Minkä ikäinen olit kun sait ekan lapsen?

  • Viestiketjun aloittaja ikäkriisi?
  • Ensimmäinen viesti
Olin 22-vuotias. Itse otin asian huonosti, en edes suostunut keskustelemaan raskaudesta kenenkään kanssa (paitsi neuvolassa oli pakkopullat) ennen kuudetta raskauskuukautta. Mies oli kovin iloinen, tahtoi lapsen pitää alusta lähtien. Ei kuitenkaan pakottanut minua asiasta puhumaan, tuki ja huolehti että sain syödäkseni ja tuli jokaiseen neuvolakäyntiin mukaan. Kyseessä siis Evra-laastareiden käyttöaikana raskautuminen. Ei todellakaan suunniteltu.
 
"Anne"
25.

Ja mun äiti oli silloin 50 ja mummi 75 ja hänen äiti, eli mun isomummi olis ollut 100 jos ei olis kuollut muutamia vuosia aikasemmin... Oltiin siis sattumalta kaikki saatu esikoiset samassa iässä. Vaikkei sitä nyt kysyttykään. :D
 
"vieras"
19, mies silloin 22. Oltiin just erottu kun tulin raskaaksi joten ei kovin iloinen asiasta ollut. Päätti kuitenkin tukea ja auttaa kaikin tavoin. Lapsi vei miehen sydämen mukanaan. Tuosta jo vuosia.
 
Just ehdin täyttää 17 ennen,kuin tyttö syntyi.

Oltiin erottu tytön isän kanssa,mutta raskaudesta kuultuaan hän ehdotti,että yritettäisi vielä uudelleen.
Oli iloinen ja samalla erittäin peloissaan.
 
"mamma"
Olin 42 kun plussasin ja 43 kun lapsi syntyi. Olimme molemmat erittäin hämmentyneitä. Raskaus oli suuri yllätys. Olimme suunnitelleet lapsetonta elämää. Harkitsimme pitkään mitä tekisimme. Aborttipaperit oli jo valmiiksi allekirjoitettuna gynekologilla. Soitin sitten viime tinkaan että repii paperit roskikseen.
 
"adgj"
[QUOTE="adgj";25327384]Meillä aivan samoin :) Ehdin just täyttää 28v. Jos lapsi olisi syntynyt la:na niin silloin olisin ollut 27v :)[/QUOTE]

Ai juu, ja se miehen reaktio... Oli potenut vauvakuumetta jo vuoden ennen kuin päätin, että nyt voisi olla lapsen aika. Eli oli onnellinen :) Ja samalla erittäin polleana, sillä raskaus alkoi "kerta laakista" lopetettuani pillerit :LOL:
 
19v olin kun ekan kerran tulin raskaaksi. Mies oli niin innoissaan että ei malttanut olla kertomatta mun vanhemmille jo ennen kun olin edes testiä tehnyt, menkat oli päivän myöhässä ja mies oli ihan varma että pieniin päin ollaan :) No niinhän sitä oltiin ja siitä tiesi kaikki jo ennen rv6 :D Täytin 20 samana päivänä kun esikoinen syntyi, paras lahja mitä ihminen voi saada :heart:
 
"minttu"
[QUOTE="vieras";25327480]Olin 32 v ja lapsi erittäin toivottu ja haluttu. Lapsi on saanut alkunsa Väestöliiton klinikalla[/QUOTE]

Sama täällä, paitsi että olin 31v. :)
 
Just ehdin täyttää 21v silloiselle miehelle oli tarjottu töitä ulkomailta. Kun kuuli raskaudesta otti paikan heti ja eipä häntä paljoa näkynyt kolmeen vuoteen sen jälkeen..Että ihan hienosti otti uutiset :D Mies oli silloin 24v. Nyttemmin on lapsen elämässä mukana yli 7 vuotta myöhemmin, mutta mulla asui jo uus mies talossa lapsen ollessa 10kk..
 

Yhteistyössä