Minkä ikäinen oli vauvasi kun ensimmäisen kerran vaihdoit vapaalle?

  • Viestiketjun aloittaja "Kyselijä"
  • Ensimmäinen viesti
"Kyselijä"
Ja oliko vauva silloin isän kanssa vai hoitiko joku muu?
Tahtoisin kovasti itse mennä jonnekkin kun olen kökkinyt kotona kuukauden ilman mitään sosiaalielämää mutta en taida raaskia vauvaa jättää, huono omatunto tulee jo siitä että haluaisin mennä vaikka vauva jäisikin iskän kanssa..
 
"Molleri"
Mikään ei estä sinua menemästä. Sulla ei siinä montaa tuntia mene ja vauva on hyvässä huomassa, kotona isän kanssa. (Olettaen, että isä on ihan isä eikä mikään sohvanettiperuna...tmv.)
 
"vieras"
Vauva oli 5kk,lähdin 20.00 ja poika alko nukkumaan 21.00,kotiuduin 03,isänsä kanssa oli,nukkunut oli sen ajan mitä olin pois,en vetänyt perskännejä,saunoin ja grillailin kavereitten kanssa ja paikallisessa käytiin parit juomassa, en tuntenut missään vaiheessa huonoa omatuntoa,enkä olisi tuntenut vaikka poika olisi valvonut koko tuon ajan,oli jo täysin pullolla joten syöttäminen isältä kyllä onnistui.
 
Vauva 10kk ja en ole vielä lähteny mihinkään enkä kai ole lähiaikoinakaan lähdössä... Jonku 2 tuntia oon ehkä ollu pois, sitä ei varmaan oikeen voi laskea, varsinkaan kun on kauppareissua yms.
 
Viimeksi muokattu:
Vauva oli 8kk.
Isovanhemmat hoitivat. Oltiin muutenkin yökylässä isovanhemmilla ja lähdin sitten yöksi pois, eli vauvakin oli tottunut ympäristöön.
Imettämisen kannaltakaan ei ollut ongelmaa, kun isoäiti imetti vauvaa.
Mun kannalta tietty oli vähän tukalampi tilanne, mut pumppasin aina välillä rinnat tyhjiksi. :D
 
Viimeksi muokattu:
Miehen kanssa käytiin leffassa kun poika oli 7kk. Mummon tuli meille siksi aikaa poikaa hoitamaan. Hyvin pärjäsi sen pari tuntia. Pidempään ei olisi voinutkaan olla, kun tuo ei pullosta ole syönyt koskaan eikä sitä siis huoli.
 
Mitä sisältää "vaihtaa vapaalle"? Sisältyykö siihen kaikki ilman vauvaa kodin ulkopuolella tehtävä asia? Jos näin on niin lähdin eka kertaa ilman vauvaa liikenteeseen kun esikoinen oli 6 päivää vanha, keskimmäinen 3 päivää vanha ja kuopus 2päivää vanha.

Mutta jos tarkoitetaan jotain tyyliin juhlimaan/elokuviin tms menoa niin kyllä se sitte on menny aika pitkälle. Kuopus on nyt 1v8kk ja pari viikkoa sitten käytiin kattoos isompien lasten kanssa Risto Räppääjä ja sillon kuopus jäi isänsä kanssa kotiin.
 
Viimeksi muokattu:
4kk, kun piti mennä kaverin polttareihin.
Tosin lähtö 6 aamulla, palasin jo 18 illalla
kun ei pystynyt olemaan imettämättä kauempaa. Inhoan pumppaamista.
Join reissussa huimat 3 siideriä...

Seuraava kunnollinen vapaa oli tytön ollessa melkein 5kk, omissa polttareissa.
Tuolloin olin vuorokauden poissa.

Sitä seuraava oli taas 5kk iässä, mutta silloin ainoastaan hääyön ajan.
Oli mummullaan hoidossa.


Eli mulla siis aika tollasia "pakollisia" menoja,
en oo tosiaan halunnu mihinkään baareihin lähtee huvin vuoks ton imetyksen takia.
 
Kävin kaupassa sinä päivänä kun päästiin sairaalasta. Tosin kauppa oli 5min kävelymatkan päässä ja vauva nukkui mummin valvonnassa sen aikaa. Kunnolla ulos lähdin ekan kerran kun vauva oli n. puoli vuotias. Oltiin miehen kanssa juhlimassa mun synttäreitä ja vauva oli mun vanhempien kanssa. Lähdettiin illalla kun vauva nukkui ja tultiin yöllä kotiin.
 
..,..
Ei ollut kiinnostusta eikä tarvetta mennä. Lapsi oli hieman vajaa 3 v., kun ensimmäisen kerran poistuin jonnekin. Lapsi oli isovanhempien hellässä huomassa, sillä menimme häihin yhdessä puolisoni kanssa.

Kakkosen kanssa ei vielä tiedä. Hän on nyt 11 kk eikä vielä ole ollut tarvetta lähteä minnekään "tuulettumaan".
 
Lunatic
2 kk, isän kanssa oli. Tosin se vapaalla olo meni perseelleen, isukki soitti mut kesken illan kotiin, ja se olikin yhtä tuskaa, kun kotiintulomatka kesti ja kesti (kuski ei oikein ymmärtänyt, että mulla oli KIIRE vauvan luo. Kuulin oikeen pääni sisällä sen itkun, joka vaati minua luokseen). Eli liian aikasin yritin vaihtaa vapaalle.:xmas:
 
jobo
Reilu 2kk ikäinen oli, tosin vietettiin alkuilta saunoen meillä, ja lapsi oli isänsä kanssa vaan klo 22-02 kun itse olin kaupungissa. Jatkuvien katkonaisten unien jälkeen ei jaksa valvoa pitkään, eikä kyllä olisi raaskinutkaan olla pidempää aikaa lapsen luota poissa :) Tuon kerran jälkeen ei ole kyllä ollut mitään tarvetta lähteä vapaalle, saa nähdä milloin seuraavan kerran.
 

Yhteistyössä