minkä ikäisenä lapsi mukaan tekemään lihapullia??

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Epusta en tiedä, mutta kyllä meillä pyöritteli heti, kun siihen kiinnostusta osoittivat. En muista, minkä ikäisiä olivat. Aika sottaista puuhaahan tuo oli :D

Nyt 8-vuotias kuopus tekee lähes itse jauhelihakastikkeen ja 10-vuotias ihan itse ja hyvää tekeekin. :)
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";26122014]Epusta en tiedä, mutta kyllä meillä pyöritteli heti, kun siihen kiinnostusta osoittivat. En muista, minkä ikäisiä olivat. Aika sottaista puuhaahan tuo oli :D

Nyt 8-vuotias kuopus tekee lähes itse jauhelihakastikkeen ja 10-vuotias ihan itse ja hyvää tekeekin. :)[/QUOTE]

menikö taikinaa suuhunkin? :)
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";26122027]menikö taikinaa suuhunkin? :)[/QUOTE]

Siinä vaiheessa kun alkoivat siitä kiinnostua, niin olivat kuites sen verran isoja, että eivät ihan kaikkea enää työntäneet suuhun. Lattialle kyllä meni :D Ja ei ne pulllat ihan pyöreitäkään olleet...
 
Silja.S
Meillä pojat on olleet mukana ruoanlaitossa niin kauan kuin tolpillaan seisoivat. Ei siitä välttämättä apua ole ollut, mutta intoahan noilla on sitäkin enemmän. Vääntävät sämpylöitäkin mennen tullen. Kuopuksen laitoin sämpylänleivontaa harjoittelemaan jo syöttötuolissa, kun niin tykkäsi sitä taikinaa mällätä. Siitä se sitten lähti...
 
"jep"
Silloin kun tulee pyytämään, että haluaa mukaan ruuanvalmistukseen.
Meillä 4v. haluaa osallistua, maustaa ja paistaa lihoja ja kaataa kermat yms. kastikkeisiin. Hyvin onnistuu, kun seisoo tuolin päällä äitin vieressä :)
 
"annika"
kyllähän naudan jauhelihaa voi raakana maistella, tosin en ole lapse antanut maistaa, mutta itse tarkistan taikinaa tehdessä maun. sikanaudasta jos tekee niin toki ei kannata maistaa.
mutta joo, 2.5 vuotiaan kanssa on tehty taikina yhdessä, mutta toisteiseksi oon tehny pullat ite, kaipa tuo kohta vois ruveta sitä pyörittelyäkin harjittelemaan.
 
hyi
Yöks, tiijä mitä matoja saavat sisuksiinsa. Ne kädetkinhän pitää hinkata kunnolla kun taikinaa menee kynsienkin alle. Raa`assa jauhelihassa VOI olla madontoukkia jotka elimistöön päästyä alkaa elää ja kasvaa.

Kertishanskoja on keksitty.
 
Yöks, tiijä mitä matoja saavat sisuksiinsa. Ne kädetkinhän pitää hinkata kunnolla kun taikinaa menee kynsienkin alle. Raa`assa jauhelihassa VOI olla madontoukkia jotka elimistöön päästyä alkaa elää ja kasvaa.

Kertishanskoja on keksitty.
:LOL: :LOL: :LOL: mä-en-kestä :LOL:

meillä lapsi on ollu n.2-vuotiaasta jollain tapaa mukana ruuanlaitossa, ei nyt ehkä lihapullia pyöritelly, mutta teki kaikkee muuta ja seuras mielenkiinnolla :)

nyt menee ekalle luokalle ja on tosi näppärä keittiöjutuissa :)
 

Yhteistyössä