Minkä kokoinen haalari vuoden vanhalle?

Eli meillä on syksyllä vuodenvanha tyttö ja pitäisi ostaa hänelle syksyksi haalari (koska nyt ne ovat alennuksessa :D ) , mutta minulla mietityttää minkä kokoinen haalarin tulisi olla koska nyt hän käyttää 74-80 senttisä sisävaatteita (80 senttiset vielä vähän reiluja). Olisiko haalarin hyvä olla 80 vai 86 senttinen? Kun miettii että kyllä tyttö varmaan muutamia senttejä elokuuhun mennessä kasvaa :whistle: ja eikös ne haalarit ole muutenkin vähän "reilumpia", en silti haluaisi että tyttö hukkuu halaariin :D. Itse olen miettinyt että ehkä tuo 80 senttinen olisi hyvä mutta mutta kokemuksia ja vinkkejä otetaan vastaan *kiitos* :)
 
Liikkeissä myyjät suosittelee vuoden vanhalle 80 cm haalaria, mutta mielestäni se kyllä riippuu haalarin merkistä ja mallista. Itse ostin pojalle (aika isokokoinen poika ollu pituuden ja painon suhteen) 86 cm Remu-välikausihaalarin ens syksyksi, kun 80 senttisessä näytti olevan jotenkin niin lyhyet lahkeet, muuten oli reilun kokoinen puku, mutta ei oo kiva jos istuessa ja liikkuessa lahkeet nousee ylös. Tytöt kyllä taitaa olla pienempiä kuin pojat, hankalaahan se on arvioida.
 
Meillä tyttö nyt 7kk (syntynyt marraskuussa), ja käyttää kokoa 74/80. Pituutta oli puolivuotisneuvolassa 70,5cm, ja painoa 9050g on aika kookas tytöksi. Luulen, että syksyllä tyttö käyttää kuitenkin vielä 80cm:n haalaria, ainakin isosiskon vanha 80cm:n välikausihaalari on vielä hiukan reilu. 86cm:n haalariin luultavasti hukkuisi vielä. Isosisko käytti kyllä vuoden ikäisenä vielä kokoa 74cm, syntynyt tammikuussa, ja koko talven mahtui 74cm:n talvipuku... Eli riippuu siis ihan lapsesta (ja haalarin merkistä) minkä kokoinen haalari on paras syksyllä. Veikkaisin kuitenkin että 80cm sopii suurimmalle osalle n. vuoden ikäisistä.
 
Kiitoksia vastanneille ! :wave: Ostettiin sitten se 80 senttinen, ja tuntuis olevan ihan soppeli, hieman reilu että mahtuu allekkin vähän paksumpaa vaatetta ja liikkuakkin voi ilman että lahkeet ja hihat nousee! :) Ensi syksynä sitten pääsemme kunnolla koittamaan miten haalari sopii! ;) Hyvää kesän jatkoa kailille! :)
 

Yhteistyössä