Minkä ikäisen olette laittaneet tavalliseen sänkyyn pinniksestä?

  • Viestiketjun aloittaja "sanna"
  • Ensimmäinen viesti
vuosikkaan äiti
1v1kk on tavallisessa lastensängyssä "sivuvaununa" meidän sängyn ja seinän välissä. Paljon kätevämpi ottaa yöllä viereen, kun pääsee itsekin, samaten saa itse kiivettyä sänkyyn tissille. Viihtyy paljon paremmin kuin pinniksessä, kun saa mennä ja tulla ja ei ole pinnoja häiritsemässä :)
 
jhfjshf
[QUOTE="sanna";28012647]Tyttö reilun vuoden, tuntuu ettei enää viihdy pinniksessä. Mutta tippuuko se tavallisesta sängystä...[/QUOTE]

Meillä poika laitettii heti kun oppi kävelemää eli 1v ja 1kk. Paremmin meni yöt kuin silloin kun nukkui pinnasängyssä..eikä meillä tippunu kertaakaan kun sängyssä oli pieni laita
 
Ian äippä
Me laitettiin jo tasan 1v ikäsenä. Yöt parani huomattavasti, mutta eipä tuo pinnasängyssä koskaan viihtynytkään että sen vuoksi kokeiltiin jo siirtoa ja hyvin onnistu.
 
"sommarcat"
ohoh! Meillä on esikko siirtynyt about 2,5 veenä ja juniori täyttää kohta kaks ja on edelleen pinnasängyssä. Mä en tajua miten teidän 1 veet on pysyneet omassa sängyssä noin pienenä? Mä en uskaltais nukkua, kun meillä makkari yläkerrassa, et lähtis hiipparoimaan sängystä ja vahingossa lentäis portaisiin.
 
"wiona"
[QUOTE="sommarcat";28013174]ohoh! Meillä on esikko siirtynyt about 2,5 veenä ja juniori täyttää kohta kaks ja on edelleen pinnasängyssä. Mä en tajua miten teidän 1 veet on pysyneet omassa sängyssä noin pienenä? Mä en uskaltais nukkua, kun meillä makkari yläkerrassa, et lähtis hiipparoimaan sängystä ja vahingossa lentäis portaisiin.[/QUOTE]

Hei opettamalla. Mun mielestä toi alkaa jo olemaan laskojen vanhempien taktiikkaa, että yli 2 vuotiaita pidetään pinnasängyssä. Ja kyllä minä koen sen pinnasängyn 2-vuotiaalle on sata kertaa vaarallisemmaksi kuin sen, että lähtee yöllä valtelemaan.

Nimittäin ne voivat tulla sieltä pää edellä alas. Ja yöllä eivät ikinä ole vaellelleet muualle kuin vanhempien huoneeseen ja sinnekin harvakseltaan. Meillä siis lapset siirretty nukkumaan 1 v 2 kk iässä molemmat nukkumaan matalalaitaiseen sänkyyn.

Portaita varten on keksitty portteja, ihan vaan vinkkinä sinne päin.

Ja eivät tietenkään ne aina pysy omassa sängyssään, illan päälle voivat monestikin tulla pois. Ensimmäinen pari kk ne kyllä joutuu kantamaan sinne melko monesti takaisin. Esikoinen tuli parhaimmillaan 70 kertaa illan aikana pois omasta sängystään kun siirtyi matalalaitaiseen. Mutta kyllä siinä sitten vanhempien sitkeys palkittiin lopuksi. Ja kuopus tulee edelleen silloin tällöin, vaikka on jo 4 kk ollut matalalaitaisessa, mutta kyllä alkaa nyt jo hyvin nukahtamaan sinne.

