minkälaisella ikäerolla lapset?

Haluaisin kuulla muiden kokemuksia eri ikäeroista? :)

meillä ikäeroa esikoisella ja keskimmäisellä vähän yli 1v8kk ja keskimmäisellä ja kuopuksella 1v2kk.

Vanhin on nyt 3v3kk ja nuorimmainen pikkaista alle 5kk.

Neljäs lapsi olisi nyt haaveissa. :) :heart:
 
AP: miten oot jaksanu lasten kanssa? Tai onko ollu vaikeeta? Itellä lasten ikäero noin 1v7kk (nyt 1v9kk ja vajaa 2kk) ja joskus ois kiva kolmas saada, mutta nyt tuntuu, että välillä leviää pää näitten kanssa, kun ei kädet aina kaikkeen riitä (kun mieskin polvileikkaustoipilas!). Mutta oon luullu, että jos kolmaskin olis melko pienellä ikäerolla, niin joko nuo 2 vanhempaa sitten keskenään olisi vat enemmän kuin mitä nyt esikoinen paljon kokee olevansa ulkopuolella, kun imettää ym.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MinsQ:
AP: miten oot jaksanu lasten kanssa? Tai onko ollu vaikeeta? Itellä lasten ikäero noin 1v7kk (nyt 1v9kk ja vajaa 2kk) ja joskus ois kiva kolmas saada, mutta nyt tuntuu, että välillä leviää pää näitten kanssa, kun ei kädet aina kaikkeen riitä (kun mieskin polvileikkaustoipilas!). Mutta oon luullu, että jos kolmaskin olis melko pienellä ikäerolla, niin joko nuo 2 vanhempaa sitten keskenään olisi vat enemmän kuin mitä nyt esikoinen paljon kokee olevansa ulkopuolella, kun imettää ym.
Totta kai on ollut raskasta, välillä tuntuu että millä mä tän kaiken hoidan, mutta onneksi mies on ollut apuna paljon töiden jälkeen. Esikoinen on melko rauhallinen, mutta keskimmäinen sitten taas melko rämäpää. :D mutta ihmeen hyvin keskenään viihtyvät suht pitkiäkin aikoja.
Nyt vanhin on ollut parina päivänä viikossa päiväkodissa, silloin tuo keskimmäinen enimmäkseen kiukuttelee.
se myös helpottaa että kuopus on ollut rauhallinen ja nukkuu hyvin.

Mutta ilmeisen hyvin oon jaksanut kun neljännestä lapsesta haaveilen. :D

Välillä kun kaikilla on samana päivänä kauhea kiukkupäivä niin silloin on kyllä hermot kireellä.

 
vieras
Esikoisen ja kakkosen välissä 2v6kk. Kakkosen ja kolmosen välissä 4v. Esikoisen ja kolmosen välissä siis 6v6kk. Esikoinen ja kakkonen on ollut alusta alkaen tosi tiivis tiimi, vaikka ovat eri sukupuolta. Kolmonen on ihan omanlainen eikä niin edes yritä isompien joukkoon vaan leikkii paljon itsekseen. Meidän pieni iltatähti ;)
 
kuule
Alkuperäinen kirjoittaja neljäshaaveissa:
Haluaisin kuulla muiden kokemuksia eri ikäeroista? :)

meillä ikäeroa esikoisella ja keskimmäisellä vähän yli 1v8kk ja keskimmäisellä ja kuopuksella 1v2kk.

Vanhin on nyt 3v3kk ja nuorimmainen pikkaista alle 5kk.

Neljäs lapsi olisi nyt haaveissa. :) :heart:
odota nyt ees pari vuotta ja nauti näistä jo olevista!
 
v
ensimmäisten kolmen välissä vajaa 1,5v ja nyt neljäs tulossa niin että ikäeroa tulee melkein neljä vuotta. Tuo puoltoista vuotta väliä oli ihan ok. Melko hässäkkää mut lapsista on ollut iloa toisilleen (ja harmaita hiuksia minulle)
 

Yhteistyössä