minkäkokoisia teidän kohta 3v on?

Meidän tyttö kesäkuusa 3 v ja nyt painaa 16 kg ja 94 cm pitkä... En tajua miksi kasvaa vaan tuota leveyttä. Ollut tosin vauvasta asti aina yläkäyrällä. Me vanhemmat ihan normaalipainoisia, samoin pikkusisko. Meillä syödään tavallista kotiruokaa, karkkipäivä kerran viikossa. Ulkoillaan ja käydään jumpassa. Silti tuntuu, että tyttö vain leviää :ashamed: Suretaa vaan kun pihallakin ovat alkaneet (siis muut lapset) huomauttelemaan tytön koosta :'( Ei hän miltään lihavalta näytä mutta pyöreältä kyllä. Raastaa äidin sydäntä...
 
Meillä
Ensi viikolla on 3-vuotisneuvola, veikkaan, että mitat on jotain 15 kg ja pituus n. 91 cm, me vanhemmat ja isovanhemmatkin ollaan aika pienikokoisia. Mutta ei meistä tyttö näytä pullukalta silti, vaikka onkin aika painava ! Jokainen lapsi kehittyy omaa tahtiaan, älkää huoliko tai huomautelko painosta, ettei tule rraumoja.. :)
 
No höh, en mä osaa olla yhtään huolissani vaikka mun poika täyttää syyskuussa 3 v ja ostan sille 92 cm vaatteita, joissa on vielä vähän kasvunvaraakin. Minkäs pitusia niitten sit pitäis olla?? Painoa en tiedä, ei oo ainakaan pullee.
Ei kai tarvii olla huolissaan jos käyrillä suunta on ylöspäin =) .
 
No höh, en mä osaa olla yhtään huolissani vaikka mun poika täyttää syyskuussa 3 v ja ostan sille 92 cm vaatteita, joissa on vielä vähän kasvunvaraakin. Minkäs pitusia niitten sit pitäis olla?? Painoa en tiedä, ei oo ainakaan pullee.
Ei kai tarvii olla huolissaan jos käyrillä suunta on ylöspäin =) .
 
No nyt on ihan oikeet mitat, kun punnittiin ja mitattiin pikkusiskon neuvolakäynnillä. 91 cm (leppäkerttuun asti =) ) ja n. 12,5 kg. Kasvaa jossain -1 ja 0 - käyrän väissä, eli ihan normaali poika.
 
Neuvola on vasta elokuussa, mutta veikkaan, et 100cm ei kauas heitä, painosta en osaa sanoa ehkä 17kg (oliskohan??) Vaatteet on kuitenkin 98-104cm.

Joo mittasin ja punnitsin pojan ite eli 17kg ei kauas heitä ja 100cm pituutta.
 
Tyttömme kolmevuotisneuvola oli viime viikolla, mitat 14 kg ja 93 cm, päänympärys 51,8 cm. On pidetty vielä jopa 90 cm housuja, kun on lyhyet jalat ja pitempi selkä ! Nyt nuo 98 cm tai 100 cm vaatteet osa on ihan järkky isoja..
 
Meidän poika taitaa olla aika pieni. Pituutta on alle 90-cm ja painoa nippa nappa 11 kg; kotona mitattu ja punnittu. Ja loppukesästä täyttää kolme.

Lähinnä 86-cm vaatteita käyttää. Jonkin verran 92-cm.
Paitsi nyt kesällä on viime (ja edellisis)vuotiset 74 cm sortsit ja 80-cm t-paidat käytössä myös. ( :
 
Meidän poikakin on pieni, menee vielä jotkut 82 cm vaatteet, 86 cm housut käyvät lahkeista lyhyeksi, mutta isommat roikkuu vyötäröltä ellei saa kursittua nauhoilla tai kuminauhalla tiukemmaksi. Oli 2 v neuvolas 11,4 kg ja 85,5 cm pitkä. Eikä mun mielestä paina kuin 14-15 kiloa ja on varmaan n 90 cm pitkä. Elokuussa siis tulee 3 v täyteen ja silloin neuvola just kasvun ja puheen viivästymän takia.
Tosta tulikin mieleeni, kuinka paljon teidän melkein 3 v ja 3 v puhuvat? Meil pojalla ihan oma kieli, jota mekään kotona olevat ei ymmärretä. Joitakin sanoja nyt sanoo. Paljon kyllä höpöttää tolla omalla kielellään. Tilanne vähän alkaa jo huolestuttamaan
 
Meidän syyskuussa 3v täyttävä tyttö on n. 90cm pitkä ja painaa 13,9 kiloa. Lyhyehkö on, mutta ihan normaalin rajoissa kuitenkin.
Hän on aina ollut todella puhelias ja nyt puhuu erittäin sujuvasti. Joku naapuri kerran sanoikin, ettei ole koskaan kuullut tuon ikäisen puhuvan noin hyvin. Tyttö laulelee ja kertoo tarinoita =)
 

Yhteistyössä