Minkä ikäisenä olet laittanut lapsesi uimakouluun?

  • Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti
halipupu
Meillä on nyt 4,5v. käyny uimakoulua joka on tenavauimakoulun nimellä. Ei vielä kaikkia juttuja osaa tehdä, mitä siellä harjoitellaan, mutta tekee mitä osaa ja harjoittoittelee ja tykkää käydä uimakoulussa, se on pääasia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äiti ap:
Meidän poika on nyt 4,5 vuotias, pitäisköhän laittaa jo nyt vai odottaa ens kevääseen?
Mä puhuin meidän tytön saman ikäisenä uimakouluun (ottivat kun oli vanha vauvauimari ja tottunut vedessä läträäjä) ja oppi uimaan tosi nopeasti. Eli oman kokemukseni perusteella laittaisin kyllä, saahan sen lopettaa, jos ei tykkää?
 
Keskimmäinen meni vesipeuhun nimellä käyvään uimakouluun 4v. Jotenkin muistelen että esikoisen ollessa tuossa iässä sinne pääsi jo 3v. Molemmat ovat osanneet uida jo ennen eskaria jonkin matkaa. Esikoinen jopa kymmeniä metrejä.
 
Peuhu
Riippuu lapsen motorisista taidoista. 5v sanotaan olevan sillä tasolla että on helppo on oppia uimaan mutta on täysin lapsi kohtaista. Meidän kunnassa tarotaan uima koulua vasta 5 vuotiaille, nuoremmatkin pääsee jos kysäsee. Meillä tyttö oppi itse uimaan vähän ennen kuin täytti 5 kun ollaan aika ahkeria uimahallin käyttäjiä ja jos on hyvä kesä niin "asutaan" rannalla.
 
halipupu
Alkuperäinen kirjoittaja äiti ap:
Meidän poika on nyt 4,5 vuotias, pitäisköhän laittaa jo nyt vai odottaa ens kevääseen?
Jos lapsella on intoa, niin laita vaan. Meillä poika halus uimakouluun kun mies kävi teksiikkauimakoulua syksyllä ja siita saatiin idea laittaa nyt keväällä uimakouluun ennen kesää. Ainakin täällä Hesassa uimakouluihin on aika tunku, joten ihan tsäkällä voi päästä siihen ryhmään johon haluaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äiti ap:
Meidän poika on nyt 4,5 vuotias, pitäisköhän laittaa jo nyt vai odottaa ens kevääseen?
Jos mahdollista laita nyt, osaa sitten kesällä uida. Meillä uimakoulu kesti 8 viikkoa, joten jos niin kauan kestää teilläkin, niin se on sitten jo KESÄ :) kun loppuu...
 
näinb
En ole laittanut, sillä meillä pääsee uimakouluuna vasta 5-vuotiaana. Jatkouimakoulun raja on sitten ollut se, että osaa uida 10 metriä ja sinne olen laittanut 5-vuotiaana. Hyppyaltaaseen lasken kuitenkin vasta, kun osaa oikeasti pomppia. Olen nähnyt, kun 3-vuotias pomppii viidestä metristä ja se on mielestäni liian vaarallista.
 

Yhteistyössä