Minkalainen ihminen ostaa ei rekisteröidyn koiran 500-800 eurolla?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Kun noita myydään esim. apulassa tosi paljon. Onhan silloin varmaan kysyntää, muutenhan noi pentutehtailut loppuis.

Mutta kun tuntuu, että vaan lisääntyy. Ja summat nousee. Aika lähellä on, että pyydetään samaa hintaa kuin rekisteröidystä koirasta.

Sitten on tosin niitäkin jotka pyytää 3-vuotiaasta rekisteröidystä koirasta saman hinnan kun pennusta, esim. 1000 euroa.

Tunnustaako kukaan joka olisi ostanut rekkaamattoman koiran kalliilla hinnalla? Suositushan on n. 100-200 euroa. Mikä sai sinut ostamaan ja mahdollisesti tukemaan pentutehtailua?
 
"Jojo"
Tunnustan ostaneeni jo kuusi vuotta sitten perhoskoiran 500eurolla. Halusimme koiran ja päädyimme perhoskoiraan. Tuntui tyhmältä maksaa rekisteröidystä koirasta tonni, koska meille koira tuli tavalliseksi lemmikiksi, ei siis näyttelykoiraksi. Jos koira olisi löytynyt 100-200 eurolla, niin tottahan toki sen olisin silloin ottanut. Silloin en ymmärtänyt tukevani pentutehtailua ja syy kysymykseesi miksi ostimme koiran ilman papereita kalliilla oli, että kun niitä halvempia ei ole tarjolla, niin siksi kai sitä maksaa kalliisti. Ja itse ainakin olen valmis hiukan enemmän maksamaan puhdasrotuisesta kuin sekarotuisesta koirasta.
 
"vieras"
[QUOTE="Jojo";24772863]Tunnustan ostaneeni jo kuusi vuotta sitten perhoskoiran 500eurolla. Halusimme koiran ja päädyimme perhoskoiraan. Tuntui tyhmältä maksaa rekisteröidystä koirasta tonni, koska meille koira tuli tavalliseksi lemmikiksi, ei siis näyttelykoiraksi. Jos koira olisi löytynyt 100-200 eurolla, niin tottahan toki sen olisin silloin ottanut. Silloin en ymmärtänyt tukevani pentutehtailua ja syy kysymykseesi miksi ostimme koiran ilman papereita kalliilla oli, että kun niitä halvempia ei ole tarjolla, niin siksi kai sitä maksaa kalliisti. Ja itse ainakin olen valmis hiukan enemmän maksamaan puhdasrotuisesta kuin sekarotuisesta koirasta.[/QUOTE]

Oletko varma että koira on puhdasrotuinen? Jos olit niin miten varmistuit asiasta?
 
"vieras"
[QUOTE="Jojo";24772863]Tunnustan ostaneeni jo kuusi vuotta sitten perhoskoiran 500eurolla. Halusimme koiran ja päädyimme perhoskoiraan. Tuntui tyhmältä maksaa rekisteröidystä koirasta tonni, koska meille koira tuli tavalliseksi lemmikiksi, ei siis näyttelykoiraksi. Jos koira olisi löytynyt 100-200 eurolla, niin tottahan toki sen olisin silloin ottanut. Silloin en ymmärtänyt tukevani pentutehtailua ja syy kysymykseesi miksi ostimme koiran ilman papereita kalliilla oli, että kun niitä halvempia ei ole tarjolla, niin siksi kai sitä maksaa kalliisti. Ja itse ainakin olen valmis hiukan enemmän maksamaan puhdasrotuisesta kuin sekarotuisesta koirasta.[/QUOTE]

Paperiton koira voi tulla kalliimmaksi kuin paperillinen.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24773251]Paperiton koira voi tulla kalliimmaksi kuin paperillinen.[/QUOTE]

Voi tietysti ja ihan samoin paperillinen koira, vaikka vanhemmat olisivat kuinka huipputerveet ja tutkitut, niin pentu voi olla tosi sairas.
 
Me ostettiin amerikan bulldog 6000kr.eli n.600 e. ilman papereita.olin varma että pennut puhdasrotuisia kun kummatkin vanhemmat oli mun kavereitten koiria.rekisteröin kyllä oman koirani jälkeenpäin kun oli ostanut sen.
 
