Minkälainen puhelin ekaluokkalaiselle?

  • Viestiketjun aloittaja "pipari"
  • Ensimmäinen viesti
"luosto"
Mahdollisimman halpa ja prepaid-liittymällä varustettu.

Tai toimii toki sekin malli, että lapselle ei ole puhelinta (vaan pelkkä kello) ja sovitte kotiintuloajat ennakkoon.
 
  • Tykkää
Reactions: Wolt
"..."
Mun mielestä riittäis ihan perusluuri, ei mitään älypuhelimia. Omalla ekalle menijälläni on älypuhelin kyllä, isänsä osti. No nyt sitten mietin että saako siitä millään nettimahdollisuutta pois ihan kokonaan?? Jos ottaa liittymän ilman nettiä, niin eikös sillä voi sinne mennä silti ja laskukin on sen mukainen?

Ja Majuri, meidän lapsuudessa kyllä pärjättiinkin ilman kännyköitä ties mihkä saakka, kun oli se lankapuhelin. Kyllä mä haluan että lapsi saa soitettua jos tulee hätä tai ihan vaikka vaan pelottaa jos/kun saa pikkuhiljaa jäädä yksin kotiin ensi vuonna. 7v on aika pikkuinen vielä ja ikävä yllättää helposti..
 
[QUOTE="...";30773459]

Ja Majuri, meidän lapsuudessa kyllä pärjättiinkin ilman kännyköitä ties mihkä saakka, kun oli se lankapuhelin. Kyllä mä haluan että lapsi saa soitettua jos tulee hätä tai ihan vaikka vaan pelottaa jos/kun saa pikkuhiljaa jäädä yksin kotiin ensi vuonna. 7v on aika pikkuinen vielä ja ikävä yllättää helposti..[/QUOTE]

Ei mitään puhelimia koulupenikoille, yksi puhelin kotiin, jolla saa soitettua vanhemmille tarvittaessa, eikä sitäkään saisi viedä ulos/kouluun
 
"alkup."
[QUOTE="luosto";30773443]Mahdollisimman halpa ja prepaid-liittymällä varustettu.

Tai toimii toki sekin malli, että lapselle ei ole puhelinta (vaan pelkkä kello) ja sovitte kotiintuloajat ennakkoon.[/QUOTE]

Entä jos lasta ei näy sovittuna aikana, tai jos haluaa jäädä koulun jälkeen hetkeksi jonnekin tmv. Haluan olla tavoitettavissa ja mahdollisesti saan yhteyden lapseen.
Prepaidia mietin itsekin, mutta kännykän karvalakki malli vai älypuhelin? Perusmallissa vähemmän toimintoja, mutta älypuhelimella esim. helpompi kirjoittaa..
 
"rea"
Nykyihmiset huolehtivat liikaa. Jos toiseen ei saa koko ajan yhteyttä puhelimella, niin pelätään heti pahinta. Sen sijaan, että odotettaisiin kohtuuaika.

Itsellä ei 90-luvulla ollut koko kouluaikana puhelinta ja ihan hyvin sitä pärjättiin.
 
"annika"
minä suosittelen älypuhelinta, perussellaista toki :) meillä lapsilla ollut samsungin pocket plussat ja on tykätty, sopii pieneen käteen. niihin on voinut ottaa valokuvat puhelinnumeroiden taakse joten osaa soittaa vaikkei vielä ole osannut lukeakaan ja kiitos elisa perhepaketin, ollaan voitu asettaa rajat että tiedetään missä meidän ekaluokkalainen huitelee :) toinen lapsi osaa käyttää nimittäin kännykkää hienosti, toinen ei sitten sitäkään vertaa eli paljon riippuu lapsistakin minkälainen käyttäjä kukakin on. mutta ehdottomasti älypuhelimen kannalla olen.
 
"..."
Alkuperäinen kirjoittaja Äkäinen Hra Majuri;30773467:
Ei mitään puhelimia koulupenikoille, yksi puhelin kotiin, jolla saa soitettua vanhemmille tarvittaessa, eikä sitäkään saisi viedä ulos/kouluun
Juu no tämä on kyllä varteenotettava vaihtoehto meillä, koulumatka alle 1km niin eiköhän se suju ilman puhelintakin.. Mutta just kotonaolon takia tarvitsee sen puhelimen, en uskalla ikinä muuten jättää yksin..
 
"yyhoo"
Se "karvalakkimalli", eli halvin perusnäppispuhelin on toiminut meillä ja ajanut asiansa vallan mainiosti. Tippunutkin se on jo useasti, joten ei harmita muutaman kympin mahdollinen menetys niin paljon verrattuna älypuhelimeen, jolle se yksikin pudotus voi olla kohtalokas... Ja ihan perusliittymä tiettyine rajoituksineen on käytössä. Niitä "älymaailman" asioita saa sitten harjoiteltua kotona tabletin kanssa.
 
...meijen ekaluokkalaisella on käytössä Samsung X- cover 271 näppispuhelin. Ja en voi kuin kehua - kestää kolhut ja iskut ja vedessä lilluttamiset (on testattu oikeissa olosuhteissa - puhelin oli upoksissa pihamaalla puoltoista vuorokautta :D)...ja jos joku sattuu sen pöllimään, niin siitä tulee ilmoitus mun kännykkään (ko. juttu on ohjelmoitavissa ko. puhelimesta).
 

Yhteistyössä