Minkä ikäisen lapsen sitten voi jättää hetkeksi

Oon mä ton ukon (31v) jättänyt joskus pariks tunniks kotiin yksin eikä vielä ole mitään sattunut mutta lähtiessä napsautan aina pääkatkaisijasta virrat pois koko kämpästä ettei se vaan mene jättämään levyjä päälle tai kato telkkarista jotain irstasta. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ideaköyhä:
Oon mä ton ukon (31v) jättänyt joskus pariks tunniks kotiin yksin eikä vielä ole mitään sattunut mutta lähtiessä napsautan aina pääkatkaisijasta virrat pois koko kämpästä ettei se vaan mene jättämään levyjä päälle tai kato telkkarista jotain irstasta. =)
:LOL: :LOL: :LOL:
 
vieras
Jaa-a, jos palstaa uskoo niin sopiva ikä olla yksin kotona 30min. olis varmaan 12v.

Mutta meillä ei tyttö 5v osaa välttämättä esim. soittaa mulle kännykkään (vaikka numeron osaakin ulkoa), että häntä en luultavasti jättäisi. Ai, olempa jättänyt kun hain yhden muksun koulusta, silloin tyttö oli 3v. siskonsa kanssa muumeja katsomassa n. 20min kahdestaan. *avaa sateenvarjon*.

Mutta 8v. jätän välillä siskojensa kanssa tunniksi yksin ( 17-18 ) kun käyn lenkillä. Hyvin ovat pärjänneet ja kahdeksan vuotias osaa soittaa mulle jos asiaa tulee.

Nyt ollaan puhuttu siitä että minäkin menisin töihin ja 8v. on ilmoittanut ettei halua olla yksin kotona koulun jälkeen, ei ainakaan montaa tuntia... Pärjäisi kyllä, mutta...
 
vieras
Meillä just 4 täyttänyt on silloin tällöin yksin n. 20 min. 6 v:n jätän jo 30 min-1 t ajaksi huoletta ja ensi syksystä voi joutua olemaan 1-2 tuntia aamusta satunnaisesti kouluun mennessään.

6 v:n kanssa jätän 10 minuutiksi sekä 4 että 2 v:nkin, mikäli aivan pakko.

Nuo kaksi isompaa osaavat soittaa vanhimman kännykällä minulle (pikanäppäin). Ja vanhin sen lisäksi hätänumeroon.
 

Yhteistyössä