minkälaisella ikäerolla lapset...

meillä on lapset tällä hetkellä niin että 1 ja 2 välillä on tasan puoltoista vuotta ja 2 ja 3 välillä 2vuotta ja 3 ja 4 välillä tulee ikäeroa 1.9v. ja minä haluaisin uuden vauvelin mahdollisimman pian tämän maha-asukin synnyttyä.toiveenamme olisi suurperhe(ei uskonnollista taustaa),ja haluaisin että ikäerot olis pienet.
Kertokaa kokemuksia siitä miten on kroppa kestäny uuden raskauden jos se on alkanu heti melkein kun edellinen on syntynyt ja miten ootte kahden vauvan kanssa pärjänny.meillä kun kaikki on aina kerennyu tulla jo ainakin yli vuotisiks.
 
meillä lapset synty 11kk ikäerolla.

sairaalassa suositellaan että lapset syntyis 2v ikäerolla, ja nyt kyllä ymmärrän syynkin...
kropan täydelliseen palautumiseen luuntiheyksien ja nivelien osalta menee6-12kk ja tän jälkeen en kyllä tollasella ikäerolla enää yhtäkään lasta tee.
eka raskaus meni täysin ongelmitta, mä en ois varmaan edes huomannu olevani raskaana jos isoa mahaa ei olis ollu, koko raskauden aikana kaikki oireet oli minimaaliset.
toisessa raskaudessa kaikki muut oireet oli minimaaliset, paitsi ne, mitkä liitty jotenkin nivelien kestämiseen... onhan se ymmärrettävää, kun olin käytännössä 1½ vuotta kokoajan raskaana, ettei paikat kestäny. nivelet vaan löysty ja löysty raskaushormonien takia, ja sen kyllä huomasi. selkä tuli kipeäksi saman tien ku paino alko nousemaan. lonkat ei kestäny ollenkaan, ne lonksuu ja paukkuu vieläkin. jälkimmäisen raskauden puolen välin jälkeen sain vedet silmissä herätellä miestä että jos vaikka kääntäisit mut toiselle kyljelle, ku itse yritin kääntyä, ni kuulu vaan rutinaa ja sattu niin etten pystynyt liikkumaan.
eli mulla ei siis ainakaa paikat kestäny kun raskaudet oli ihan peräkkäin, mut se kai riippuu paljon ihmisestäkin. mulla on luonnostaakin löyst nivelet, ja kun ne raskauden aikana löysty löystymistään, ni tulos oli mitä oli. muuten pieni ikäero on ollu tälle perheelle ihanteellinen, ja olisn halunnu kolmannenkin ihan heti perään, ellei kroppa ois huutanu stoppia, ja mies laittanu hanakasti vastaan. :D
 
mom79
Meidän tyttösillä ikäeroa 2v8kk ja mun mielestä hyvä.Nuorempi nyt puolivuotias ja seuraa innoissaan isosiskon touhuja.Saas nähdä,millasta "neitimeininkiä"täällä parin vuoden päästä :LOL:
 
mökötöö
ykkösen ja kakkosen välissä 1 v 2kk kakkosen ja kolmosen välissä
2 v 1vko ja kyllä tuo kolmas raskaus alkoi jo tuntua joka paikassa.

Toiveissa olis vielä yksi lapsi tähän samaan syssyyn mutta vielä ei olla edes yritykseen päästy kun hieman jo epäilyttää se kropan kestävyys. tässä on jo kaikenlaista ollut viime synnytyksen jälkeen niin odotellaan nyt vielä ainakin jonkin aikaa =)
 
pojille tuli ikäeroksi 1v2kk. Esikko täyttää ens kuun lopussa 2v ja juniori on 8kk että ihan kivasti ne alkaa pikkuhiljaa leikkiä keskenään vaikka välillä otteet on rajut =) Mutta aluksi oli aika rankkaa kun vauva oli pieni ja toinen oli myös aika vauveli vielä. Mutta nyt ollaan ihan onnellisia että ikäero jäi näin pieneksi vaikka aluksi kieltämättä jäniitti.. Mutta kolmas lapsi saa odottaa tuloaan ainakin pari-kolme vuotta ;)
 

Yhteistyössä