Minkälaisissa purkeissa tms. olette pakastaneet vauvanruokaa?

Minulla on jo kolmas lapsi, joten toki olen ennenkin vauvanruokia pakastanut. Mutta jos on jotain hyviä ideoita, mistä saisi sopivan pieniä purkkeja tms. vauvanruoan pakastamiseen, niin kuulisin mielelläni. Kohta poika tulee 4 kk ja aion aloittaa pikkuhiljaa kiinteiden maistelun.
 
Minä olen pakastanut pilttipurkkeihin kun hedelmä-ja marjasoseista niitä tulee. Teen siis itse kasvis-ja lihasoseet. Noi kannattaa jättää hieman vajaaksi että ei sulamisvaiheessa mee rikki. Olen ottanut jääkaappiin sulamaan edellisenä iltana. Totuttelu vaiheessa tein jääpalamuotteihin eri soseita, niistä oli kätevä yhdistellä eri makuja ja sai pieniä annoksia.
 
Miuski00 mä en yhtään tajunnut mitä noi on, mistä puhuit. :LOL:

Minäkin olen muuten kahden isomman lapsen kohdalla pakastellut pilttipurkkeihin ja vain kerran yksi oli haljennut. Mutta nyt ei ole vielä yhtään pilttipurkkeja kertynyt, eikä ihan heti varmaan kerrykään.
 
  • Tykkää
Reactions: Miuski00
Mä olen myös pakastanut niihin ihan pieniin minigrip-pusseihin ja sit jääpalamuotteihin (ja siitä isoon minigrip-pussiin kun jäätynyt). Nyt kun ei enää makuannoksia tarvi, niin suosin noita pieniä pusseja (menee pienenen tilaan pakkaseen, kun latoo päällekkäin) ja sit esim parsakaalia ja muuta, jota ei paljoa laiteta yhteen annokseen niin jääpalamuotteihin.
 
Kokeilin tuota jääpalamuottiin pakastamista parsakaalin kohdalla, ja totesin sen olevan niitä asioita, joiden "hienoutta" minä vain en ymmärrä :confused: :ashamed: Minusta se oli aika työläännyttävää... Mutta yksi konsti sopii yhdelle ja toinen toiselle.
 
Ninuski: Sen hankaluuden takia minäkin siitä luovuin suuremmassa mittakaavassa. Mutta en oikein oo keksinyt muutakaan, minkä avulla saisi suunnilleen jääpalan kokosia annospaloja harvemmin ja pienemmässä määrin syötävistä ruuista...
 

Yhteistyössä