Minkäikäisen lapsen päästätte ilman vanhempien valvontaa UIMARANNALLE?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
omat lapset eivät ole vielä lähelläkään yksin ulkoilu saati uimis-ikää. Mutta itse olin varmaan 1-2 luokalla, osasin uida jo 4 vuotiaana. omat lapset päästäisin tapauskohtaisesti, mutta en ennen kuoluikää...
 
Huisi hippu
kun olin itse lapsi pääsimme siskoni kanssa uimaan ilman lupia, menimme vain, tuosta vain! olimme hyviä uimaan, äiti tiesi sen, opimme uimaan joskus 5-6v, eli uimakokemusta oli jo parilta kesältä. itse olin 10v ja sisko 8v, kaveri 8v. ja kun muutimme (olin 11v) niin naapurin veljekset joutu uimaan äitinsä valvovan silmän alla. meistä se oli tyhmää.(pojat samaa ikäluokkaa) tämä valvomattomuus johtui osin uimapaikan mataluudesta, alle vyötärön, täytyi kävellä pitkälle että syveni. ja matala vesihän on hyvä kun yltää jalat varmasti pohjaan itse kullakin.
 
piita-75
kun mietin omaa lapsuuttani ja kun käytiin ala-asteella uimahallissa ja rannalla keskenään, niin kyllä mä pojan, 9v., päästän tohon rantsuun kavereiden kanssa jos kesällä sinne haluaa. Aina voi sattua ja tapahtua ja kotipihalle voi lätäkköön hukkua ja auton alle voi jäädä koulumatkalla ja kotona vessassa kaatua ja lyödä päänsä kaakeliin ja vaikka ja mitä... pakko vaan päästää napanuoraa löysemmälle ja toivoa parasta, vaikka vaikealta välillä tuntuukin :/
 

Yhteistyössä