Mielestäni tosiaan pidän ihmeellisenä sitä, että teillä on lapsi vielä pinnasängyssä. Tulee mieleen tosiaankin vanhempien laiskuus...
 
meillä
Meillä on sellainen pinnis, josta saa koko etuseinän pois. Tämä etuseinä otettiin pois esikolta reilun vuoden ikäisenä, koska rupesi keksimään keinoja miten kiivetä laidan yli. Juuri kaksivuotispäivänään pääsi sitten lastensänkyyn, hyvissä ajoin ennen seuraavan syntymää. Tältä toiselta otetaan varmaan nyt keväällä tuo etulaita pois. Hän kyllä saa nukkua sängyssä varmaan niin pitkään kun mahtuu.
 
IhanaValo
Esikoisesta muisan että kun oppi kunnolla seisomaan/kävelemään, alkoi pomppia pinniksessä niin että pelotti joko pohjan tippuminen tai että tyttö pääsee laidn yli. Silloin siirrettiin joksikin aikaa nukkumaan patjalle lattialle, josta sit isompaan lastensänkyyn, päästävedettävään.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
"Anne"
En minkään ikäisenä ole laittanut.

Jatkettava tuli joskus kun lapsi oli 2-2,5v ja pari kertaa lapsi kokeili siinä nukkumista mutta en jaksanut sitä karkailua niin laitoin sitten pinnikseen nukkumaan. Siinä meni jonkun aikaa kun lapsi välillä kokeili, mutta saattoi kesken yötä heittää petivaatteet pinnikseen ja mennä sinne. Sitten josku 2,5v-vähän alle 3v:nä yksien päikkärien jälkeen rupesi nukkumaan kokonaan jatkettavassa ja viikon päästä purettiin pinnis pois.
 
errääs
Meillä on kaksoset (2,5v) vielä pinniksissä. Toisella normipinnis, toiselta etuseinä pois eli pääsee kulkeen miten tahtoo. Huomenna tarkoitus mennä ostamaan jatkettavat.
 
"Hanna"
Meillä 2,5 v lapsi nukkuu vielä pinnsängyssä. Ei ole koskaan yrittänyt kiivetä sieltä pois (ja miksi tarvitsisi yrittääkään, koska hänet nostetaan heti heräämisen jälkeen pois). Juniorisänky on ostettu ja tarkoitus on tässä parin kuukauden sisällä ottaa se käyttöön. Lapselta jätettiin unitutti pois 3 viikkoa sitten eikä haluttu kovin montaa muutosta samaan kasaan, joten se lastensänky saa odottaa vielä hetken.
 
  • Tykkää
Reactions: erinys
meillä 2v on edelleen pinniksessä ja tulee sieltä kiiveten pois itse, jos haluaa. saa nukkua siellä vielä jonkin aikaa, sitten kun tuntuu siltä, vaihdan junnusänkyyn.
on pitkä poika, joten aika alkaa olla käsillä. mulla ei ole pinnaa siihen tulevaan iltaralliin, joten yritän parhaillaan itseäni siihen tsempata ja kouluttaa, et jaksan kantaa sata kertaa takas petiin, kun itsekin jo haluaisin nukkua...
 
Esikoinen aika tarkkaan 1-vuotiaana, ja siihen oli monta syytä:) Tärkein oli se, että oppi kipuamaan pinnasängystä pois, joten se ei ollut enää turvallinen. Toisekseen, olin nukuttanut hänet siihen asti aina syliin ja sitten siirtänyt sänkyyn, ja se alkoi olla vaikeaa, kun mulla oli iso vauvamaha. Oli helppoa mennä itse pojan viereen lastensänkyyn. Poika oli tuolloin jo oppinut kiipeämään sohvalle ja tulemaan peppu edellä alas, joten osasi sängystäkin ihan hyvin tulla. Meillä oli ihan tavallinen turvalaidallinen lastensänky, josta pääsi jalkopäästä kiipeämään sänkyyn ja takaisin.

Toinen lapsi ei koskaan pinnasängyssä nukkunutkaan paitsi päiväunia:)
 

Yhteistyössä