minkäikäisenä yökylään

Meillä tyttö nyt puolitoista vuotias, eikä ole vielä ollut missään yökylässä. Minkäikäisenä teidän lapset on ollleet ekan kerran yökylässä? Meille on pikkukakkonen tulossa alkukesästä ja ollaan mietitty jos tyttö pääsis sitä ennen mummolaan yöksi, jos vaan malttaisi antaa :heart:
 
Meillä oli 10 kk ikäisenä kummeillaan kolme yötä, kun olimme häämatkalla. Lapsi oli kuin kotonaan tuttujen hoitajien kanssa. Unet, syännit, pesut ja muut sujui hyvin. Vuoden ikäisenä oli sitten mummolassa ekan kerran. Hyvin oli mennyt, mutta ei ollut nukkunut yhtä pitkiä unia kuin kotona.
 
huh
...onneksi kuulen tällaisia juttuja ettei lapsi ole ollut vielä vuoden ikään mennessä yötäpoissa kotoa. Meidän poika ollut muutamia kertoja ihan vauvana kummankin mamman luona, jos ollut jotkut juhlat tms tilanne.

Pojan saadessa lisää ikää eli yli 10kkj älkeen ei olla annettu yöksi, kun tuntuu että juuri iltaisin tarvitsee ja haluaa vanhempiaan lähelle. Anoppi sitten kertoi miten lapsesta tulee nynny ja vaikea isompana, kun ei osaa olla ilman vanhempiaan yötä missään!!!!

Itsemuistan että olisin ollut isovanhempien ja kummitätini luona yötä aina kun itse halusin, eli niin isona että osasin päättää ja sanoa itse asiasta.

Mielestäni kaikki on kiinni vanhemmista ja lapsen luonteesta ja hyvästä olosta. Joten eihän oteta paineita, on niillä lapsilla sitten aikaa olla isompanakin yökylässä...
=)
 
1v5kk kun lähettiin pikkuveljen tekoon iskän kanssa niin mummo tuli yöks meille. muuten tais olla 1v8kk,, ja kamala ikävä oli ja illalla melkein itku pääs kun kuljin pojan huoneen ohi eikä se ollusiellä nukkumassa! Nyt on 2v3kk jo ollu neljästi yökylässä.Kertaakaan ei oikeestaan ois tarvinnu olla mutta mummot oovat tahtoneet. Mutta onneks on ollu toinen kotona. Nuorempi onnyt 10kk eikä oo ollu vielä yö kylässä.
 
no ekaksikin.. ei kannata miettiä että milloin pitäisi olla ja milloin muut on ollu... sitten kun tiestä tuntuu että hauatte lapsenne aloittavan yökyläilyn niin se tapahtuu just sillon =)

Meillä esikoinen oli ihan pienestä, noin 3-4 kuukauden iästä silloin tällöin mummilassa, koska olin itse aina joka toinen viikko yhden yön sairaalassa. Nyt on 7-vuotias ja rakastaa yökyläilyä, haluaisi nytkin yökylään kummilleen ja kaverilleen, vaikka just ollu molemmissa.. =)

kuopus oli eka kertaa yhden yön noin. 7 kk iässä ja nyt 1v 9kk on ehtinyt olla jo mummilassa ja 2 kertaa kummeillaan sekä vissiin 2 vai 3 kertaa myös siskonsa kummilla.

1 yötä kauemmin ei oo pienempi vielä ollut. Isompi on ollut enimmällään vissiin 4-5 päivää mummin ja ukkin kanssa mökillä ja kerran 4 päivää fammun luona Ruotsissa.
 
RouvaHuldaHuoleton
Tyttö on ollut rakkaassa mammalassa yötä n 5kk ikäisestä alkaen silloin tällöin. Ehkä 1-3kk välein, siten että iltapäivästä menee ja aamupäivästä tulee, paitsi kerran oli vähän pidempään kun käytiin tallinnassa. Nyt siis 1v8kk. Tyttö rakastaa mennä sinne yöksi, ei minulle viitsi yleensä kunnolla vilkuttaa kun lähden ja ei perään kysele. On kyllä iloinen sitten kun haen. Pari kk sitten meni yöksi mammalle mutta tulikin illan mittaan kipeääksi ja hain kotiin yöksi, ja tyttö itki tunteja lohduttomasti kun ei saanut jäädä :D
 
Lapset on ollu lähempänä 2 ikävuotta ennenkuin yökyläilyt on alotettu. Että meillä tytöt 1v5kk ja 2.5kk ei ole yökylässä vielä olleet eikä aikoihin mene, sen sijaan pojille 3v ja 4v9kk yökyläily harvakseltaan on sallittua. Mä laitan ennemmin lapset yökylään sitten kun he osaavat sinne pyytää ja asia on mieluista.
 
