Minkälaiset talvikengät kannattais...

Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Meil on kuomat ja kuomana pysyy. Lämpimät ja mukavan helpot ja kevyet kävellä.
Meillä on kans molemmat "kasvanu Kuomilla" ja vielä ehkä kuopukselle tänä vuonnakin kelpaa. Itsellenikin hommasin Kuomat ja ihan ykköset pihahommissa =)
Tiedä sitten jos kovin vetiseksi nämä talvet muodostuu.... :/
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mamma86:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä lapsilla goretexit ja varakengiksi olen harkinnut ostavani kuomat.
Oisko sulla linkkiä noihin goreihin?
En kyllä linkkiä tiedä. Kahdella vanhimmalla prismasta ostetut vikingit maksoi 59 eur. keskimmäisellä eccot ostettu k-kengästä maksoi 95, mut näkyi olevan nyt tarjouksessa 79. Toiseksi nuorimmalla richter, ostettu k-kengästä 59 eur ja pienimmälle ostin viime vuonna vikingit alennusmyynnistä. Eccot on mun mielestä vikingejä kestävämmät, richteristä ei vielä kokemusta kun nämä ensimmäiset tätä merkkiä.
 
vieras
Viime talvena oli meidän lapsilla Vikingin Goretexit. Täksi talveksi Lassietecin ja Reimatecin talvikengät. Molemmat tosi halvalla Reiman tehtaanmyymälän alesta :) Toivottavasti on hyvät.
 
Meillä
Molemmilla yhdet Vikingin gore-texit "jokapäiväiseen käyttöön", yhdet siistimmät karvavuori-söpöstelykengät (pojalla Tepsut, tytöllä nyt Reimat), yhdet siistimmät nahkakengät ohuemmalla vuorilla (pojalla nyt Timberlandit, tytöllä Kavat), varalla ja pakkaskelin pihakengiksi kummallakin kuomat. Pärjääköhän ne noilla? :) Mun mielestä goret on käytännöllisimpiä ja Kavat ja Tepsut jaloille parhaita vaihtoehtoja.
 
viliina
Alkuperäinen kirjoittaja Meillä:
Molemmilla yhdet Vikingin gore-texit "jokapäiväiseen käyttöön", yhdet siistimmät karvavuori-söpöstelykengät (pojalla Tepsut, tytöllä nyt Reimat), yhdet siistimmät nahkakengät ohuemmalla vuorilla (pojalla nyt Timberlandit, tytöllä Kavat), varalla ja pakkaskelin pihakengiksi kummallakin kuomat. Pärjääköhän ne noilla? :) Mun mielestä goret on käytännöllisimpiä ja Kavat ja Tepsut jaloille parhaita vaihtoehtoja.
no kyllä ihan varmaan pärjää, missä aiotte kaikkia käyttää?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja viliina:
Alkuperäinen kirjoittaja Meillä:
Molemmilla yhdet Vikingin gore-texit "jokapäiväiseen käyttöön", yhdet siistimmät karvavuori-söpöstelykengät (pojalla Tepsut, tytöllä nyt Reimat), yhdet siistimmät nahkakengät ohuemmalla vuorilla (pojalla nyt Timberlandit, tytöllä Kavat), varalla ja pakkaskelin pihakengiksi kummallakin kuomat. Pärjääköhän ne noilla? :) Mun mielestä goret on käytännöllisimpiä ja Kavat ja Tepsut jaloille parhaita vaihtoehtoja.
no kyllä ihan varmaan pärjää, missä aiotte kaikkia käyttää?
Aika paljon kenkiä. Meidän lapsilla on ollut ja tulee olemaan tänäkin vuonna yhdet nahkakengät kauppareissuille yms ja lisäksi goretex-kengät. Kaksilla kengillä pärjättiin loistavasti viime talvi.
 
Tipu Topakka
Meillä tulee "talveksi" Varmaan Ricostan tai Richterin talvisaappaat, mutta kun tullaan Suomeen, niin sillon on Kuomat. Niissä ainakin pysyy varmaat lämpösinä, eikä kenkiä tarvii väkivalloin runtata jalkaan, vaikka ois kuinka paksut villasukat =)
 
vieras
Lapset 1v ja 4v, molemilla vikingin gore tex-varrelliset talvikengät. Lisäksi tuolla pienmmällä varrelliset ja vuorelliset eccon ns paremmat kengät, kaupunki ym käyttöön, eivät ole goret. Isommalla nahkaiset varrelliset vuorelliset paremmat kengät myös parempaa käyttöön. Ei ole goret.
 
Ulkona?
Alkuperäinen kirjoittaja viliina:
Alkuperäinen kirjoittaja Meillä:
Molemmilla yhdet Vikingin gore-texit "jokapäiväiseen käyttöön", yhdet siistimmät karvavuori-söpöstelykengät (pojalla Tepsut, tytöllä nyt Reimat), yhdet siistimmät nahkakengät ohuemmalla vuorilla (pojalla nyt Timberlandit, tytöllä Kavat), varalla ja pakkaskelin pihakengiksi kummallakin kuomat. Pärjääköhän ne noilla? :) Mun mielestä goret on käytännöllisimpiä ja Kavat ja Tepsut jaloille parhaita vaihtoehtoja.
no kyllä ihan varmaan pärjää, missä aiotte kaikkia käyttää?
Se pärjääminen oli lähinnä vitsi. Mut ei ole kertaakaan jäänyt yhdetkään kengät käyttämättä, aina on ollut vastaava määrä/kausi. Meidän lapset ulkoilee joka säällä useamman tunnin päivässä ja käydään paljon kylissä ja kaupungilla ja kerhoissakin, eikä kotipihakengissä kehtaa lähteä kun rypevät aina jossain ravassa. Toisaalta laatukengät säilyy niin, et vähintään pihakenkinä menevät vielä kolmannellekin. (Ei käytä vielä kenkiä)
 

Yhteistyössä