Minkä ikäisen lapsen kanssa aikaisintaan matkustaisitte ulkomaille?

  • Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti
ihan pienen
Ehkä n. 3-kuisen kanssa ja saman tien voisin lähteä ihan kuinka kauaksi vain. Eli siis ruotsiin tai viroontms. en lähtisi yhtään aiemmin kuin esim. thaimaaseen. Tosin korkean uhkan tautialueille esim. malaria, en lähtisi alle 2v kanssa loma-ajatuksissa, expatreissut olisi eri juttu niitä voisin harkita pienenkin kanssa.

Ollaan oltu 8kk vanhan kanssa thaimaassa ja 2vuoteen mennessä useassa euroopan lomakohteessa.
 
miksi?
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22349530:
Semmosen joka kävelee itse, ei käytä vaippoja ja syö samaa ruokaa mitä muutkin.
Mielenkiinosta : mihin nuo kriteerit perustuu?
ajattelin vain kun lapsemme lähti 8,5kk iässä kävelemään ja on syönyt 6kk iästä saakka samaa ruokaa kuin me, että lähtisitkö niin nuoren kanssa? Tosin vaippoja käytti 6-7 vuoden iässä vielä öisin koska kärsi yökastelusta.
 
JONSERED Karhunkantaja
Mielenkiinosta : mihin nuo kriteerit perustuu?
ajattelin vain kun lapsemme lähti 8,5kk iässä kävelemään ja on syönyt 6kk iästä saakka samaa ruokaa kuin me, että lähtisitkö niin nuoren kanssa? Tosin vaippoja käytti 6-7 vuoden iässä vielä öisin koska kärsi yökastelusta.
Minusta helpoin matkakaveri on lapsi, joka on täysimetyksellä eikä kävele...
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja riippuu mistä roikkuu;22349508:
Mieheni exä sanoi, että alle 12 vuotiaan lapsen ei tarvi lähteä ulkomaanmatkalle, koska ne eivät ymmärrä tai muista matkoista mitään. Jäi sitten 5 v tytöllä Espanjanmatka tekemättä, kun äiti ei päästänyt mukaan. Pikkusisko(puolikin) pääsi...
Voi mitä pötyä miehesi exältä! Meidän 4v ja 6v nauttivat täysin rinnoin ulkomaan matkoista. Koluavat mielellään kaikki nähtävyydet ja riemulla uivat uima-altaassa ja meressä. Ja matkoja muistellaan aina pitkään ja hartaasti:D
 
Saraldo
Kaipa se riippuu täysin vanhemmista. Tarkoitan siis sitä, että mun hermot ei kestäisi minkään taaperon kanssa lentokoneessa, mutta monelle se saattaa olla ihan piece of cake. Ja riippuu vähän siitäkin, mitä vanhemmat sieltä ulkomailta hakevat. Jos sen on tarkoituskin olla reissu lasten ehdoilla, niin silloin vois mennä minkä ikäisen kanssa tahansa.

Mä itse pitäisin ehkä helpoimpana sitä aikaa, kun lapsi on vielä pelkällä rintaruokinnalla eikä kävele, eli mun tapauksessani alle 5kk ikäinen olisi ollut paras matkakumppani.
 
"kahden äiti"
Tallinnassa oltiin puolivuotiaan kanssa, Ruotsin risteilyllä vähän sen jälkeen.
Etelänlomalla Turkissa oltiin lasten kanssa ensimmäistä kertaa viime kesänä.
Hienosti meni kahden sylilapsen kanssa (1v11kk ja 10kk). Isovanhemmat olivat kyllä mukana.
 
oon ollut viikon etelässä kummankin lapseni kanssa kun olivat 7kuisia. olisin voinut kyllä lähteä aurinkolomalle myös jo aiemmin, mutta on nyt osunut näköjään tuohon ikään. ruotsinristeilyjä ym oikeastaan milloin vaan 1kk iän jälkeen.
 
Mä lähtisin varmaan n 3 kk -> jos kaikki hyvin. Me oltiin Espanjassa pojan ollessa 6 kk. Seuraavaksi mentiin New Yorkiin kun oli vähän reilun vuoden ikäinen, siinä vaadittiin jo hitunen huumoria ja kärsivällisyyttä lentojen aikana. Kaikkein hankalinta oli mun mielestä mennä Kanarialle kun jätkä oli vähän alle 2, siis lentojen puolesta. Ei vielä saanut omaa paikkaa mutta sylissä ei halunnut olla ja puuhaa piti keksiä koko ajan. Mä olin raskaanakin eli suurin sylissäpitovelvollisuus lankesi miehelle. Kohteissa ei ole ollut mitään ongelmia.
 
"Noo"
Mä lähtisin varmaan n 3 kk -> jos kaikki hyvin. Me oltiin Espanjassa pojan ollessa 6 kk. Seuraavaksi mentiin New Yorkiin kun oli vähän reilun vuoden ikäinen, siinä vaadittiin jo hitunen huumoria ja kärsivällisyyttä lentojen aikana. Kaikkein hankalinta oli mun mielestä mennä Kanarialle kun jätkä oli vähän alle 2, siis lentojen puolesta. Ei vielä saanut omaa paikkaa mutta sylissä ei halunnut olla ja puuhaa piti keksiä koko ajan. Mä olin raskaanakin eli suurin sylissäpitovelvollisuus lankesi miehelle. Kohteissa ei ole ollut mitään ongelmia.
Tottahan alle 2v saa oman paikan lentokoneessa.
 
tipo
lapsi oli 4kk kun lähdettiin kreikkaan lentomatka oli lyhyt,thaikkuihin lähtisin noin 3-5v kans ja yölennolla.
toinen reissu kreikkaan tehtiin kun lapsi oli 1v6kk se olikin jo rankempi reissu :/
 

Yhteistyössä