Minkä takia jotkut ovat niin tyhmiä, että hankkiutuvat raskaaksi yksin ilman miestä?

  • Viestiketjun aloittaja rankka arki
  • Ensimmäinen viesti
"tttt"
Yksinhuoltaja äideillä voi olla vaikka trauma kamalista miehistä, eivätkä halua enää yhtäkään urosta lähelleen.
Nämä äidit voivat olla aivan mahtavia äitejä, kuten naimisissakin olevat, eikä heitä ole kenelläkään oikeutta ilman järkeviä perusteluja arvostella/haukkua.

Itse kannatan adoptioita kaikin puolin, enkä ymmärrä miksi ihmiset enään täyteen maailmaan lisääntyvät kun adoptio on keksitty!

Mutta takaisin asiaan. Eli, lapsen haluavalla naisella on mielestäni täysi oikeus kasvattaa lapsi yksin, eikä hänen mitään tarvitse selitellä.

Ihmettelen vain, millainen mies antaa naisen ponnistella yksin eikä tule rinnalle... !
Mahtava äiti ja nainen jolla syvät traumat miehistä. Just. Mahtava äiti joka kantaa miestraumasna lapselle. NIIN kyllä. Koska ei ole sitä kyennyt käsittelemään. Täytyy muistaa että puolet lapsista on miessukupuolen edustajia. Ja noin muutoinkin väestöstä. Mitä annettavaa on äidillä, joka on katkera puolelle "suomea"?

Lapsella taidetaan se oma trauma muka siloittaa. Mutta lapsen ei kyllä kuulu olla mikään henkilökohtainen terapialelu. Ottaen huomioon että lapselle ON OIKEUS isään. Tietää kenestä hän on syntynyt. Mutta ei. Itsekeskeisyyksissään mamma korjaa omia heikkouksiaa lapsen kautta.

Kannatan tasa-arvoa- Mutta näissä hommissa mennään liian pitkälle.
 
Mistä tulee oletus, että yh:lla on aina kamalan rankkaa ja elämä kamalaa, ja koko ajan valitetaan ja surkutellaan elämän rankkuutta?

Mä olen pian kolmen lapsen yh (kolmas masussa), enkä koe tätä mitenkään raskaaksi. Raskasta oli elää parisuhteessa, jossa mikään ei toiminut, ja yrittää parisuhdestressin keskellä olla vielä hyvä äitikin. Mulla on mielettömän hyvä olla lasten kanssa keskenään, jaksan paljon paremmin ja elämä rullaa nyt sujuvasti. Käyn myös töissä ihan sen 40 h viikossa ja elän ihan normaalia perhe-elämää. Ja päinvastoin kuin oletetaan, odotusaika yksin ei ole kamalaa. Ja onhan mulla ystäviä, jotka on mulle ne mun aikuiskontaktit. Ei siihen miestä välttämättä tarvita.

Miehissä ei noin yleisesti ole mitään vikaa, en mä siksi sinkkuile. Nyt on vaan parempi näin, pitkän ja lopussa melko huonon parisuhteen jälkeen elämä vaan tuntuu kevyemmältä ja paljon paremmalta tällaisena. Se myös sujuu paljon kivemmin näin, ihan kaikkien kannalta.
 
^
Oliko tuo mulle? :D
Musta on aina herttaista, kun täysin ulkopuolinen tulee ja kuvittelee tietävänsä kaiken toisen taustoista ja elämästä. Voin valaista sen verran, että kahden isomman lapsen isästä erosin jo aikaa sitten, ja tämä lapsi sai alkunsa uudessa suhteessa toisen miehen kanssa. Ehkäisy petti ja jouduin vakavien pohdintojen eteen, jotka johtivat siihen, että päätin kuitenkin lapsen pitää, koska pystyn siihen ja pärjään hienosti.

