Minkälaiset luistimet ja minkä ikäiselle?

  • Viestiketjun aloittaja Luistelemaan?
  • Ensimmäinen viesti
2-vuotiaina kaikki kolme ovat aloittaneet. kannatta kyllä ostaa kunnon luistimet, tai se on ainakin mun oma mielipide, tai jos ostaa harjoitteluluistimet niin kunnollisia. Ne tyttöjen harjoitteluluistimet mis on karvaa niin liian matalat.
 
Meillä ihan tavalliset nauhalliset ensiluistimet(tytöillä ilman piikkejä ja pojalla hokkarit), aloitusikä lapsesta riippuen 2-3 vuoden välillä, ja jotain aina työnnelty alkuun esim. muovituoli tai pullokori tai saavi.
 
Jep
Kunhan ovat terävät. Hokkareilla meilläkin aloittaneet, tyttö 3v ja poika 2v iässä. "kunnolla" alkoi liuku sujumaan tuossa 4-vuotiaana, eli ei kiirettä sen puoleen...
 
Vieras
Iso kuva tackla ja minni luistimet

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisplay?storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10006&compartmentId=10052&categoryId=10052
 
ap
Onko luistimen ostossa sama koko kuin kengässä? Millasia pienet tyttöjen luistimet ovat, jos eivät ole harjoitusluistimet? onko niissä ne piikit? Ja onko väliä jos ostan tytölle nyt hokkarit, niin pikkuvelikin voi sitten niillä mennä vai alusta asti tytölle omansa? On tääkin vaikeeta...kiitos näistäkin vastauksista mitään oon saanu :).
 
dfdf
Ei kaunoluistimia tytöille ekoiksi luistimiksi eli ei piikkejä. Normaalit nauhalliset ensiluistimet ovat hyvät. Ostin 4 v tytölle Sittarista 20 eurolla kauniit violetit tyttöjen luistimet. Huomenna mennään ensimmäistä kertaa kokeilemaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko luistimen ostossa sama koko kuin kengässä? Millasia pienet tyttöjen luistimet ovat, jos eivät ole harjoitusluistimet? onko niissä ne piikit? Ja onko väliä jos ostan tytölle nyt hokkarit, niin pikkuvelikin voi sitten niillä mennä vai alusta asti tytölle omansa? On tääkin vaikeeta...kiitos näistäkin vastauksista mitään oon saanu :).
Hokkarit tytöillekin!!
 
meillä
1,5 v ja oikeilla taitoluistimilla KOKO 21-22. Kävelyä tuo luistelu alussa oli, uuden oppimista. Kannattaa maksaa hieman tollaisista kunnon luistimista, käytettynä löytyi meille jolloin hinta huomattavasti parempi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko luistimen ostossa sama koko kuin kengässä? Millasia pienet tyttöjen luistimet ovat, jos eivät ole harjoitusluistimet? onko niissä ne piikit? Ja onko väliä jos ostan tytölle nyt hokkarit, niin pikkuvelikin voi sitten niillä mennä vai alusta asti tytölle omansa? On tääkin vaikeeta...kiitos näistäkin vastauksista mitään oon saanu :).
voit ostaa mainiosti tytölle hokkarit=) ja meillä luistimen koko on ollut 1-2 numeroa isompi kuin lapsen kengän koko, sovitus on hyvä, ei saa puristaa, mutta pitää olla riittävän napakka nilkasta, ettei lonksu. Ja villasukka vara on hyvä, että jalka pysyy lämpöisenä. Näin meillä mennään, muilla saattaa olla eriäviäkin mielipiteitä.

muoks. meillä tytöillä olleet tuon linkin mukaiset valkoiset ensiluistimet
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Iso kuva tackla ja minni luistimet

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisplay?storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10006&compartmentId=10052&categoryId=10052
taroitin just noi minni-luistimet (niitä on kans valkoisia samanlaisia), ei tukee jalkaa kunnolla. Olen pk töissä ja kokemus siitä minkälaisia ne on. On ihan pieniä tyttöjen luistimia kanssa, mutta hokkareilla saa heti oikea luistelutapa, kun ei piikkejä käytössä.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko luistimen ostossa sama koko kuin kengässä? Millasia pienet tyttöjen luistimet ovat, jos eivät ole harjoitusluistimet? onko niissä ne piikit? Ja onko väliä jos ostan tytölle nyt hokkarit, niin pikkuvelikin voi sitten niillä mennä vai alusta asti tytölle omansa? On tääkin vaikeeta...kiitos näistäkin vastauksista mitään oon saanu :).
Kannattaa sovittaa lapsen jalkaan, niin ei tuu väärän kokoset. Kaikki pienimmät luistimet on harjoitusluistimia. Hokkarit on ehdottomasti parhaimmat opetteluun ( pienille siis harjotushokkarit )
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Iso kuva tackla ja minni luistimet

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisplay?storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10006&compartmentId=10052&categoryId=10052
Onko nää hyvät? Itse katselin näitä tänään prismassa. Vai onko tää just se karvallinen ja liian lyhyt malli? Entäs tuo poikien luistin tytölle?
Mihin se perustuu, että hokkarit mieluummin? En oikeesti tiedä luistelusta mitään...kai se on itsellekin ne ostettava...pitääkö uudet luistimet muuten terottaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Iso kuva tackla ja minni luistimet

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisplay?storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10006&compartmentId=10052&categoryId=10052
Me ostettiin tänään nuo minni luistimet tytölle =) Ja eka kerran luisteli tänään. Ikää 3v10kk..
 
ap
Jee! Olen viisastunut sen verran, että ostan harjoitushokkarit ja 2v4kk voi siis jopa oppia pysymään niillä pystyssä ja otan lapsen mukaan niitä ostamaan. KIITOS kaikille...metsään ois menny ilman teitä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Iso kuva tackla ja minni luistimet

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/CategoryDisplay?storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10006&compartmentId=10052&categoryId=10052
Onko nää hyvät? Itse katselin näitä tänään prismassa. Vai onko tää just se karvallinen ja liian lyhyt malli? Entäs tuo poikien luistin tytölle?
Mihin se perustuu, että hokkarit mieluummin? En oikeesti tiedä luistelusta mitään...kai se on itsellekin ne ostettava...pitääkö uudet luistimet muuten terottaa?
japp, just noi minnit liian matalat ja ei terpeeksi tukevia. Jos ei ole piikkejä niin on pakko luistella "oikein" että pääse etenpäin, kun piikkejä ei kuuluu käyttä kun luistelee.

tos sivussa alempana on princess-luistimet, ne on tukevia ja lämpimiäkin, ja helppoja kiristää
 

Yhteistyössä