Minkä ikäisenä on saanut lapsen vanhin itse tuntemanne nainen?

  • Viestiketjun aloittaja olenko liian vanha vai en...
  • Ensimmäinen viesti
olenko liian vanha vai en...
Eli minkä ikäinen tuntemanne nainen on vanhin, joka on vielä saanut lapsen. Tai siis minkä ikäisenä on saanut lapsen?

Tuli tuosta "vanha isä -keskustelusta" mieleeni.
 
vieras22
Anoppini äitipuoli sai esikoisensa ja anokaisensa kun täytti 50v :) Ja ku oli menny lekurille niin hän oli lääkäriltä kysyny et tulinko mä liian aikaisin niin lääkäri oli vastannu et -rouva hyvä te olette 10vuotta myöhässä.
 
vieras
Kaverini vanhemmat olivat hänet saadessaan 45 (äiti) ja 52 (isä). Riippuu varmaan hurjasti siitä, minkä tyyppisiä ihmiset on kyseessä, mutta sekä mun että tämän mun kaverini mielestä hänen vanhempansa olivat liian vanhoja iltatähteään hankkiessaan. Kaverin mummot olivat jo liian vanhoja ollakseen läsnäolevia isovanhempia (ja kaikki kuolivat ennen kaverin kouluikää) ja nyt 25-vuotias ystäväni käy katsomassa aikalailla mummoontuneita vanhempiaan, ovat huonokuntoisia molemmat ja luultavasti hänen isä on pian pakko laittaa vanhainkotiin kun hänen vaimonsa ei jaksa hoitaa tätä ja kaverini ei omilta töiltään ja pieniltä lapsiltaan ehdi eikä pysty alkamaan omaishoitajaksi.
 
Yli 40v. äiti
Alkuperäinen kirjoittaja olenko liian vanha vai en...:
Eli minkä ikäinen tuntemanne nainen on vanhin, joka on vielä saanut lapsen. Tai siis minkä ikäisenä on saanut lapsen?

Tuli tuosta "vanha isä -keskustelusta" mieleeni.
Moikka :)
Sain nuorimmaisemme 42-vuotiaana. Odotusaika, synnytys, imetys, lastenhoito ja kaikki on sujunut vallan mainiosti :) En koe itseäni "vanhaksi äidiksi". Jaksan hyvin ja olen paremmassa fyysisessä ja henkisessä kunnossa kuin moni 20-30 v. äiti. Synnyttäjän ikään ei kannata liikoja tuijottaakaan. Ikää enemmän vanhemmuuteen vaikuttaa äidin motivaatio ja halu huolehtia lapsestaan, terveys, henkinen ja fyysinen jaksaminen, elämäntilanne, puolison tuki ja perheen ihmissuhteet. Terveet elämäntavat, liikunta ja päihteettömyys kunniaan!
 

Yhteistyössä