Minkä ikäisiä koululaisia?

  • Viestiketjun aloittaja metsänpeikko
  • Ensimmäinen viesti
metsänpeikko
Kyselenpä nyt huvikseni tuota kun tänne tällainen koululaisosio on laitettu :D. Elis mikä ikäisiä ja luokkalaisia lapsosia teiltä löytyy?
Minulla on esikko seiskalla eli 13 v ja ala-asteella on kuudennella (12v) ja nelosella (10v). Vähitellen olen tottunut ajatukseen, että vanhin on jo yläaste ikäinen mutta meinas pukata äidille kriisin ;) . Esikko on itse tietty innoissaan kun mikä.
 
Mulla on vanhin seiskalla. Seuraava ompi vitosella. Ja sitten tosisiks nuorimmainen nelosella. Itselläni oli kans pieni kriisin paikka, kun esikoinen meni yläasteelle. Samalla kun perheen kuopus aloitti eskarin.
 
Hexu
meillä koululaiset 8-,4- ja 3-luokkalaisia.

Olikos tyttöjä yläasteikäisiä kellään?Mites onko muuttunut yleensä muksunne kun siirtynyt yläasteelle?Meillä pieniä keskustelun poikasia pidetty surusteluhommista ja kaupungilla iltaisin/vkl liikkumisista.Suht helpolla kuitenkin mennään pikku hiljaa ...kunhan vain lukuaineista sais neidin innostumaan enemmän
 
Meidän koululaiset ovat tokalla, neljännellä, seiskalla ja kasilla luokalla. Esikoinen on jo maaailmalla eli ammattikoulussa ekalla luokalla. Kotona on vielä kaksi viipeltäjää äidin ja isän ilona.. =)
 
nonicci
Meillä kaks ekaluokkalaista.
Eivät ole kaksosia, syntyneet vuonna -97, toinen tammikuussa, toinen lokakuussa...mahdollista?

No, eivät kuitenkaan molemmat mun synnyttämiä... ;)

Avomieheni poika on 1/97 ja mun tyttö 10/97, ja sit yhteinen poika on vasta 4kk :)
 
metsänpeikko
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2004 klo 15:32 Hexu kirjoitti:
Mites onko muuttunut yleensä muksunne kun siirtynyt yläasteelle?
Meillä esikko poika. Siirtyminen on sujunut ihan hyvin ja vielä ei ole ainakaan kovasti koulun käynti lopahtanut. Pistin kyllä tuossa jo kovaa pelikieltoukaasia päälle kun hissan kokeisiin valmistui pleikan ääressä mutta hyvinhän tuo meni :D . Esikko on kyllä aika kunnianhimoinen joten toivon tämän pitävän mielenkiintoa kouluaineiden kohdalla yllä.
Yläasteelle siirtyminen on meillä iso juttu kun täältä korvesta kyläkoulusta (jossa ylä- ja alaluokka) siirrytään tuonne kirkonkylään jossa jo samaa luokka astetta useampi. Itsenäistymisen kannalta tämä on lapselle iso harppaus ja tuntuukin, että metrin venahti silloin ekan koulupäivän aikana ;) .
Meillä ei joka viikonloppuinen kylillä pyöriminen onnistu tuon pitkän matkan vuoksi mutta jos joku tietty tapahtuma niin silloin kuljetetaan. Jäävät yleensä koulusta suoraan jolloin ei tarvitse kuin hakea.
 
metsänpeikko
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.10.2004 klo 11:59 nonicci kirjoitti:
Meillä kaks ekaluokkalaista.
Eivät ole kaksosia, syntyneet vuonna -97, toinen tammikuussa, toinen lokakuussa...mahdollista?

No, eivät kuitenkaan molemmat mun synnyttämiä... ;)

Avomieheni poika on 1/97 ja mun tyttö 10/97, ja sit yhteinen poika on vasta 4kk :)

Minun luokalla oli aikoinaan sisarukset joista toinen syntynyt alku vuodesta ja toinen loppu vuodesta. Muistaakseni heillä oli 10 kk ikäeroa :D .
 

Yhteistyössä