Minkähän kokoinen jalka 2,5-vuotiaana?

Poika on nyt 1,5-vuotias ja hänen jalan koko on 22 (talvikengät ovat kokoa 24). Pituutta pojalla on 89 cm eli kyseessä on aika pitkä poika.

Nyt olisi hyvä ostaa alennuksesta talvikengät jo ensi talveksi, mutta minulla ei ole aavistustakaan miten paljon tämän ikäisen jalka kasvaa vuodessa... (esikoinen kyseessä, joten ei ole vertailukohdettakaan).

Osaisiko joku auttaa??? :eek:
 
Ihan mahdoton ennustaa!!! Olishan se kiva ostaa alesta kengät, mut jalka voi kasvaa vaik kuinka paljon tai sit kasvaa hitaasti, joten aika meedio saa olla, et osuis oikeaan. Meillä tyttö oli viime talvena 1,5v ja kengänkoko oli 22. Nyt 2,5v:nä talvikengät on 26.
 
Hopsuli
Yleensä tuon ikäisen jalka kasvaa vuodessa kolme numeroa. Mutta varmastihan sitä ei voi ennustaa. Itse arvelisin että jos ostat lapsen nykyistä kengännumeroa kolme numeroa isommat kengät mahtuvat ne ensi vuonna ainakin alkutalven. Mikäli lapsesi jalka on nyt kahden koon rajamailla tai olet käyttänyt hänellä nykyistä kokoa aika pitkään niin laskisin koon isomman mukaan tai ostaisn 4 numeroa isommat popot.

Niin ja oman vähän alle 2,5 v:n kengännumero on 26
 
Miskan äiskä
Itse kävin just viikolla katselemassa pojalle uusia talvikenkiä ja mittailin Kuomien sisäpohjia. Eroa oli tosi vähän ainakin kokojen 25-27 välillä. Meillä on nyt ollu viime talven ja tän tälven käytössä 25 Kuomat (tosin talvikumppareita on käytetty enemmän) ja nyt ajattelin ostaa 27 kun tulevat alennukseen. Ja pojalla ikää kohta 2,5v.
 
Mittasimme tytön jalat Citymarketissa ja koko oli 26, joten ostimme uudet Kuoma-talvisaappaat kokoa 27. Edelliset oli kokoa 22 ! Kumpparit on kokoa 24, joten nekin on ostettava uudet. Ikää 2,6 vuotta.
 
Meillä
Meillä poika oli vuosi sitten 1½ vuotta ja talvikengät olivat kokoa 22, nyt on 2½ vuotta ja talvikengät on kokoa 25. Minä ostin alesta viime kesänä nuo tämän talven kengät ja aikalailla summassa sain ostaa, mutta oikeaan osui koko :) Olisinko ostanut nuo kengät heinä- elokuussa, niin eihän siinä ollut about neljäkuukautta, et niitä pysty alkaa käyttämään..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.01.2007 klo 22:45 helmi kirjoitti:
ompas teillä isojalkaisia lapsia, meillä poika nyt 2v5kk ja talvikengät kokoa 23 ja villa sukka menee ihan hyvin sinne
Meillä on kans pieni jalkainen tyttö 2v6kk. Villasukka menee talvikenkään hyvin ja kuomat on kokoa 23!
 

Yhteistyössä