Minkä ikäisella teillä 98cm vaatteita?

Esim. talvihaalari...kun oon ostanut alesta 98cm remun haalarin ja poika siis ensi talvena täyttää 3, niin menee silloin mutta voisko menää viel 4 veelle? Edellinen haalari joka oli viime talvena siis 2veellä oli 86cm.

Sitten ostin umbron verkka-asun 104 cm joka nyt vielä reilu saa hihoja kääriä, mutta että menis ens kesänäkin! Eikös 104 cm ole n.4veelle?
 
vieraas
Ei kait sitä voi suoraan sanoa "et sen ja sen kokonen menee sen ja sen ikäselle". meillä ainakin 98 cm meni 1½ vuotiaana! Nyt tyttö 2v 5 kk ja pitää 104 cm vaatteita. Mut oikei, ymmärsin pointtsi. Keskiarvo lienee et 98 cm menee 2½-3 vuotiaalle.
 
Remulla on reilut koot joten 98 menee varmaankin ensi talven.. Meillä 2v käytti viime talven 92cm ja mahtuu varmaankin vielä alkusyksyn.. Vaikea sanoa, lapset on niin eri kokoisia.. 104 taitaa olla kaupan lappusissa 3-4 vuotiaan koko ja 110 4-5vuotiaan jne..
 
Meillä 4-vuotias käyti viime talven 98cm reiman pukua...

Minä en oikein ymmärrä tuota että ostetaan vaatteisiin kauheasti kasvunvaraa... Sitten kun vaattee on sopivat niin ne on jo niin kuluneet etten minä ainakaan kehtaisi niitä enää lapselleni pukea :/
 
(ap)

Juu onhan sekin totta ettei kannata kaikenlaisii vaatteisiin "ostaa" kasvunvaraa mutta laadukkaisiin mielestäni kannattaa! sitä paitsi meillä suurin osa vaatteista kierrätettyjä useemmalla lapsella ja vaatteista isoin osa siistejä ja KEHTAA pitää. Rahahan sen melkopitkälle sanelee...kuinka usein on varaa vaihtaa uuteen :/
 
Minä kyllä kehtaan pitää muutaman vuoden samaa vaatetta jos vaan kokonsa puolesta menee. Mutta housuissa varsinkin on se ikävä puoli että liian pitkät lahkeet kuluvat puhki.. ja ovat siis rikki ennenkuin ovat sopivat.. Mutta jos on kunnon kuminauha tai resori lahkeessa niin se pidentää käyttöikää huomattavasti.
 

Yhteistyössä