Minkä ikäinen on nuori äiti?

Olen nyt 19 ja ollut naimisissa vuoden.Olemme yrittäneet yhtä kauan lasta.Nyt laskeskelin että jos tässä kierrossa tärppää niin olen 20 kun saisin esikoiseni.Olenko siis silloin vielä nuori äiti?

 
Yhdyn tuohon että alle 25-vuotiaat äidit nuoria.. mutta riippuu myös ihmisestä itsestään, jotkut kypsempiä kuin toiset.. :) Kun joskus tuntuu että jotkut keski-iän ylittäneetkin ovat vielä niin lapsen kengissä..
 
Mielestäni 19-vuotias on nuori äiti (ehkä myös jopa 25-vuotiaskin on jossain määrin), mutta ei nuorissa äideissä mitään pahaa ole! Olen 18-vuotias ja yritämme mieheni kanssa lasta ja jos nyt tärppäisi lähi aikoina olisin 19-vuotias lapsen syntyessä =)

Nuori äitikin voi olla hyvä äiti, ei se ikää katso!! :D
 
tässä mietin, että jos alaikäisenä vauvan saanut on teiniäiti, niin mikäs mä nyt sitten olen, ku olin seitsemäntoista, eli alaikäinen kun sain vauvin ja nyt oon 19 ja muksu on kaks vee?? eli oonko vielä nimikkeellä teiniäiti?? :)
 
Mä oon sitä mieltä,että jokaisella on oikeus tulla kutsutuksi ÄIDIKSI! Oli sitten alle 18 tai yli. Ei siihen mitn lisänimikkeitä tarvitse. Joitain se satuttaa aikalailla.. Mutta mä vaan sanon että me ollaan äitejä! Äitejä omille lapsillemme. Jos joku tahtoo vetää jotain juttuu teinimammoista ni okei. Ei mun elämään vaikuta. Eihän meidän lapsetkaan ajattele,et voi hirveää *Mun äiti on teiniäiti...* Ehei.. :) Olisivat nyt ihmiset vaan onnellisia siitä että on äitejä,jotka tosiaan rakastaa ja huolehtii lapsistaan IÄSTÄ RIIPPUMATTA! Tämä oli VAIN minun mielipiteeni. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mammuliini:
Mä oon sitä mieltä,että jokaisella on oikeus tulla kutsutuksi ÄIDIKSI! Oli sitten alle 18 tai yli. Ei siihen mitn lisänimikkeitä tarvitse. Joitain se satuttaa aikalailla.. Mutta mä vaan sanon että me ollaan äitejä! Äitejä omille lapsillemme. Jos joku tahtoo vetää jotain juttuu teinimammoista ni okei. Ei mun elämään vaikuta. Eihän meidän lapsetkaan ajattele,et voi hirveää *Mun äiti on teiniäiti...* Ehei.. :) Olisivat nyt ihmiset vaan onnellisia siitä että on äitejä,jotka tosiaan rakastaa ja huolehtii lapsistaan IÄSTÄ RIIPPUMATTA! Tämä oli VAIN minun mielipiteeni. ;)
samaa mieltä :wave: =)
 
Sain itsekkin esikon 24v, mutta silloin en pitänyt itseäni nuorena. Mutta nyt kun esikkoni täyttää jo 10v on ihanaa kun olen vielä reilusti alle 40v!!!! Ja kun on täysi-ikäinen ei mulla 50v ole lähelläkään!! Jee!! Kyllä kannatti tehdä lapsi nuorena.
 
Nyt 26, ensimmäisen sain tasan 20-vuotiaana.
Muistan vielä kun synnytyssalissa kätilö heti synnytyksen
jälkeen sanoi että: Olitpa reipas tyttö!
En tienny olisko pitäny suuttua vai ottaa kohteliaisuutena...?

Kolmannen jälkeen, olin silloin 24, (sama) kätilö ei enää sitten kehunut reippaaksi.. :/
 
Tuntuu välillä kun ystävien juttuja kuuntelee, että kuka tahansa alle kolmekymppinen olis nuori äiti... Itse täyttämässä just 19, mun mielestä tää on ihan täydellinen ikä tulla äidiksi! Ei se nuori siinä sanan edessä välttämättä mitään pahaa tarkoita, eikä se välttämättä tarkoita yhtään mitään. Joskus ihmiset vain haluaa kuvailla asioita ylimääräisillä adjektiiveilla.

Kuulen niin paljon noita "oi kun oot vielä niin nuori, oliks se vahinko? onkohan susta nyt äidiks kun itse vielä noin lapsi?". Siihen sanoi mukavasti virolainen työtuttavani: "Se on niin hassua kun te suomalaiset ootte yleensä niin vanhoja ku lapsia alatte tekemään! On se kiva kun joku nuorempikin uskaltaa."
 
Kinela
Mun mielestä kan alle 20. Teini ehkä siinä alle 17v. En meinaan itteeni kovin teiniksi tuntenu, kun 17 sain esikoisen.

Mutta sitä on sen ikäinen kun tuntee olevansa :D

Mulle, kun sain tokan kuukautta ennen kun täytin 19v, kätilö sanoi kun uikutin, ettei enään iokinä synnytystä, et kyllä se mieli muuttuu, kun aikuiseksi kasvetaan. Siitä seurasi masennus ja vielä viidenvuoden päästä se tuntuu todella pahalta.
 

Yhteistyössä