Minkä kokoista lainasummaa maksatte neljän hengen perheet?

  • Viestiketjun aloittaja Tuleva lainanottaja
  • Ensimmäinen viesti
ddddddd
[QUOTE="Jenny";23678249]Lainaa on jäljellä noin 245 000 ja kuukausittainen lyhennys on 1400 €. Joskus lyhennetään lainaa tämän lisäksi isommalla könttäsummalla. Nettotulot ovat tällä hetkellä n. 5000 € kun olen itse kotihoidontuella.[/QUOTE]

tuleeko miehellesi 4500e/kk käteen, jos itselles 500e/kk kotihoidontukea max siis?
 
"tuttu"
Meillä nettotulot (tukineen kaikkineen) nyt n. 2200 euroa, kun minä palaan perhevapaalta töihin tulot yhteensä n. 3100 euroa. Lainoja on yhteensä 79t€, ja lyhennykset ovat koko ajan olleet 700€/kk. Vastikkeet tähän lisäksi n. 300e.
 
"näin meillä"
Meillä nettotulot noin 2300€(sisältäen lapsilisän ja opintotuen), lainaa lyhennetään 700 euroa/kk + vastike 590€. Ihan hyvin ollaan pärjätty. Nyt ei tosin jää oikein mitään säästöön mutta onneksi tulee joka vuosi ihan mukavasti osinkoa kun tuli nuorempana ostetttua ihan hyvin osakkeita kun palkka oli parempi ja menot pienemmät :) Kunhan valmistutaan ja mennään kunnon töihin niin talous vähän tasapainottuu.
 
"Vieras"
Vastauksena sulle. mitä ihmeellistä siinä nyt on? Sitä, että nuo mainitsemani vie suuren loven nettotuloista lainanmaksun lisäksi. Ihmettelen vain, mutt sä taidatkin olla näitä kierrätän ja kasvatan tyyppejä..ihan hyvällä :D
Jotain sellasta kai. Ruokaksuppaan menee n. 800 kuussa missä on kaikki talousmenot. Lopuilla sitten maksellaan laskuja ja lasten harrastuksia. Yleensä vähän saa vielä säästöönkin.
 

Yhteistyössä