Minkä kokoinen haalari vastasyntyneelle?

Kaipaisin apuanne...
Vauva on syntymässä helmi-maaliskuun vaihteessa ja pakkaset voivat olla vielä kovatkin, joten haalari pitäisi olla. Äitiyspakkauksen ihana haalari taitaa olla auttamatta liian suuri ja lapsen käsittely siinä hankalaa. Seuraavana talvena se varmaan jo menee eli kevääksi nyt vain tarvitsisi hankkia.
Mikä olisi sopivan kokoinen?

Kiitos jo etukäteen ja hyvää joulua!
 
Ostaisin 56 senttisen, haalarit on kuitenki tosi reilun kokoisia.. 50 senttinenki vois riittää..

Itse menin tyhmänä esikoista odottaessa ostamaan haalarin kokoa 62 ja se oli liian iso, la oli 8.4. eikä sit tietty syksyllä enää mennyt päälle joten... Nytkään ei sama ihanuus taas tule sopimaan ku uuden tulokkaan la 12.4. että toivotaan jos tulevalle kolmannelle sit menis päälle! Liian isoja kun en halua pukea. (Pärjättiin esikon kanssa koon 56 fleece-haalarilla kevät (ja koko kesä ), vaunuissa kuitenki sit makuupussi lisänä.)
 
Itse ostin 62cm kun vauvelimme syntyi joulukuussa, menee sitten koko talven. Teidän vauvalle voisi riittää 56cm kun käyttökuukausia tulee vähemmän. Äippäpakkauksen haalari oli ihan liian iso kun kokeilin tuolle meidän vastasyntyneelle, hukkui siihen :|
 
Meillä syysvauva hukkui 62 cm haalariin ja pitipä lähteä sitten ostamaan 56 cm syyshaalari joka meni sopivasti pari kolme kuukautta kunnes alkoi pakkaset.
Syntyessään tyttö oli 50 cm ja 3,3 kg eli sekin tietysti vaikuttaa.. jos syntyessään jo 55 cm voi se 62 cm haalari ollakin parempi vaihtoehto. Kannattaa katsoa omaa ja miehen syntymäkokoa vanhoista neuvolakorteista tai kysäistä niin saa suuntaa minkä kokoista vauvaa odottaa. =)
 
meillä on käytössä sisävaatteet kokoa 60cm, neiti on nyt vajaa 2kk. ja toppahaalari on 62cm ja h&mltä ostettu ja himpun iso vielä, mutta menee varmasti vielä sen pari kk. voithan ostaa sen haalarin kun vauva on syntynyt, pari ekaa kertaa voi kuljettaa villapuvussa+fleecessa tai siinä isossa äp puvussa että kauppaan pääsee, jos haluaa juuri sopivan haalarin eikä liian isoa. iso haalari on kamala, jos pitää siinä turvakaukaloon tunkea :D
 
nyt on thelmi-vauvalle ostettu toppapuku kokoa 1kuukausi (eli ehkä n 5o-56 cm, timberlandin toppis kirpparilta). Edelliselle, marraskuiselle, oli ostettu 62 cm toppis, ja se oli liian iso koko ekan talven. meillä reissataan paljon autolla, eli haluan että toppis on sopiva jotta helppo pukea ja kiinnittää turvakaukaloon. vaunuissa nukkumiseen käy toki (liiankin) iso toppis.
Etelässä asutaan, eli toppiksen alle ei tarvitse mahtua villavaatteita, laitetaan tarvittaessa filttiä päälle.b
 
Minä ostaisin 56senttisen,riippuu tietysti syntymämitosta. Meidän poika oli 51senttiä syntyessään ja olin ostanut valmiiksi 62senttisen puvun,johon poika tuntui hukkuvan aluksi. Kävinkin sitten hakemassa 50senttisen toppapuvun ja se meni tyyliin kuukauden :D Tosin eka lapsi kun on niin oli helppo käsitellä kun vauva ei hukkunut pukuun.nyt ikää 2kk ja 62senttinen ollut käytössä kohta kuukauden.


 

Yhteistyössä