Musta on aivan supermahtavaa, jos on ihmisiä joiden elämä menee aina valmiin käsikirjoituksen mukaan täysin ilman ylläreitä, oma elämäni kuitenkin on ollut vähän toisenlainen. Ja silti tai ehkä juuri siksi tosi hyvä.

Katkerien ja ilkeiden ulkopuolisten kommentoinnin motiivit on aina jääneet mulle vähän hämäriksi, ja hyvä varmaan niin. :)
 
"heihei"
Toisessa ketjussa moralisoidaan kuinka vastuutonta on että 2 vuotiaan äiti lähtisi 4kk ajaksi töihin ulkomaille - ja tässä ketjussa taas vastavuoroisesti kilpaa puolustellaan että on lapsen kannalta ok ettei hän välttämättä koskaan edes saa tietää kuka isä on. V
vaikka joka hemmetin lapsella sellainenkin löytyy.

Äiti on kyllä jumalasta seuraava olento ;)
 
"Juu"
Spermapankeista saa spermaa, jonka vapaaehtoiset miehet ovat luovuttaneet tietäen, että siitä tulee lapsia, joiden elämässä hän ei ole millään tavalla mukana. Tätä sitten käyttävät naiset, joilla monella ovat hedelmälliset vuodet vähissä, edellinen parisuhde on päättynyt jostain syystä, eikä ole enää aikaa kuluttaa vuosia uuteen tutustumiseen ja uuden parisuhteen vakiintumiseen.

Toki olisi mukavaa, jos lapsi saisi syntyä kestävään parisuhteeseen, mutta tuossa tilanteessa kukaan mies ei suostu suhteeseen, koska heidän mielestään kolmekymppinen lapseton etsii vain siittäjää, eivätkä he halua olla sellainen. Mikseivät? Tämän vuoksi miehet jäävät lapsettomiksi, koska lasta haluava nainen ei heille kelpaa.

Ja totta puhuen, kun vertaan ihmisiä, joiden vanhemmat ovat eronneet riitaisasti, ja ihmisiä, jotka ovat kasvaneet yh-perheessä ikinä tapaamatta isäänsä, on noilla erolapsilla ollut elämässään pahempia ongelmia kuin yh-lapsilla. Joten parempi tehdä lapsi yksin, kuin epävarmaan parisuhteeseen.

Miehen huijaamista isäksi en kuitenkaan hyväksy ollenkaan, ja siksi minusta yksinäisten naisten tulisi käyttää noita spermapankkeja. Jätetään vastentahtoiset miehet mieluummin lapsettomiksi.
 
"nanna"
Mun ystävä huijasi miehen isäksi. Väitti kyllä julkisesti, että oli vahinko mutta aikasempien keskustelujemme pohjalta olen 99% varma, että ei ollut vahinko. Totesti vielä, että mitäs mies ei käyttänyt kondomia vaan luotti hänen syövän pillereitä, joita ei syönyt.

Mies oli heidän lyhyen (seksi-)suhteen aikana sinkku. Kun sai tietää naisen odottavan, ei halunnut olla missään tekemisissä naisen tai tulevan lapsen kanssa. Lapsen synnyttyä ei myöskään ole ollut tekemisissä, koska on niin loukkaantunut kun tuli pakotetusti isäksi. Miehellä aiemmasta liitosta kolme lasta, vanhin jo täysi-ikäinen, nuorinkin yli 10. Tämä kuopus nyt 4. Mun ystävä myös kuvitteli, että voisi lapsen avulla saada parisuhteen ja perheen tämän miehen kanssa.

Mä toisaalta ymmärrän ystävääni, hän oli 42 saadessaan tuon ainokaisensa. Hänellä alkoi aika käydä vähiin ja kun sopivaa miestä ei vaan ollut aiemmin löytynyt. Mutta ei se silti oikeuta naisen tekoa. Sääliksi käy pieni ihminen, joka ei tule isäänsä tai sisaruksiaan tuntemaan, koska isä ei halua. Tiedän, että ystävälläni on välillä rankkaa totaaliyh:na, mutta sitä saa mitä tilaa. Onneksi hänellä on jonkinnäköinen tukiverkosto, vaikka omatkin vanhemmat ovat jo iäkkäitä.
 
