Minkälainen se miehen pitää olla nykyään?

Minulle selvisi tässä vasta vaimoni alkava salasuhde, viestien perusteella ei mitään fyysistä ole tapahtunut, mutta päähän ottaa ja ankarastii

Kysyin vaimoltani tähän syytä, siis miksi jatkoi tämmöistä viestittelyä vaikka itsekin tiesi tekevänsä väärin. Syyksi selvisi piristyksen hakeminen ja minun käytös.

Ja mitä minun käytös oli? Olen kuulemma tylsää seuraa, totinen, keskityn liikaa kotielämään ja olen yllätyksetön. En ikinä käy missään, en järkkää minkäänlaisia yllätyksiä, annan liian vähän muuta huomiota kuin pussailu, halailu ja seksi. Se ei kuulemma enää riitä.

Mietinkin että minkälainen mies se pitää nykyään olla naiselle että kelpaa? Myönnän etten ole mikään romantikko vaikka halaan ja pussaan vaimoani päivittäin, sanon rakastavani häntä, kehun häntä kauniiksi ja viihdyn hänen lähellä. Nautin vieläkin, lähes kymmenen vuoden yhteiselon jälkeen, seksistä hänen kanssaan. Ja se on minulle tärkeä osa parisuhdetta. En tuo hänelle kukkia kovinkaan usein, ehkä pari kertaa vuodessa, lahjan ostan aina merkkipäivinä ja vaikka naisten- ja ystävänpäivänä, reissuissa käydään pari kertaa vuodessa ilman lapsia.

Ja kyllä, olen ehkä hieman tylsä, en tykkää juosta baareissa tai kavereiden kanssa kaupungilla, en pidä shoppailusta edes itselleni. En pidä tuhlailusta yhtään. Yleensäkin, tykkään olla kotona ja olla lapsilleni läsnä, koska joudun olemaan töiden takia paljon pois kotoa.

Ja kyllä, olen ehkä hieman antisosiaalinen, siis keskustelen kyllä vaimoni kanssa, läheisten ystävien ja sukulaisten kanssa, mutta en viihdy isoissa juhlissa joissa on paljon minulle tuntemattomia ihmisiä. Minulla on ehkä hieman vaikeaa ystävystyä uusien ihmisten kanssa, siis läheisesti, mutta tulen yleisesti ottaen kaikkien kanssa toimeen. Olen ehkä "hitaasti lämpeävää" tyyppiä. Enkä ole mikään "jutun kertoja".

Mutta se mitä olen, niin hyvä aviomies ja isä. En polta, en käytä nuuskaa, juopottelemassa käyn ehkä 1-2 krt kuukaudessa, mikä on minusta ehdoton maksimi mistä voisin helposti vähentää. En petä, en ole väkivaltainen. Pidän itsestäni huolta urheilemalla 4-5krt viikossa, saman mahdollisuuden annan myös vaimolleni. Vietän aikaa lasten kanssa kotona ja ulkona, olen heidän kanssaan läsnä. Kokkaan, siivoan, hoidan aamu- ja iltatoimia, ja jos lapsi herää vaikka itkemään yöllä, minä nousen lohduttamaan mielelläni.

Toki virheitäkin minusta löytyy. Olen mm. aika dominoiva, tykkään että asiat menee niinkuin haluan joka saattaa ahistaa vaimoa. Kykenen olemaan mustasukkainen jos siihen annetaan aihetta. Joskus asioiden tekeminen jää minulta puolitiehen, voisi sanoa että olen joskus aikaansaamaton. Enkä ole ns.miesten mies, en osaa esim korjata autoja tai rakentaa taloa, mutta jotain pientä "miesten"hommaa kuitenkin.

Mikä ***** tässä oikein mättää, luulin että naiset arvostaa tasaista miestä, joka uskaltaa puhua ja pussata, mutta kohde on se oma vaimo. Olenko liian "harmaa" tai liian kiltti? Kertokaapas, löytyykö semmoista naista enää jolle kelpaa kunnollinen mies, ilman että pitää olla täydellinen? Miten vaimoa voi piristää ja antaa vaihtelua? Miten saan vaimon mielenkiinnon heräämään uudelleen?
 
  • Tykkää
Reactions: Kukkalie
Itse en ole vielä ollut naimisissa pitkää aikaa, mutta viestisi perusteella uskaltaisin sanoa, että olet kyllä erittäin hyvä puoliso ja ja isä. Jotenkin rivien välistä tuosta tekstistä tuli vaikutelma, että teidän elämä on aika tasaista, vakiintunutta ja samalla tavalla menee viikosta toiseen. Korjaa, jos olen väärässä.

Me naiset ollaan vaan siitä hassua porukkaa, että vaikka se kympin mies olisikin siellä kotona ja arki sujuisi hyvin, pitää välillä olla jotain yllättävää / romanttista / rutiineista poikkeavaa. Tuollainen tuo jännitystä elämään ja mieli pysyy virkeänä. Yksinkertaisina esimerkkeinä voisi olla vaikkapa yhteinen yllätysmatka kylpylään, pieni lahja ilman syytä, uuden harrastuksen aloittaminen yhdessä (esim. seinäkiipeily) tai vaikkapa hierontalahjakortti. Puolisoni on luonteeltaan aika samantyylinen mitä itseäsi kuvailit, joten tietystikään tällaiset extempore -asiat ei aina ihan luonnostaan onnistu. Mutta aina voi yrittää ja itse arvostan ainakin suuresti joka yritystä :)

Mitä tulee läheisyyteen, nainen kaipaa tosiaan erilaista läheisyyttä. Miehelle läheisyys on enemmän pusuttelua, pepulle läpsimistä ja seksiä. Naiselle läheisyys on kauniita sanoja, halauksia, ohi kulkiessa silittelyä, sohvalle viereen tulemista ja kainaloon ottamista, sekä kahdenkeskisen laatuajan antamista. Jos edellä mainittujen lisäksi on auttanut kotitöissä omatoimisesti, tehnyt vuosia tekemättöminä olleet hommat kuntoon kerralla :whistle: ja sen lisäksi laittaa vielä ruokaakin, päästään nopeasti miehen käsitykseen läheisyystä ;) Ja kun sitten vielä muistaa, että seksiin kuuluu muutakin kuin se itse yhdyntä, on kokonaisuus valmis.

En tiedä oliko näistä mitään apua, mutta ajattelin kirjoittaa ylös mietteitäni.
 
  • Tykkää
Reactions: Kukkalie
Olipa hyvää pohdintaa kummallakin!

Mieleeni tuli pari tutkimustulostakin aiheesta. Pitkälle parisuhteelle tekee kuulemma hyvää, jos puolisot saavat flirttailla muiden kanssa säännöllä "katsoaa saa, muttei koskea" jos ei ole luvallista pitää avioliiton ulkopuolisia suhteita. Nainen ja miksei mieskin piristyy, kun huomaa että muutkin ihmiset pitävät häntä kauniina/komeana ja haluttavana. Se intohimo kyllä siirtyy siihen omaan suhteeseen ja omaan mieheen. Ja puolisokin on kuulemma ylpeä upeasta vaimostaan/miehestään, kun muutkin hänet huomaavat.

Ja toinen muistelemani tutkimus kertoi, että naisista suurin osa murehtii tekemättömiä kotitöitä seksin aikana. Eli hyvät miehet.... jos haluatte kunnon seksiä illalla - auttakaa hyvänen aika vaimoa kotitöissä päivän aikana!!! Pienikin apu tekee tunteen, että toinen välittää yhteisen elämän laadusta.
 
  • Tykkää
Reactions: jula_86

Yhteistyössä