Minkä muotonen kohtu?

no jees luinpa just että joillakin ton mallinen kohtu ollut ja voi vaikeuttaa raskaaksi tuloa..

Katos vaan, mepä yritettiin yli vuosi.

Ei ollutkaan niin mukava juttu ... mutta onneks nyt siellä tommonen pallukka loikoilee :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kp:
Mulla oli kans sydämenmallinen,oli vielä vähän enemmänkin sydämenmuotoinen kuin tuo sinun. :)
sanottiinko sulle siitä mitään vai onko ihan normaalia? mulle ei sanottu, mutta sisko huomautti että onpas jännän muotonen :D

ja äsken kun vähän googletin (juujuu) niin löyty kaikenlaista ongelmaa jotka vois johtua tommosesta...

muoks. tai en tiiä mitä noissa keskusteluissa yms mitä löysin, tarkotetaan sitten sydämen muotoisella kohdulla...
 
Mulla on just tuollanen ultrakuva tästä kolmannesta raskaudesta.

Mutta mulla on myös todettu ensimmäisen synnytyksen jälkeen istukan käsin irrotuksessa "kaksisarveinen" kohtu. Eli ei kaksiosainen, mutta just sellanen vähän sydämen muotonen ja toinen puoli oli kuulemma syvempi (se minne istukka jäi kiinni).

Kuitenkaan siitä ei np-ultrassa ja rakenneultrassa äitipolilla näkyny mitään merkkiä. Eli tuskin edes asiaa tietäisin, jos ei olis tuo istukka kiinni jäänyt.

Mulle sanottiin, että voi olla hankala tulla raskaaksi ja tulla helpommin keskenmenoja, jos on erilainen kohtu. Mutta kumpikaan ei oo tähän mennessä ollu mulle ongelma ja tosiaan kolmatta odotan viimesillään.
 
Se on se kaksisarvinen kohtu just tollanen vähän sydämen muotoinen. Ei ole ihan tavallista ja syntymän jälkeen vauva saattaa olla vähän muovautunut, ei kuitenkaan mitään vaarallista. Ja siis kaikkeahan voi aiheutua kaikesta eikä kannata liian tarkkaan lueskellakaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja huolehtija:
Se on se kaksisarvinen kohtu just tollanen vähän sydämen muotoinen. Ei ole ihan tavallista ja syntymän jälkeen vauva saattaa olla vähän muovautunut, ei kuitenkaan mitään vaarallista. Ja siis kaikkeahan voi aiheutua kaikesta eikä kannata liian tarkkaan lueskellakaan...
jeps, en tiiä kannattiko mun nyt niin mennä tuolta googlesta kattelemaankaan mitään juttuja...
Ensin mietin että voi kun ihanaa kun meiän vaavilla on sydämen muotonen koti , mutta jaaaa....
No, pitää kysästä seuraavalla neuvolakerralla...
 
Alkuperäinen kirjoittaja kultapossu:
ai niin ja onko normaalia että sydämen syke kuuluu aina vähän vasemmalta päin?
Sydänäänet kuuluu aina parhaiten siitä riippuen, miten päin sikiö siellä asustelee. Myöhemmässä raskauden vaiheessa ne ei välttämättä kuuluu toiselta puolen ollenkaan. :)

Ja älä myöskään huolestu, jos neuvolassa ei osata kauheasti mitään sanoa, kun ei varmaan tule heillekään ihan jatkuvasti vastaan.
 
Mulla oli ihan sellainen päärynän muotoinen raskausviikolla 13. Ja ei ollut kyllä vauvalla liikoja ylimääräistä tilaa ja mietin et onkohan se ihan normaalia ettei se kohtu kasva kovin paljoa isommaksi kuin sikiö näin alussa?

nimim. kaikesta sitä pitääkin stressi repiä :D
 
kiitos vastauksista :)

mua vaan nyt kiinnostaa ku en googlesta löytänyt kuvia, että tarkotetaankohan sillä sydämenmuotoisella kohdulla tommosta, vai sit sellasta jossa tuo keskikohta menee vielä jyrkemmin alas...? tai jaa... en tiiä. tietääkö joku?
 
Mulla ei ole ultrakuvat nyt lähettyvillä ( on niin kauan aikaa jo raskauksista ) Mutta tokan synnytyksen jälkeen kätilö sanoi että mulla on hertta-mallin kohtu joka sai aikaan sen ettei yksikään meidän neljästä lapsesta ole laskeutunut kunnolla eikä kiinnittynyt. Eli ylhäällä on tilaa paljon ja alhaalla ahdasta. Toinen lapsi kääntyi kesken synnytyksen poikittain ( vedet oli jo laskettu pihalle ) ja siitä johtuen hätäsektio ja kaikki muutkin suunniteltuna sektiona sen jälkeen, koska eivät loppuaikanakaan vielä olleet kiinnittyneet vaan kääntyilivät ylhäällä miten sattuu..
 

Yhteistyössä