Esikko 2v6kk ja kakkonen 1v3kk. Esikko on ollut pari kertaa,kun oltiin synnytämässä kakkosta ja toisen kerran kun kakkonen oli sairaalassa rota-viruksen takia.Kuopus ei ole ollut,meillä mennään yökylään jos on tarvetta.sitten vanhempana jos haluavat saavat mennä.
 
Ekan kerran mummolassa yötä 10 kk ikäisenä, sen jälkeen muutaman kerran. 1v 5kk iässä oli viikon mummolassa, kun olimme Havajilla matkalla (12h aikaero, 24 h lennot, 6 päivän perilläolo syynä siihen ettei otettu mukaan). Hyvin meni reissu kaikilla.
Ei meillä ole tehty mitään numeroa siitä milloin ja minkäikäisenä on yökylässä, kun on hyvin viihtynyt molemmissa mummoloissa. Minusta on tosin hyvä myös antaa hoitovastuuta välillä mummoillekin, kun he sitä myös itse pyytävät.
 
Poika oli vähän vajaa 3v kun oli eka krt yökylässä isovanhemmilla. Ei vaan ollut tarvetta aiemmin ja munsta oli just kiva viedä sitten kun toinen osaa jo puhua, pyytää jne. Tyttö 1v7kk ei ole yökylässä ollut eikä ihan heti ole menossakaan. Kummatkaan lapset eivät ole käyttäneet pulloa joten senkään puoleen eivät ole olleet, kun olen imettänyt.
 
Lasketaanko yökyläksi se, jos lapselle tulee yön ajaksi hoitaja kotiin? Siinä tapauksessa tyttö oli yökylässä ekan kerran 1v4kk:n iässä. Olimme kaksi yötä poissa, ja mummo hoiti. Hyvin oli mennyt. Sen sijaan mummolassa ja kaikkialla muualla kuin kotona tyttö nukkuu huonosti, joten sellainen ei tulisi vielä kysymykseen. Yhdessä on kyllä reissattu aika lailla, lähinnä mummoloissa, mutta joka kerta uusi paikka panee yökuviot ihan sekaisin. Pikku ressukka!
 
no meillä ei vieläkään ollu ja poika 2v1kk ja tyttö puolivuotias. jos hyvä ja tuttu paikka minne viedä ni suosittelen viemistä. mekin mietittiin et juu ennen kun vauva syntyy niin viedään et saadaan olla kahestaan. eipä viety eikä edes synnytyksessä tarvinnu kun oli vaan päivän äitini kanssa. nyt taas ei raaski viedä ja tyttökin niin pieni jne.. siitä tulee niin suuri kynnys ettei vie olleskaan. tuntuu kyl itestä et haluis kerranki olla illan/yön rauhassa miehen kanssa kun ei oo ollu pariin vuoteen yhtään ilman et tarttis "pelätä" et lapset herää ja tarvii heti mennä nukkuu et jaksaa jne..
ja kahta on vieläkin vaikeempi viedä, varsinki ku ei sitä ensimmäistäkään olla raaskittu viedä. kerran vauva-aikana oli sillai et oli äitini luona ja minä menin sitten yöllä sinne nukkumaan, muuten ei oo ollu edes meillä hoitajaa...
mut tiettä kaikki tekee tavallaan, eikä siinä oo mitään haittaa vaikkei veis koskaan :D (olis muuten aika paha kun lapsraukka täyttää 18 eikä oo minnekkään päässy kotoa :D )
 
meillä ekan kerran 4kk:n ikäisenä ja nyt reilu vuoden vanhana on ollu mummolla jo 4 yötä!ikinä ei oo mitään ongelmia ollu, niin nauttii tyttö kuin mummo...Ja itse saa levätä ja nauttia miehen huomiosta ;)
 

Yhteistyössä