Minkälaiset tarjottavat teillä yleensä on lasten synttäreillä ja teetkö kaiken itse? Minkäikäisenä ekat kaverisynttärit?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Meillä on taas synttärit tulossa ja tarjottavia pitää taas miettiä. Veljeni on tähän asti aina tehnyt täytekakut, mutta tänä vuonna teetätän kakun ulkopuolisella, kun veljeni ei suostu teemakakkuja tekemään, vaan tekee vain ihan peruskakkuja, tosin hyviä sellaisia. Veljeni tekee sitten tänä vuonna Whoopie-leivoksia. Jokin suolainen piirakka pitäisi keksiä, sen ajattelin itse vääntää, vaikka en mikään haka leipomisessa ole tai sitten pyydän tätiäni tekemään sen :) Myöskin jokin marjapiirakka voisi olla kiva tehdä.
Mahdolliset piparit hankin ihan kaupan hyllyltä.

Lapsi täyttää nyt 5-vuotta, mutta mitään kaverisynttäreitä ei vielä tänä vuonna ainakaan järjestetä, muutama kaveri tulee samaan aikaan muiden vieraiden kanssa.
 
Kaverisynttärit on alkanut pyörimään 4 vuoden kieppeillä, niiden tarjoilu on popparit, karkki, mehu ja jäätelölinjalla. Sukulaiset ja kummit kun tulee niin silloin on ollut kakkua, jotain suolaista itse tehtyä, keksiä yms. Mun mies tekee yleensä itse mielellään jotain, minä en niinkään.
 
Tarjoilut vaihtelee, mutta usein on kakku (hyytelö- tai jokin muu), voileipäkakku, mokkapaloja
tai jokin muu "piirakka", pullia, karjalanpiirakoita anopin tekeminä sekä pikkuleivät.
Joskus voi olla pasteijoita, suolaisia piirakoita tai mitä milloinkin.

Kaverisynttärit meillä on ollut 4-vuotiaista alkaen.
Ja niissä tarjoilut on aika erilaiset. :D
Sipsejä paria laatua, popcornia, jäätelöannoksia, keksejä, pieniä paloja mokapalaa ja limua. Suolaisena on usein ollut tikkuja,
joissa on nakkeja/lihapullia/juustoa/tomaattia/kurkkua tms. tai sitten pieniä Hot Dogeja.

Tällaisia meillä. :)
Ja siis itse leivon. Ne karjalanpiirakat tekee anoppi. Nam ovat.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä