Minkälainen olisi unelmakeittiösi?

Eli mä kaipailen vinkkejä keittiön suunnitteluun. Ihan vaan miten sijoittelen tiettyjä kaappeja, altaita jne.

Sen verran on tiedossa, että keittiöstä tulee iso "neliön" mallinen. Ja liesi tulee irtonaiseen saarekkeeseen kaatoaltaineen.

Kehukaa ja haukkukaa keittiöitänne.

Onko kellään semmoista vedettävää pitkän mallista kaappia, jossa säilytetään noita kuivatuotteita jauhoja ym. Onko hyvä? Sitten jäteastiat ja kaapit? Tykkäättekö enemmän laatikoista kuin kaapeista? Kysymyksiä on paljon, mutta vastailkaa miten haluatte. :D

Koko keittiötä siis ei ole olemassa vielä, koska aletaan rakentamaan, mutta kohta puoliin kuitenkin pitäisi se keittiö hommata ja ainakin suunnitella.
 
Iso, neliöitä ainakin 25. Lattia isoista ruskeista kuviollisista laatoista, kaapit tummat. Keskellä saareke jossa voisi esim. pilkkoa kasviksia tai vain istuskella korkeilla jakkaroilla. Saarekkeen alaosa voisi olla tehty vanhoista puutynnyreistä. Isot valoa tuovat ikkunat.
 
:)
Se pitkä vedettävä kaappi on nimeltään apteekkarin kaappi. Mä haluaisin sellasen :)

Mun unelmakeittiö olisi luultavasti valkoinen.. Luultavasti vähän romanttistyylinen, tummat pähkinäiset työtasot. Saareke ehdottomasti ja siinä liesi + allas ja sitten siinä päällä katossa roikkumassa sellanen kattilateline :D

Tai sitten ihan moderni, valkoiset kuultavat kaapit ja ehkä tummat kaapit alakaappeina.. :)

Jompi kumpi :)

Mutta EHDOTTOMASTI ei puunväriä.. :)
 
joo
Mulla on nyt sellainen korkea kuiva-ainekaappi, apteekkarinkaappi, ja se on tosi hyvä. Nykyään on sellaisiakin versioita jotka vielä kääntyvät ulkopuolella 90 astetta, kuvittelisin että olisi vielä kätevämpi, esim. siivota. Valitettavasti uuteen keittiöön ei samanlaista mahdu.

Koneet kannattaa nostaa ylös lattiatasosta, laatikoista saa tavarat kätevämmin ulos kuin kaapeista. Iso jääkaappi on hyvä ainakin meillä. Induktiotasosta en luovu enää koskaan.

Roskiksia pitää olla riittävästi, jotta voi lajitella.
 
apteekkarinkaapista
Keittiöfirmassa suositeltiin ennemmin korkeaa kaappia, jossa ulosvedettävät ritiläkorit, kun tuo apteekkarinkaappi ei kuulemma ehjänä kestä täydessä lastissa.
 
joo
Alkuperäinen kirjoittaja apteekkarinkaapista:
Keittiöfirmassa suositeltiin ennemmin korkeaa kaappia, jossa ulosvedettävät ritiläkorit, kun tuo apteekkarinkaappi ei kuulemma ehjänä kestä täydessä lastissa.
Kyllä hyvä apteekkarin kaappi kestää, kokemuksesta tiedän. Siinä on 50 kg painoraja, mutta varmasti mulla on siinä kaapissa enemmän painoa, eikä mitään ongelmaa. On siis tässä keittiössä ollut useamman vuoden jo käytössä.

Ennemmikin mulla on ennestään huonoja kokemuksia esim. sellaisesta kokonaan ulos vedettävästä tiskialtaan alla olevasta roskakaapista. Mutta kai nekin on kehittyny siitä kun meillä oli sellainen.

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja apteekkarinkaapista:
Keittiöfirmassa suositeltiin ennemmin korkeaa kaappia, jossa ulosvedettävät ritiläkorit, kun tuo apteekkarinkaappi ei kuulemma ehjänä kestä täydessä lastissa.
Kyllä hyvä apteekkarin kaappi kestää, kokemuksesta tiedän. Siinä on 50 kg painoraja, mutta varmasti mulla on siinä kaapissa enemmän painoa, eikä mitään ongelmaa. On siis tässä keittiössä ollut useamman vuoden jo käytössä.

Ennemmikin mulla on ennestään huonoja kokemuksia esim. sellaisesta kokonaan ulos vedettävästä tiskialtaan alla olevasta roskakaapista. Mutta kai nekin on kehittyny siitä kun meillä oli sellainen.
Joo, hinta/laatueroilla varmasti saa toimivaakin. Musta toi irtokorien esiinveto ois kyl kätevämpää kuin noukkia sieltä kaikkien korien välistä tarvitsemaani.
 
Mun keittiööni (kun joskus uusin sen), ei tule kyllä yhtäkään alakaappia, siis alalaatikoita vain. Ja roskis/kierrätyssysteemit haluan piiloon. Eli kun kerätään paperi, pahvi, lasit, metallit, bio ja sekajäte, niin niillä on riittävän isot astiat kaapistossa piilossa.

Mä en tiedä valitsisinko valkoisen kuten nyt vai räväyttäisin esim punaisen. Lasiovista tykkään maitolasista alumiinikehyksillä. Saa nähdä ovatko vaakalinjat silloin out.

Vaikka en pese käsin paljonkaan, niin isot altaat siltikin. Aina on uunipeltiä ja erikoisosia, jotka vaativat tilaa.

Näin joskus 90 senttiä syvän tason alakaapiston päällä ja se oli mielenkiintoinen. Siinä mahtui paremmin koneet tasoille. Mutta toisaalta olisi kiva, jos olisi joku rulokaappi, joka piilottaisi ne näkyvistä.
 
Turkilmas
Mä olen tosi tyytyväinen meidän keittiöön. Itse asiassa en vaihtaisi siitä mitään :).

Meillä on kuivatuotteille just sellainen ulos vedettävä kaappi ja mun mielestä se on aivan loistava. Samoin löytyy laatikoita, matalia ja syviä, ja en ikuna vaihtais niitä kaappeihin. Kulmassa on kattilakaruselli ja myös se on mielestäni loistava.

Ainoa kaappi, joka ei niin kovin käytännöllinen ole, on tuon kattilakarusellin yläpuolella oleva kulmakaappi. Se on siis tavallinen kaappi, joka levenee sinne syvemmälle. Kun kaappi on vielä ylhäällä, niin käytännössä kaapista tulee käytettyä ainoastaan yläreunat.

Tässä kirjoittaessani laskeskelen samalla, että meillä on 3 leveää matalaa, 6 leveää syvää ja 3 kapeampaa laatikkoa. Noissa kapeammissa laatikoissa säilytän leikkuulautoja, aterimia, kauhoja jne.

Jääkaapin ja pakastimen päällä on kaapit, samoin mikron. Eli 3 pientä kaappia. Sitten on astiakaappi, maustekaappi vieressä, 3 vitriinikaappia, kulmakaappi, kattilakaruselli ja sen vedettävän kaapin yläpuolella on yksi kaappi.

Säilytystilaa ja laskutilaa on tuskin koskaan liikaa. Niihin kannattaa siis ainakin satsata :).
 
Mä oon kanssa ajatellut tosiaan, että paljoa kaappeja ei tule. Lähinnä pari kaappia ylös esim vitriinikaapit mukahienommilleastioille, joita meiltä löytyy 0 tällä hetkellä :D Ja oon niin pirun lyhyt, etten jaksa olla aina tikkailla hakemassa tavaraa. Sen takia se apteekkarihylly olis mahtava. Ja varsinkin kun kaapissa aina joku menee toisen taakse ja sitä saa olla hakemassa.

Laatikoita haluan kanssa. Ajatuksena olis myös laittaa semmoinen jätelaatikko, joita on esim ikeassa. Ei kaappia, koska nyt meillä on allaskaapissa jäteastia ja sen päällä on hylly, eli ne kaikki möhnät, mitä pistää vähänkin täyteen roskiin, on siinä hyllyn alapuolella. :$
 

Yhteistyössä