Minkä ikäisenä olet alkanut seurustelemaan nykyisen kumppanisi kanssa ja kauan olette olleet yhdessä? Lapsia?

  • Viestiketjun aloittaja vierasss
  • Ensimmäinen viesti
"aino"
Seurustelu aloitettiin 15-vuotiaana, nyt siis yhdessä oloa takana pian 30 vuotta. Naimisissa ollaan oltu 20 vuotta. Lapset 18- 8 vuotta. Välillä ei niin hyvin ole mennyt, on ollut 40 kriisi, mutta kun ajattelee, onko se sen parempaa jonkun toisen kanssa, tulee järkiin. Avioliitto on tahdoin asia, rakkaus tulee siinä sivussa. Kukaan ei ole täydellinen, uudestakin löytyy niita vikoja. Neuvon kaikille rakkausasioiden kanssa painiville kirjaa Suvii Tirkkonen, Himoitse leiki ja rakasta, erään avioliiton pelastustarina. Siinä on monia ajattelemaan panevia neuvoja. Kannattaa lukea. Jopa meidän liittoon löytyi uusia työkaluja.
 
  • Tykkää
Reactions: Kesä-ukko
"vieras"
Olin 16 (melkein 17) kun alettiin seurustella. Mies 18. Olin 19 kun mentiin naimisiin. Nyt 18 v oltu yhdessä. Lapsia on 6.
Onhan noita ollu ylä ja alamäkiä. Kyllä sitä välillä miettii et mitä ihmettä minä tuon kans teen, mutta ei se elämä oikeasti paremmaksi muutu vaikka tästä johonkin lähtis. Ja sitten kun menee hyvin niin ei voi vaan kuvitella elämää ilman toista.

On tässä vuosien mittaan joutunut molemmat opettelemaan hyväksymään se toinen sellaisena kuin on.
 
"vieras"
Minä olin just täyttänyt 18 vuotta, kun rupesimme seurustelemaan. Mies on muutaman vuoden vanhempi. Lapset ovat nyt 23- ja 19-vuotiaita. Lasten ollessa pieniä meillä oli vaikeaa ja asuimmekin puolisen vuotta erillään, sitten mies rauhoittui. Kohta tulee 30 vuotta täyteen ja hyvin on mennyt jo vuosia. Lapsista nuorempikin muuttaa vuoden päästä pois kotoa, joten elämä muuttuu aika lailla.
 
minäkin vielä
Minä olin 22v. ja mies 20v. kun alettiin seurustelemaan. Kaksi vuotta myöhemmin menimme naimisiin. Nyt alkoi 17. vuosi naimisissa ja lapsia 5. kiakenlaista on koettu, mutta ikinä en ole ajatellut löytäväni parempaa. Täydellisiä ei olla kumpikaan, mutta tyytyväisiä!
 
vielä on toivoa
Oltiin mieheni kanssa 19 kun alettiin seurusteleen ja 19 vielä naimisiin mennessämmekin. Kolme lasta: 8-, 6- ja 2-vuotiaat. Kohta tulee 11-vuotis hääpäivä. Ehdotan teille avioliittoleiriä! Se voi tehdä ihmeitä, meillä on kokemusta. Älkää erotko!
 
"tiitii"
Olin 20v,mies 21v.Yhdessä oltu nyt 8v,joista 4v naimisissa.Lapsia 3.
Kihoihin mentiin 2kk tapaamisesta,virallisesti yhteen muutettiin noin 6kk tapaamisesta,tosin mies asusteli heti alusta asti mun luona.

Paljon on ollut kriisejä,osa johtunut miehen työtapaturmasta ja siitä johtuvista jutuista.Kaikesta on selvitty,ja rakkautta on kuitenkin aina riittänyt.
 
"jaa"
Olin 15 v. ja yhdessä ollaan oltu nyt 12 vuotta. 1 lapsi. Rakastan miestäni ihan valtavasti ja tiedän hänen tuntevan samoin. En osaa sanoa tuohon teidän tilanteeseen oikeen mitään, eikö teillä sitten ole enää rakkautta?
 
En jaksanu lukea koko ketjua läpi, mutta:

Olin 15v vuonna -99, kun alettiin seurustelemaan. Kihlat -04, eka lapsi -05 ja toinen -08, toisen lapsen odotusaikana naimisiin.

Rankkoja vuosia on mahtunut väliin ja niitä tulee mahtumaan tähän edelleenkin, mutta rakkaus ei mihkään häviä.

Noin äkkiseltään (tuomitsematta) kuullostaa lapselliselta erota, koska on tylsää!? Ootteko koittanu tehdä töitä sen eteen ettei olis tylsää. Parisuhdereissua tms?
 
  • Tykkää
Reactions: Kesä-ukko
Olin 13v (melkein 14v) kun yhessä alettiin kulkea. Loppuvuodesta tulee 16v yhdessäoloa täyteen. Lapsia on kolme. Mitään suurempia kriisejä ei oo ollut. Ekan lapsen syntymän jälkeen, -02, oli vähän vaikeampaa, johtu suurelta osin siitä kun oltiin molemmat ihan poikki.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Kesä-ukko
=)
Olin 23v ja yhdessä ollaan oltu 10,5v, joista naimisissa just 10v. ;) Lapsia on siunaantunut 4kpl.

Myötä- ja vastamäkiä on ollut, vaan yhdessä on taivalta taivallettu. Arki on sitä tavallista eloa, vaan sitä koitetaan piristää yhteisillä jutuilla. Ainahan se ei onnistu, mutta puhuminen on meidän suhteen hyvä puoli. Nukkumaan ei mennä ennen kuin päivän aikana ollut riita / erimielisyys on puhuttu. Romantiikkaa vois minun mielestä olla enemmän, vaan täytyy olla onnellinen tästä mitä on :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kesä-ukko
"vieras"
14v alettiin seurustella, 18v muutto yhteen, 21v kihlat, nyt 23v eka lapsi tulossa. 9v siis yhdessä oltu, vaikeita aikoja ollut ja niistä selvitty. Ei ole ero ollut harkinnassa koskaan, joskus sitä miettii että tässäkö tämä oli, mutta sitten tajuaa että ei parisuhde voi olla täyttä intohimoa aina. En usko että vaihtamalla paranee, näin on hyvä olla ja näin aion olla jatkossakin.
 
Minä olin 28v. ja mies 32v. Yhdessä kohta 2v. Yksi yhteinen lapsi. Minulla edellisestä avoliitosta kolme lasta ja miehellä edellisestä avioliitosta 2 poikaa, eli yhteensä 6kpl.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä