Minkä ikäiselle lapselle oma huone?

no
meidän 10kk muutti omaan huoneeseen 6kk iässä. Nukkuu ERITTÄIN hyvin. Nukahtaa maidon jälkeen omaan sänkyyn ja herää 12h kuluttua virkeenä uuteen päivään. Jos herää yöllä (noin pari kertaa kk), niin sit tulee keskeen yöksi. Meille ollut ainakin tosi hyvä ratkaisu:)
 
hump
Aluksi nukkui samassa huoneessa. Siirrettiin nukkumaan omaan huoneeseen n 10kk iässä, kun huomattiin pojan unen häiriintyvän meidän aikuisten myöhäisemmästä nukkumaan menosta ja miehen kuorsauksesta.
Pojalla yöt rauhoittui, kun yöhäiriöt väheni omassa huoneessa.
 
Meillä ensimmäinen muutti omaan huoneeseen kun ikää oli 1v2kk. Pikkuveli syntyi, kun hän oli 1v4kk, joten ehti totuttelemaan omassa huoneessa oloa ennen kuin pikkuveli valtas hänen vanhan paikkansa meen huoneen nurkasta.
 
esikoinen siirty omaan huoneeseen himpun alle 1v. pikkuveljen syntymän ja muuton jälkeen siirty takas meidän makkariin, nyt siis meidän sängyssä pikkuveli 5kk ja isoveli 2v7kk samassa huoneessa omassa sängyssään.siirtyvät lastenhuoneeseen yhdessä kunhan yöheräilyt loppuu..
 
vieras
no meillä ei eskarilainenkaan vielä ole halunnut omaa huonetta (kysynyt olen). kaikki lapset nukkuvat vielä samassa huoneessa ja yksi samassa sängyssäkin kuin minä. jokainen on saanut valita nukkumapaikkansa ja niin kauan kuin itse nukun hyvin, saavat valitakin.
 
katti
saivat omat huoneet kun muutettiin, olivat silloin 2v 5kk ja 4v. Helpompi saada nukkumaan omiin huoneisiinsa, mutta tulevat vielä jossain vaiheessa yötä/aamua aina meidän sänkyyn.
 
Mei
Meillä esikko sai oman huoneen kun oli parin kuukauden ikäinen. Oltiin tuolloin hyvin tarkkoja siitä, ettei vaan opi nukkumaan vieressä ja totu paapomiseen, eikä varsinkaan nuku vanhempien sängyssä.. Toisen lapsen kanssa mielipiteet muuttui ja vauva sai olla vieressä kunnes yöimetykset loppui noin 8-10kk iässä. Silloin siirtyi esikon kanssa samaan huoneeseen. Kuopus on nyt 10kk eikä puhettakaan että nukkuisi muualla kuin vanhempien huoneessa. Nukahtaa illalla kyllä omaan sänkyynsä (vanhempien huoneessa), mutta yöllä tulee vanhempien sänkyyn ja saa tissiä aina kun haluaa.
 

Yhteistyössä