Minkä takia äidit laittavat lapset nukkumaan jo tyyliin klo 19.00?

  • Viestiketjun aloittaja Että näin
  • Ensimmäinen viesti
Että näin

Sitten ihmetellään.kun lapset nousevat jo klo 6.00 AAMULLA!
Tätä on yksi tuttava mamma valitellut minulle..Huomenna sanon suoraan asiasta.

eli jos kerta lapset heräävät niin aikaisin niin pakkoko se on pistää nukkumaan jo siihen aikaan? Siitähän se on kiinni miten opetetaan!

Omasta lapsuudesta muistan,että nukkumaan mentiin joskus klo 20.00-21.00 välisenä aikana....Olin silloin noin alle 7v vanha.en muista tarkkaan.
 
Vieras
Kovin aikaiselta tuo aika minustakin kuulostaa, mutta jos lapsi siihen aikaan nukahtaa, niin mitäs sitten... :)

Ja ei ole mitään väärää toivoa omaakin aikaa. Mutta nämä ihmiset ovatkin varmaan sellaisia, jotka jaksavat sitten aamulla herätä AIKAISIN. Siis mun kielellä "keskellä yötä"... :)
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
No eipä ole vain opettamisesta kiinni. Jotkut lapset väsyvät klo 19 aikoihin ja heräävät joka tapauksessa joka aamu klo 6, oli nukkumaanmenoaika mikä tahansa.
Ja jotkut lapset menevät paljon myöhemmin nukkumaan ja heräävät silti aikaisin. Se ei ole hyvä yhdistelmä.


 
Että näin
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kovin aikaiselta tuo aika minustakin kuulostaa, mutta jos lapsi siihen aikaan nukahtaa, niin mitäs sitten... :)

Ja ei ole mitään väärää toivoa omaakin aikaa. Mutta nämä ihmiset ovatkin varmaan sellaisia, jotka jaksavat sitten aamulla herätä AIKAISIN. Siis mun kielellä "keskellä yötä"... :)

Joo ymmärrän jos "väsyy" mutta pakkoko se on minulle siitä valittaa...
Toiseksi tuttava perheen päikkäri menoistakin voisi olla mieltä jos toista!
siis jos mennään.
 
Neith
jaa, kyllä mua vituttaa herätä aamuisin klo 6 mutta se vaihtarikaan ei miellytä.. jos poika herää vasta 9-10 aikaan niin se kukkuu hereillä vielä klo 22 ja kaikki rytmit menee plörinäksi..
lisäksi kun sillä on aikakausia jolloin se herää klo 6 riippumatta mihin aikaan se on mennyt nukkumaan niin sen kyllä sitten huomaa kun on unen puutetta...
ja oishan se tietty kiva itse saada omaa aikaa myös hetki ennen nukkumaan menoa..
 
Vieas
Alkuperäinen kirjoittaja Että näin:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kovin aikaiselta tuo aika minustakin kuulostaa, mutta jos lapsi siihen aikaan nukahtaa, niin mitäs sitten... :)

Ja ei ole mitään väärää toivoa omaakin aikaa. Mutta nämä ihmiset ovatkin varmaan sellaisia, jotka jaksavat sitten aamulla herätä AIKAISIN. Siis mun kielellä "keskellä yötä"... :)

Joo ymmärrän jos "väsyy" mutta pakkoko se on minulle siitä valittaa...
Toiseksi tuttava perheen päikkäri menoistakin voisi olla mieltä jos toista!
siis jos mennään.
Koita kestää! Harmaana en osaa laittaa halaushymiötä.... :)

 
Miuski harmailee
Ei meillä koskaan nukkumaan ole klo 19 aikaan menty, mutta lasten ollessa pienempiä on kyllä iltatouhut aloitettu tuohon aikaan, että klo 20 ollaan sängyssä. Meillä kun varsinkin esikoinen oli semmoinen, että jos nukkumaan meno jostain syystä viivästyi vaikka tunnilla, aikaistui aamuherääminen saman verran. Seuraava päivä oli sit aika kiva väsyneen lapsosen kanssa. Ei auttanut, vaikka olisi ollut mikä eriyistilanne (juhlat tms.), rutiini oli säilytettävä.
 
Meillä menee nuorempi lapsi (1v) 19.00 nukkumaan ja herää joskus 9-10 aikaan ja vanhempi (3v) menee nukkumaan 20.00 ja herätän hänet joskus 9.00 nukkuis pitempään varmasti mutta en oo antanu nukkua että menee taas illalla nukkumaan. Kai se lapsesta riippuu kanssa aika paljon miten nukkuu :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Little miss marsh:
Meillä menee nuorempi lapsi (1v) 19.00 nukkumaan ja herää joskus 9-10 aikaan ja vanhempi (3v) menee nukkumaan 20.00 ja herätän hänet joskus 9.00 nukkuis pitempään varmasti mutta en oo antanu nukkua että menee taas illalla nukkumaan. Kai se lapsesta riippuu kanssa aika paljon miten nukkuu :)
oikeesti?? vähänkö nukkuu pitkät yöunet? pienempi siis :) nukkuuko hää päikkäreitä??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jehan:
Alkuperäinen kirjoittaja Little miss marsh:
Meillä menee nuorempi lapsi (1v) 19.00 nukkumaan ja herää joskus 9-10 aikaan ja vanhempi (3v) menee nukkumaan 20.00 ja herätän hänet joskus 9.00 nukkuis pitempään varmasti mutta en oo antanu nukkua että menee taas illalla nukkumaan. Kai se lapsesta riippuu kanssa aika paljon miten nukkuu :)
oikeesti?? vähänkö nukkuu pitkät yöunet? pienempi siis :) nukkuuko hää päikkäreitä??
Juu nukkuu, menee siinä 13-14 nukkumaan ja vetäsee tunnin tai puolentoista unet... Hää on multa varmaan jotain geenejä periny :whistle: :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Little miss marsh:
Alkuperäinen kirjoittaja Jehan:
Alkuperäinen kirjoittaja Little miss marsh:
Meillä menee nuorempi lapsi (1v) 19.00 nukkumaan ja herää joskus 9-10 aikaan ja vanhempi (3v) menee nukkumaan 20.00 ja herätän hänet joskus 9.00 nukkuis pitempään varmasti mutta en oo antanu nukkua että menee taas illalla nukkumaan. Kai se lapsesta riippuu kanssa aika paljon miten nukkuu :)
oikeesti?? vähänkö nukkuu pitkät yöunet? pienempi siis :) nukkuuko hää päikkäreitä??
Juu nukkuu, menee siinä 13-14 nukkumaan ja vetäsee tunnin tai puolentoista unet... Hää on multa varmaan jotain geenejä periny :whistle: :LOL:
No hyvät on unenlahjat! :p
 

Yhteistyössä