Minkäikäisenä lapsenne syövät itse

mun keskimmäinen ei huolinu syöttämistä enää 1-v synttäreiden jälkeen. Huusi vain jos yritin syöttää - vaikka oli kuinka nälkä. Aluksi oli kamala sotku, mutta kyllä se siitä on jo vähän siistiytynyt (lapsi nyt 3v7kk) ;)
Esikoinen aloitti n 1,5-vuotiaana yhdessä/yksin syömisen ruuasta riippuen.
Kuopus on nyt saanut lusikan itselleenkin , mutta syötän suurimman osan annoksesta (1v 1kk)
Lapsestahan tuo paljon riippuu. Jos lapsi haluaa syödä itse niin syököön, syöttämisestä säästyvä aika menee kyllä jonkin aikaa jälkien siivoamiseen :whistle:
 
Miskan äiskä
Lapsilla on yleensä kausia, että joskus _pitää syöttää ja joskus _ei saa syöttää. Jos syö itse, niin mikäpä siinä anna syödä, saat syödä samaan aikaa itse "rauhassa".

Meillä poika alko syödä itse viikko 1v. synttäreiden jälkeen ja se suju heti oikein hienosti eikä ruokaa ole oikeastaan koskaan heitelty lattialle ja seinille, vaikka sitä pelkäsin. Yleensä loppuruuan joudun syöttämään pojalle, kun suurin nälkä on menny ohi ja poika alkaa leikkiä lusikalla tai höpöttää omiaan yms. kivaa. Nyt pojalla on ollu syöttämiskausi, mutta se taisi johtua keittiörempasta ja muutoksista ruokailupaikan suhteen.
 

Yhteistyössä