minkä kokoinen teillä on ollut toinen lapsi?

heipsan...

elikkäs kyselisin näinkin yleistä asiaa kuin minkä kokoisia teidän kakkoset on ollut ja pitääkö väite paikkansa, että tytöt pienempiä kuin pojat... :) ? ite tosiaan odotan toista lasta ja ultrissa varmistunut 99% tytöksi ja esikoinen on poika ja syntyessään siis aika suuri 4400g 53cm ja sf-mitta huiteli melkeen koko ajan omalla yläkäyrällä ja sf-mitta oli loppuvaiheessa 35cm.. no nyt tässä raskaudessa on menossa viikot 24+3 ja neuvolassa kävin viimeksi viikoilla 21+ ja sf mitta oli 23cm jo ja tapani mukaan menin taas ihan omilla käyrillä.. no ajattelin oman mielenrauhani mukaan käydä yksityisellä lääkärillä viikoilla 23+4 joka katsaisi vähän silloista sikiön kokoa ja mahan kokoa, että olisiko huolta että tästäkin lapsesta tulisi iso ja sekin ainoastaan huoleni vuoksi kun esikkoa ponnistin melkein tunnin ulos ja pienellä oli sydänäänet heikentynyt ponnistaessa ja syntyessään sai pahkan päähän niin en ihan lapsen turvallisuuden vuoksi halua ponnistaa yli 4,5 kiloista lasta.. no yksityinen lääkäri otti mitat lapsesta ja tutki mahan ja kaikki muut röörit.. ja sai painoarvioksi noille viikoille 605g( ja painoarviothan ovat vain suuntaa antavia sen tiedän koska esikosta annettii synnärillä ultran mukaan 3800g ja olikin 600g isompi) ja yksityinen lääkäri totesi, että ei usko tästä tulevan jättiläistä, että mahan koko on vähän sama asia kuin, että joillakin on iso nenä ja joillakin pieni..:) tästä lääkäristä vielä sen verran että on HUS:sin eläkkeellä oleva ylilääkäri vilho hiilesmaa ja alansa dosentti eli luotan hänen arvioonsa aivan täysin ja vielä kaikenlisäksi aivan mahtava muutenkin..:) elikkä siis kuulisin kokemuksia toisen lapsen saaneilta kysymästäni kysymyksestä ja painoarvioista sun muista..:) eli tuli taas tosi selvästi kirjotettua mut koittakaa saada selvää..:)
 
esikoinen oli poika ja 4465g 50,5cm ja väitettiin sokeri lapseksi..no seuraava tyttö 3635g 49cm ja samalla tapaa söin ku esikonki aikaan...


piti viel laittaa että itse kun synnyin niin olin 4675g 52cm ja olin toinen .. isoveljeni painoi joku 3kiloo
 
Irmeli09
Minulla esikoinen ja kakkonen olivat hyvinkin samankokoisia. Molemmat ovat kyllä olleet poikia joten siinä suhteessa minulla ei tietoa olisivatko tytöt pienempiä. Molemmat ovat syntyneet aika tarkalleen laskettuna aikana ja ovat olleet mukavan kokoisia eli esikko 3240 g ja kakkonen 3330g. Maha on kyllä ollut aina aika iso ja esikosta neuvolatädin painoarvio heitti aika lailla. Kuvitteli siellä olevan 4 kg vauvan. Luulen kuitenkin että tuohon oli syynä se että olen aika pieni kooltani ja olen kuullut että painoarviot helposti heittävät tuohon suuntaan jo äiti on kovin pieni.

Itse olin syntyessä 3330 g ja isosiskoni suunnilleen myös samaa kokoa.
 
Esikoinen, tyttö 3820g ja 51cm
toinen, tyttö 4150g ja 52cm
kolmas, poika 4550g ja 54cm
neljäs, poika 3740g ja 49cm

Laitoin joka lapsen syntymäkoot sen takia, että meillä ei ainakaan täysin ole pitänyt paikkaansa väite, että tytöt on pienempiä kuin pojat. =)
 
Mulla tyttö 9vee oli syntyessään(syntyi 40+3) 3230g ja 49cm ja nyt Pikku-ukko (syntyi 40+5)6vrk, olikin samoilla syömisillä 3860g ja 52cm.Paino arvio Pikku-ukosta oli 35+ 3kg luokkaa ja viikko ennen synnytystä 4kg.Typykästä taas alle 3kg päivä ennen synnytystä.
 
Eka poika, 4110 g. (Syntyi vk 42+2)
Toka tyttö, 3980 g. (Syntyi vk 42+2)
Kolmas tyttö, 4160 g. (Syntyi vk 41+3)

Sf-mitta aina ylimmällä käyrällä (lopussa jopa 38 cm), ja sama juttu nyt, kun neljättä odotan.
 
1. Tyttö 3750g 50cm

2. Tyttö 3740gg 49cm

3. Poika 3830g 51cm

-> hyvin hienoinen kokoero siis, joka voi johtua ihan siitäkin että poika viihtyi kunnolla yliaikaiseksi asti masussa. Melko tasaista linjaa täällä siis, vaikka tästä kolmannesta itse lihoin paljon enemmän odotusaikana.
 

Yhteistyössä