi yöksi :eek:

Tosi vaikea tässä vaiheessa sanoa, koska voisin omani jättää yöksi yksin, en varmasti ainakaan vielä ala-asteikäisenä.
 
Julia
Itse olin 7-vuotias kun olin ekaa kertaa yksin kotona yötä.. Ja ekalta luokalta lähtien ollaan oltu aina isoveljen kanssa kahden. Minä 7-vuotias ja isoveli 8-vuotias oli silloin ja ei olisi tullut mieleenkään ruveta mihinkään tulitikku leikkeihin ynm. Ja ei ole pelottanu kertaakaan :D puhelinta osattiin käyttää ynm. Ja mikroa osattiin käyttää jo itsenäisesti. Tänä aikana saatettais olla jo meidät huostaanotettu. :D :D :D
 
vieras
minä jätin 11 vuotiaan kotiin, on sen verran luotettava ja fiksu, halusi myös itse olla kotona. Puhelin oli ja tunsi naapurin hyvin. N. 24-01 aikaan tulimme kotiin, joten ei mitenkään koko yötä ollut yksin
 
Alkuperäinen kirjoittaja ruttis:
Mä en uskaltanut 7-vuotiaana olla yksin kotona edes paria tuntia koulun jälkeen. Ristus sentään mä olisin varmaan kuollut kauhuuni, jos mut olisi jätetty yksin kokonaiseksi yöksi :eek:

Tosi vaikea tässä vaiheessa sanoa, koska voisin omani jättää yöksi yksin, en varmasti ainakaan vielä ala-asteikäisenä.
Meilläkin 7v on ollut vissiin max 15 min yksin kotona. Uskaltaisi varmaan olla pidempäänkin (esim. tunnin) mutta mä en henno jättää kun kerran ei ole pakko.
 
poipoipoi
Ehkä jotain 12v jos se olisi ok lapsen mielestä. Moni 13v jo haluaakin jäädä yksin kotiin :)
Muistan vain omasta nuoruudesta ja nyt erästä lähisukulaista seuraten: 13v haluaisin jäädä aika usein kotiin kun vanhemmat lähtevät mökille, mutta sitä raahatan yleensä puoliväkisin mukana :D On saanut pari kertaa jäädäkin kotiin kaverien kanssa kun on luvattu (ja oltu) kiltisti...
 
Mari
Mun 12- vuotias niin haluaisi jäädä kaverin kanssa keskenään kotiin, kun me lähdemme mökille 50km päähän. Yhdeksi yöksi siis. En vaan vielä jätä!

Varmasti pärjäisivät ja ovat fiksuja, asiallisia tyttöjä, mutta mun mielestä ollaan liian kaukana..

Sanoinkin, että joskus voidaan mennä tuohon meidän lähikuppilaan muutamaksi tunniksi, niin saavat silloin sitten olla keskenään meillä. Eli yöksi tai yöllä tullaan kuitenkin kotiin..
 
Jaa-a...varmaan noin 10 v iässä. Riippuu ihan tilanteesta. 6 v on ollut päivällä yksin jonkin verran, max. 1,5 h. Hän varmasti osaisi, haluaisi, uskaltaisi ja pärjäisi yksin yöllä 10-vuotiaana, mutten oikein keksi tilannetta jossa hänen pitäisi yksin jäädä. Pienempi lapsista taas on selvästi arempi.
 

Yhteistyössä