Minkä ikäiselle korvikset?

Poika on nyt 4v ja tyttö 1v ja mieli tekisi laittaa kummallekin korvis/korvikset, joten kyselempä nyt että koska te olette laitattaneet lapsillenne korvikset? Entä kuinka helposti on antanut laittaa vielä (mahdollisen) toisenkin jos on säikähtänyt sitä ensimmäistä napin "ampumista?
 
JONSERED Karhunkantaja
Tytöille 6kk- 1 vuoden iässä, poika halusi 4 vuotiaana yhden ja 5-vuotiaana toisen. Emlaa korviin, niin ei tunnu.

Ja ennen kuin kukaan alkaa saarnata, kukin tekee tavallaan.
 
Meillä neidille laitettiin 1v iässä ja ei tuntenut mitään koska meillä käytettiin sitä puudute emlaa.Joten en osaa tuohon sanoa mitään että miten reagoi siihen kun toinen laitetaan.Meillä kun ei reagoinut mitenkään,joten suosittelen sitä Emlaa,en minä muuten olisi edes antanut laittaa.Kakkoselle laitetaan kanssa vuoden iässä.
 
jaamu
laitan tytölle vasta sitten kun itse niistä huolehtii ja pojalle en milloinkaan. Pienet monesti säikähtää korunlaittoa, olin töissä kultasepänliikkeessä ja monelle muksulle laitettiin korut parin vuoden väliajalla...
 
Juu Emlan saa apteekista ilman reseptiä ja kannattaa antaa olla kauemmin kun sen 30min vai tuntiko siinä oli se aika,auttaa paremmin =) Ja hinta taisi olla vähän alle 10e sellainen pieni tuubi,mutta se riitti ihan hyvin.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Pehmeäpupu:
Esikko sai kun meni kouluun, kakkonen halusi keväällä (oli 5,5v) eikä meinannut laittaa kultaseppä kun kuulema täällä ikäraja 7v tai ekaluokkalainen :whistle:
Kosmetologi laittaa ainakin täällä päin. Kauniimmat korut ja parempi työnlaatu.
 
JONSERED Karhunkantaja
Alkuperäinen kirjoittaja Pikkarainen:
Kosmetologi, eipä tullut edes mieleen. Ehkä se vois ollakin parempi vaihtoehto
Yleensä rauhallisempi paikka, eli pääsee omaan kopperoon, toisin kuin kultasepällä. Näin siis minun kokemusteni mukaan.

ehkä lävistysliike voisi olla toinen vaihtoehto?
 
Vastustan läväreitä
syyksi riittänee se, että jos lapsi ei kykenen itse reikiä hoitamaan, ei niitä kannata laittaa. Tulehtuvat usein, koska lapsi ei anna putsata niitä (sattuu!!). Korut voivat myös painua reiän sisään (esim nukkuessa) ja aih siten kipua ja tulehdusta sekä reiän repeämistä. Pojalle en ensinkään laittaisi. Kyllä lapsen täytyy osata asiaa vaatia ja perustella ja myös pystyä hoitamaan puhdistukset itse ennenkuin lävistyksiä tehdään. Lävistykset ovat suuri nikkeliallergian aiheuttaja; vaikuttaa vahvasti esim ammatin valintaan!
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vastustan läväreitä:
syyksi riittänee se, että jos lapsi ei kykenen itse reikiä hoitamaan, ei niitä kannata laittaa. Tulehtuvat usein, koska lapsi ei anna putsata niitä (sattuu!!). Korut voivat myös painua reiän sisään (esim nukkuessa) ja aih siten kipua ja tulehdusta sekä reiän repeämistä. Pojalle en ensinkään laittaisi. Kyllä lapsen täytyy osata asiaa vaatia ja perustella ja myös pystyä hoitamaan puhdistukset itse ennenkuin lävistyksiä tehdään. Lävistykset ovat suuri nikkeliallergian aiheuttaja; vaikuttaa vahvasti esim ammatin valintaan!
Meillä tyttö oli 5 v. kun sai, koska kinusi vuoden verran. Nykyään niitä reikiä ei enää pahemmin puhdistella, ihan vedellä vaan huuhdellaan, eikä edes pyöritellä. Tämmöiset ohjeet saatiin, näin toimittiin ja tyttö on nyt 9 v. eikä ole ollut ainuttakaan tulehdusta rei`issä. Enkä ole antanut rihkamakoruja pitääkään, ainoastaan kultaisia.

 
tytön ja pojan äiti
Pojalle en laittaisi, en ainakaan usko. Mutta tytöllemme laitettiin 2½-vuotiaana. Ei itkua, ei tulehduksia, korut ei ole koskaan jääneet mihinkään kiinni, ei mitään ongelmia kertakaikkiaan. Kultainen koru ei nikkeliallergiaakaan aiheuta :) Korut on olleet jo puolitoista vuotta korvissa.
 

Yhteistyössä