.........
[QUOTE="Tomi";30845374]Jos elareita pitää maksaa, niin pitäähän sitä lasta saada nähdäkin. Nainen ei pysty yksinään luomaan lasta.[/QUOTE]

Nainen nyt kuitenkin on ainoa joka sen lapsen pystyy ns. valmistamaan.
Miehen panos on noin 5 sekuntia, eikä aina sitäkään.
 
........
[QUOTE="hmm";30845378]Siis lapsihan syntyy yhteistyöllä. Mieskin saa lapsen silloin kun nainen saa lapsen. Se lapsi ei kuulu vain äidille. Ja eikö täällä joku jo sanonut että isä haastoi äidin oikeuteen vielä 12 vuoden jälkeen ja sai lapsen ihan viikoiksi itselleen? Kyllä isilläkin on ihan omat oikeutensa.[/QUOTE]

Ei miehellä mitään oikeuksia ole, ellei olla oltu naimisissa sen kanssa joka lapsen saa, ihan se riippuu naisesta haluaako sille miehelle antaa jotain isän oikeuksia.
Puhun tässä siis äideistä jotka ei ole vaimoja.
 
.......
Se on aina jännä kuulla näitä tarinoita miten mies on "huijattu" isäksi.
Eikö ne ole käyneet peruskoulua, siellä se opetetaan muistaakseni jo ala-asteella että miten niitä lapsia tehdään.
Kannattaa vetää käteen jos asiasta on epäselvyyttä.
 
herkkäuskoisia
Se on aina jännä kuulla näitä tarinoita miten mies on "huijattu" isäksi.
Eikö ne ole käyneet peruskoulua, siellä se opetetaan muistaakseni jo ala-asteella että miten niitä lapsia tehdään.
Kannattaa vetää käteen jos asiasta on epäselvyyttä.
Ihmisiä on niin helppo huijata, väittää käyttävänsä ehkäisyä tai jopa että on käynyt testeissä. Taikka vakuuttaa rakkautta kunnes on saanut sänkyyn ja sitten uusi valloitus.
 
.........
Alkuperäinen kirjoittaja herkkäuskoisia;30845652:
Ihmisiä on niin helppo huijata, väittää käyttävänsä ehkäisyä tai jopa että on käynyt testeissä. Taikka vakuuttaa rakkautta kunnes on saanut sänkyyn ja sitten uusi valloitus.
Puheet ei liity panemiseen mitenkään, mikään puhe ei sitä toimintoa muuta miksikään. Pnemisella voidaan laittaa lapsi AINA alulle.
Jokainen tietää. Huijaaminen ei ole mahdollista, joten lopettakaa se lässytys miehistä jotka on "huijattu isäksi". Jos pillu kiinnostaa niin aikuinen mies tietää että yhtyminen siihen on lisääntymistoiminto.
 
"onnellinen"
Mistä tulee oletus, että yh:lla on aina kamalan rankkaa ja elämä kamalaa, ja koko ajan valitetaan ja surkutellaan elämän rankkuutta?

.
Tätä ihmettelen. Olen onnellinen ja elämä on kaikinpuolin hyvää äitinä, ilman miestä.
Ei ole rankkaa. Koskaanhan ei tiedä mitä voi sattua, mutta tällä hetkellä kaikki on hyvin, lapsi on terve ja jo sen ikäinen että tuntuu kaikki menevän omalla painollaan eteenpäin. Nautitaan elämästä ja kivasta kodista, mitään ei puutu.
Rakkaita perheenjäseniä on lähellä.

Ei yksinhuoltajuus nykyaikana tarkoita mitään surkeaa elämää. Jotkut ehkä haluavat viljellä sellaista mielikuvaa, pönkittääkseen omaa pahaa oloaan avioliitossa.
 

Yhteistyössä