minkä ikäisenä ja missä seurassa joit ensimmäisen kerran alkoholia?

  • Viestiketjun aloittaja puputupuna
  • Ensimmäinen viesti
Kotona ekat humalat
Olin 6v ja kalareissulla isän kanssa. Isä antoi huikkaa kossusta raakana ja nauroi partaansa kun pärskin sen jälkeen.
11v shampanjaa 3 lasia.. Taas paha, paha isä tarjosi salaa äidiltä.. Äiti tulikin yllättäen kotiinja mä olin humalassa ja seisoin pälläni ja nauroin :D :D ! Isä sai melkoiset sapiskat!
Kolmas kerta olikin sitten oma-aloitteista kaveripiirissä , kadulla ja salaa.. Ikää 11,5v. Kynnys oli helppo ylittää kun se oli jo kotona rikottu. Olinhan jo "pro" juomisessa :D
 
Jaah, tää onkin paha. En mä ikää muista, ei oltu vielä ala-astetta aloitettu kun maisteltiin naapurin kersan kans jotain "itse tehtyä" kun kaikkien vanhemmat oli dokaamassa mm. sitä samaa tököttiä.
 
vierailija
ekan karran maistoin joulun aikaan, kun serkkujen perhe oli kylässä. Saatiin maistiaisia viskistä ja konjaksita. Olin silloin kai 13-vuotta.
muistan myös, että 14-15 vuotiaana itsekseni välillä join vanhempien viinejä, ja kaverin kanssa maisteltiin alkoholia kanssa.
Koskaan en humalassa niin oo ollu, ehkä jossain siinä ns ''rajamailla''
 
Vanhemmat antoivat maistaa. Nykyään siitäkin tulisi varmaan välitön huostaanotto, mikäli joku saisi kuulla.
 
Tässä kun lukee näitä kommentteja, niin ei voi kuin ihmetellä miten aikaisessa vaiheessa on ensikänni otettu. Itse olin tässä seurassa aika vanha jo. Menin kaverin luo Riihimäelle jotain 17-vuotiaana. Vuosia sitten jo. Illalla mentiin paikalliseen ravintolaan, tai kuppilaan, miten vaan. Hyvin päästiin sisään. Juotiin ginilonkeroa. Hämärästi muistan miten jonkin hautausmaan läpi seikkailtiin kaverin kotiin. Kaatuiltiin ja kontattiin. Kaverin luona sammuin heti sänkyyn ja aamulla kun heräsin, niin olin oksennuksessa ylt' ympäriinsä. Seinältä valui spyttis ja siihen oli kuivunut puolukanmarjoja. Mistä lie nekin siihen olivat tulleet. Kaverin kanssa viruteltiin sitten lakanoita ja yritettiin pestä tapettia, mutta kauheat jäljet siihen jäi. Hävetti niin saamaristi kun kaverin äiti tuli kotiin, mutta fiksusti hän oli kuin huomaamatta kaikkea mitä olimme hommailleet. Kotiin tullessä heitin junasta sitten oksennuksesta haisevan aluspaitani jonnekin Keravan ratapihalle. Siihen aikaan sai vielä pikajunistakin oven junan liikkuessa auki. Se oli se muistini mukaan ensikänni.
 

Yhteistyössä