Minkä ikäiseksi asti peset vauvan uudet vaatteet?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Boogyman
pesen vieläkin lasten vaatteet aina ennen ekaa käyttökertaa....saavat noista väriaineista allergiaa niin ylimäärän pesen pois ja kun tiedän niiden vaatteiden pyörineen siellä ompelimon lattioilla ja ihmiset kävelleet niiden päältä niin siksikin jo pesen....
 
Mä pesen myös koko perheen uudet vaatteet aina ennen ensimmäistä käyttöä. Samoin kaikki pyyhkeet, lakanat jne. Ainut mitä en pese on esimerkiks ulkovaatteet. Eli nyt kun ostin tytölle uuden välikausihaalarin, sitä en pessyt. =)
 
palma
Mäkin pesen aina kaikki tekstiilit. Ei liity ylihygieenisyyteen kuten juomaveden keittäminen, vaan ihan siihen faktaan, että kankaissa on niin tuhdisti käsittelyaineita ja värijäämiä. Näkeehän sen pesuveden väristäkin.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niin ja joissain lakanoissa ja vaatteissa lukee pestävä ennen ensimmäistä käyttökertaa.
ja kaikkia suosituksiahan tulee orjallisesti aina noudattaa. itse ei saa yhtään ajatella eikä tehdä mitään ohjeista poikkeavaa. fasismi rules.
 
Vieras
Pesen kaikkien uudet vaatteet ennen käyttöä. Ulkovaatteet ja sukat on mitä en pese. Minusta ne vaatteet on tosi pahan hajuisia ja monesti sellaisia "koppuroita" kun ostaa kaupasta. Ja en todellakaan voi edes kuvitella että laittaisin lakanat sänkyyn ennen pesua.
 
rene
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niin ja joissain lakanoissa ja vaatteissa lukee pestävä ennen ensimmäistä käyttökertaa.
ja kaikkia suosituksiahan tulee orjallisesti aina noudattaa. itse ei saa yhtään ajatella eikä tehdä mitään ohjeista poikkeavaa. fasismi rules.
Laita riippukeinu kiinni keväällä, pidä jemmarahaa pankkitilillä... :D

Lakanat kyllä on oikeasti pakko pestä ennen käyttöä. Nehän on inhottavan kovia vielä muuten - ainakin mitä meillä on ollut.
 
Huom
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niin ja joissain lakanoissa ja vaatteissa lukee pestävä ennen ensimmäistä käyttökertaa.
ja kaikkia suosituksiahan tulee orjallisesti aina noudattaa. itse ei saa yhtään ajatella eikä tehdä mitään ohjeista poikkeavaa. fasismi rules.
Tämä perustuu kyllä ihan terveeseen järkeen eikä suositusten orjalliseen noudattamiseen. Onko sinulla aavistustakaan, mitä myrkkyjä väri- ja käsittelyaineet sisältävät...
Täytyy olla suoraan sanoen aika tyhmä, jos lapsensa niille tieten tahtoen altistaa.
 
palma
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niin ja joissain lakanoissa ja vaatteissa lukee pestävä ennen ensimmäistä käyttökertaa.
ja kaikkia suosituksiahan tulee orjallisesti aina noudattaa. itse ei saa yhtään ajatella eikä tehdä mitään ohjeista poikkeavaa. fasismi rules.
No kyllä mun pesemiseni johtuu ihan siitä omasta ajattelusta, ihan sama vaikka tuoteselosteessa kieltäisivät pesemästä ennen käyttöä. Lakanathan seisoo itsekseen siitä tärkistä ja haisee pistävälle, kuka hullu sellaisissa nukkuisi?
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
niin ja joissain lakanoissa ja vaatteissa lukee pestävä ennen ensimmäistä käyttökertaa.
ja kaikkia suosituksiahan tulee orjallisesti aina noudattaa. itse ei saa yhtään ajatella eikä tehdä mitään ohjeista poikkeavaa. fasismi rules.
Okei... :D Nyt on kuitenkin kyse vain vaatteista. Minä pesen kaikki vaatteet nykyään, omani myös kun ihoni on alkanut oireilla :(
 
palma
Alkuperäinen kirjoittaja rene:
Mä en ole pessyt muuta kuin ihan ekat vauvanvaatteet... :ashamed:

Mutta toisaalta meillä ei kellään ole ollut mitään iho-ongelmia, eli ei ole ollut tarvettakaan pestä.
Iho-ongelmia tai ei, tekstiilejä käsitellään silti esim. formaldehydillä. Tuskin on terveellistä.
 

Yhteistyössä