Minkä merkkisen särkylääkkeen olette havainneet hyväksi?

  • Viestiketjun aloittaja "jepulis"
  • Ensimmäinen viesti
"jepulis"
Mulla välillä aika kovaa päänsärkyä. Ehkä kerran/kk. Apteekissa sanottiin, että se voi naisilla liittyä kuukautiskiertoonkin. Ja toden totta, ku oon ruvennu seuraamaan tarkemmin kuukautiskiertoani, ni oon huomannu, että se päänsärky alkaa aina tiettyyn aikaan kuusta.

Mulla voi olla myös vähän perinnöllisyyttä migreeniinkin. Isällä ja siskolla ollut migreeniä.

Mutta siis, mikä särkylääke teillä on auttanut, mikä särkylääke vaikuttaa nopeasti? Siis ihan tavallinen särkylääke, mitä saa apteekista?

Mä oon kokeillu vaikka minkämerkkisiä särkylääkkeitä, mutta en oo huomannu, mikä ois ollu toista parempi. Kaikissa tosi hidas vaikutusaika.:'(
 
"viera"
Mulle auttaa päänsärkyyn, kuukautiskipuihin, ja flunssakipuihin auttaa ehdottomasti parhaiten Burana tai Ibusal, eli ibuprofeiini.

Panadol ja se nopeasti vaikuttava Panadol eivät auta yhtä hyvin.
 
hhhhh
panadol zapp 2x500mg. tuon kipua liventävän vaikutuksen pitäis alkaa jo 10min sisällä. Tuon lisäks voi vielä ottaa jonkun muun särkylääkkeen mitä nyt kukin tykkää burana, aspirin, ketorin jne.

loppujen lopuks aika vähän on reseptivapaata särkylääkettä.

niin ja kofeiini tehostaa parasetamolin vaikutusta. eli ota kahvin yhteydessä :)
 
"vieras."
Otan Parasetamolia 1g, kun alkaa päänsärkyä tuntumaan. Tiedän kokemuksesta ettei koskaan mene ohi itsekseen. Auttaa puolessa tunnissa. Jos särky ehtii päälle niin tuon parasetamolin lisäksi otan 400 mg ibuprofeenia.
 

Yhteistyössä