Minkälaiseen istuimeen 4kk vauva...

  • Viestiketjun aloittaja nirppu
  • Ensimmäinen viesti
nirppu
jolle turvakaukalo on jo käynyt liian ahtaaksi, varsinkin nyt kun tarvii jo vaatetta hieman enemmän? ei hän vielä osaa istuakaan, joten onko ehdotuksia. saa linkittää!! =)
 
Eikä siinä ole enää mitään säätövaraa. Meillä Maxi-Cosi Cabriofixissä on kaukalon pohjalla päällisen alla "kiila" ,joka otettiin pois n. neljän kuukauden iässä ja tuli heti rutkasti lisää tilaa. Tyttömme nyt 9 kk, 70 cm ja 7,5 kg ja näyttää mahtuvan vielä monta kuukautta.
 
britax two-way elite
Mulla tuli turvakaukalo pieneksi 6 kk ikäiselle. Vyöt tulivat olkapään alta, jolloin lapsi luiskahtaisi vöistä pois tositilanteessa (tästä oli ohjekirjassa varoituskuva, jossa käyttö kiellettiin). Turvakaukalon vyöt pitää siis tulla olkapään yläpuolelta. Olin jo valmiiksi ostanut Britax two-way elite istuimet, jotkat sitten otin käyttöön. Siinä on asennustapa 40 asteen kulmaan joka on tarkoitettu pienelle lapselle 13 kiloon saakka. Mulla puolivuotias on 8,4 kg ja 72 cm pitkä ja tämän istuimen kanssa on sujunut hienosti nyt pari viikkoa. Maksoi n 200 euroa kipale vauvatalo johannassa.
 
Nirppurotta laiskana
Meidän jätkä oli nelikuisena jo niin tuhti, että siirrettiin kaukalosta Britaxin Two Way Eliteen. Istuimen sai kallistettua taaksepäin, eli ei pystyssä tarvinnut istua. Ja samalla istuimella mennään edelleen, vuosi myöhemmin :)
 
Meillä ei mahtunu ensimmäinen lapsi kun 4kk ikään asti turvakaukaloon ja ostettiin sitten maxi cosin priori missä se penkki osa liikkuu.Eli sen saa makuuasennosta istuma-asentoon siirreltyä.Nyt tämä toinen on 3,5kk ja alkaa käymään ahtaaksi kohta taas turvakaukalo. :)
 
Hepsu
Nyrkkisääntöhän on se, että alle puol vuotiasta ei saa laittaa istuimeen, koska lapsi ei osaa vielä itse istua. Eli heti kun lapsi osaa istua tuetta, niin sitten voi harkita siirtoa pois kaukalosta.Muistakaa, että kaukalot on kuitenkin suunniteltu niin, että lapsi mahtuu kulkemaan turvallisesti ensimmäisen vuoden ajan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hepsu:
Nyrkkisääntöhän on se, että alle puol vuotiasta ei saa laittaa istuimeen, koska lapsi ei osaa vielä itse istua. Eli heti kun lapsi osaa istua tuetta, niin sitten voi harkita siirtoa pois kaukalosta.Muistakaa, että kaukalot on kuitenkin suunniteltu niin, että lapsi mahtuu kulkemaan turvallisesti ensimmäisen vuoden ajan.
Minkäs tekee, kun lapsi on pitkä?!

Onko nuo tässä ketjussa mainitut Maxi Cosi Priori ja Britax Two Way Elite jalustallisia ja miten tyyriitä tapauksia?
 
vieras
Ihan oikeasti, meillä on toi cragon S malli ja sinne mahtuu iosiskokin ihan hyvin, on kyllä metrin mittanen että ei menisi enää turvallisesti kun pää tulee yli mutta muuten???
 
Tuota monien mainitsemaa Two-Way Eliteä en ostaisi, koska se on niin laakea ettei tarjoa suojaa pienelle vauvalle (eikä kyllä isollekaan). Markkinoilla on istuimia, jotka on hyväksytty 0-18 kg, niissä on jo valinnanvaraa.
 

Yhteistyössä