"vieras"
Monirotuisissa ei sinänsä mitään vikaa, voisin ottaa tai ostaa esim. vahinkopennun. Mutta en sellaiselta ihmiseltä joka tekee rahaa monirotuisilla, välittämättä lainkaan niiden terveydestä, olosuhteista, sukusiitosprosentista jne..
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24773265]Voi tietysti ja ihan samoin paperillinen koira, vaikka vanhemmat olisivat kuinka huipputerveet ja tutkitut, niin pentu voi olla tosi sairas.[/QUOTE]

Mut jos sulla on paperillinen koira ja sillä syntymästään sairaus, kasvattaja velvollinen korvaamaan.
 
"vieras"
Me ostettiin amerikan bulldog 6000kr.eli n.600 e. ilman papereita.olin varma että pennut puhdasrotuisia kun kummatkin vanhemmat oli mun kavereitten koiria.rekisteröin kyllä oman koirani jälkeenpäin kun oli ostanut sen.
Siis että mitä? Pennun voi rekisteröidä vain kasvattaja. Ja jos vanhemmilla tai edes toisella ei ole papereita, ei pentua voi rekisteröidä.
 
niiih
Täysin tietämätön typerys ostaa rotukoiran ilman papereita :( Tukee tehtailua, sairaan pennuttamista jne..
Joko puhdas rotukoira papereiden kera tai ihan täys serop icoktail.
 
juupus
En ostaisi paperitonta rotukoiraa. Tällä hetkellä haluaisin jonkun sekarotuisen kaverin meille, roduilla ei niin väliä, mutta ei mitään suuria/erittäin aktiivisa rotuja. Ikävä kyllä sekarotuiset pienet/keskikokoiset koirat maksavat usein sen 400-600€ joka on kyllä huima hinta. Voisin kyllä maksaa sen, jos "täydellisen" seropin löytäisin, mutta sillä rahalla jo odotankin jotain - että pentu on saanut kunnon hoidon ja kasvanut rakastavassa ympäristössä.

Tyhmyyttä se on, ellei osaa kysyä koiran myyjiltä oikeita kysymyksiä. En halua sekarotuista, joka on tekemällä tehty. Nykyäänhän esim. pinseri-chihu mixeistä pyydetään jotain 800€... naurettavaa!
 
Me ostettiin amerikan bulldog 6000kr.eli n.600 e. ilman papereita.olin varma että pennut puhdasrotuisia kun kummatkin vanhemmat oli mun kavereitten koiria.rekisteröin kyllä oman koirani jälkeenpäin kun oli ostanut sen.
Et ainakaan FCI rekisteröinyt kun rotu ei ole FCI:n alainen.
Onko tällä rodulla sitten joku oma rotuyhdistyksen tms. alainen rekisteri johon voi rekata?
 
"hoplaa"
[QUOTE="vieras";24773307]Siis että mitä? Pennun voi rekisteröidä vain kasvattaja. Ja jos vanhemmilla tai edes toisella ei ole papereita, ei pentua voi rekisteröidä.[/QUOTE]

Koskee FCI rotuja, joita Suomen Kennelliitto rekisteröi. Mutta on olemassa liuta rotuja, jotka eivät kuulu FCI-rotuihin, mutta muihin rekistereihin niitä kyllä saa.
 
"vieras"
En ostaisi paperitonta rotukoiraa. Tällä hetkellä haluaisin jonkun sekarotuisen kaverin meille, roduilla ei niin väliä, mutta ei mitään suuria/erittäin aktiivisa rotuja. Ikävä kyllä sekarotuiset pienet/keskikokoiset koirat maksavat usein sen 400-600€ joka on kyllä huima hinta. Voisin kyllä maksaa sen, jos "täydellisen" seropin löytäisin, mutta sillä rahalla jo odotankin jotain - että pentu on saanut kunnon hoidon ja kasvanut rakastavassa ympäristössä.

Tyhmyyttä se on, ellei osaa kysyä koiran myyjiltä oikeita kysymyksiä. En halua sekarotuista, joka on tekemällä tehty. Nykyäänhän esim. pinseri-chihu mixeistä pyydetään jotain 800€... naurettavaa!
Vahinkopennut erikseen, mutta vähän vois ihmiset kattoo mitä rotuja yhdistää.
 

Yhteistyössä