Minulla on 1800 euron vihkisormus, mitä ajattelet?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja Hä;23339963:
Miksi? En ole naimisissa, mutta olen ajatellut, että 500 euroa on mulla ehdoton kantto vihkisormukselle. En siis missään tapauksessa haluaisi kalliimpaa ristikseni ja jatkuvaksi huolekseni. Olen kai sitten epäromanttinen tai turhan käytännöllinen...
En minä vaan tiedä. Kai se on näitä perinteisiä hömpötyksiä niin kuin sekin että morsiamen isä maksaa häät?D
 
"viiru"
Oma vihkisormus maksoi 900 markkaa. Kihlasormus maksoi 5000 markkaa Tillanderilta.
Paljon silloin pienipalkkaiselle miehelle. Halusi satsata kihlasormukseen.
Hänen kultainen paksu sormus maksoi jotain 1500 markkaa.
 
"vieras"
että huh, kuinka joku viittii haaskata noin paljon rahaa yhteen koruun. itellä on muutaman kympin vihkisormus, koska nätin sormuksen sai halvallakin, enkä oo mikään koruihminen. ikinä en yhteen koruun tollasia summia laittas enkä kovin moneen muuhunkaan asiaan. mulla halpa nätti sormus, se mitä se edustaa on tärkempää kun se että se olis maksanu omaisuuden. mitäs jos hukkaat sen, uskallatko tosiaan kulkea jokapäivä noin kallis sormus sormessa
 
hghgh
Mulla reilun satasen arvoinen kihla sekä 400 € maksanut vihki. Vihki teetettiin ja oli neljäsataakin maksaneena musta turhan kallis. On kyllä tosi kaunis, ja tykkään siitä aivan hirveästi. :) Ahdistais todella paljon kantaa kädessä monen tonnin sormusta... Kuitenkin rikkoisin tai hukkaisin.

Käytetään rahamme mieluummin matkustamiseen kuin koruihin. Koru on vaan metallia, muistot elää ikuisesti.
 
äitee 5,5 kk
Alkuperäinen kirjoittaja Hä;23339963:
Miksi? En ole naimisissa, mutta olen ajatellut, että 500 euroa on mulla ehdoton kantto vihkisormukselle. En siis missään tapauksessa haluaisi kalliimpaa ristikseni ja jatkuvaksi huolekseni. Olen kai sitten epäromanttinen tai turhan käytännöllinen...
peesi tälle... kihlatkin ostettiin mistä halvalla saatiin... tuolla se sormus nyt roikkuu veskissä korutelineessä kun ei mun oo tullu tytön syntymän jälkeen pidettyä vaikka on kokoajan mahtunut käteen...
 
"a p"
[QUOTE="vieras";23340000]että huh, kuinka joku viittii haaskata noin paljon rahaa yhteen koruun. itellä on muutaman kympin vihkisormus, koska nätin sormuksen sai halvallakin, enkä oo mikään koruihminen. ikinä en yhteen koruun tollasia summia laittas enkä kovin moneen muuhunkaan asiaan. mulla halpa nätti sormus, se mitä se edustaa on tärkempää kun se että se olis maksanu omaisuuden. mitäs jos hukkaat sen, uskallatko tosiaan kulkea jokapäivä noin kallis sormus sormessa[/QUOTE]

Sormuksen hinta oli jotain neljäsosa häiden kustannuksista :) Minäkään en ole koruihminen, ei ole edes korvareikiä. Töissä en pidä, muuten kyllä pidän.
 
"Gemma"
No ajattelen että en kyllä ikinä ostais itelle noin kallista, koska pelkäisin koko ajan että hukkaan sen-> en voisi käyttää sitä. Ja haluan kyllä sitten käyttää sormusta melkein aina.
 
"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23340016:
Kutakuinkin tuon hintanen vihkisormus on minullakin. Ja kihlasormus siinä vieressä samanhintainen. Mitäs siitä ajattelet?
Ajattelen että sulla on varmaan pitkät ja näyttävät sormet :D Mulla on lyhyet nakkisormet ja niissä 2 sormusta, varsinkin kallista kookkaampaa näyttäisi hölmöltä. Siksi mulla ei kihlaa olekaan.
 
"Äitee"
Itsekin aikoinaan Ökysormuksia nimettömässä kanniskelleena ja hukkanneena, luit oikein, otin viidenkympin tatskan ja hyvin menee. Tonnikaheksansataa on rivi numeroita, onni kätkeytyy johonkin muuhun.
 
"Yksvaan"
Toivottavasti ei mene hukkaan noin kallis. Omani maksoi 800 markkaa ja on mennyt hukkaan. Harmittaa kovin, kun tunnearvo suuri. Uuden ostaminen ei korvaa, vaikka uusi maksaisi mitä.
Mun maksoi n. 1200-1300 mk ja pölyttyy kaapissa, kun en voinutkaan pitää (valkokultaa ja sisältää vissiin jotain nikkeliä, tms). Harmi, oli juuri sellainen jonka halusinkin ja joka sopi kihlasormukseen.
 
"a p"
[QUOTE="Äitee";23340142]Itsekin aikoinaan Ökysormuksia nimettömässä kanniskelleena ja hukkanneena, luit oikein, otin viidenkympin tatskan ja hyvin menee. Tonnikaheksansataa on rivi numeroita, onni kätkeytyy johonkin muuhun.[/QUOTE]

Onko susta 1800 euron sormus ökysormus? Nääh, minusta tatuoinnit on mauttomia :D Ei kai kukaan kuvittelekaan että onni on kiinni sormuksen arvosta? :D
 
"hmmm"
[QUOTE="vieras";23339919]En mitään. Saman verran about tulee maksamaan omani. Ainoo mikä tietty huolettaa on jos se häviää :D halvempi malli hävitessään ei vituttaisi niin paljon. Ja joo, 1800€ on meille iso raha.[/QUOTE]

mua ainakin vituttaisi olis ormus sitten kuinka kallis tai halpa, ikinä et saa sitä alkuperäistä takaisin.

itselläni on 400€ sormus, kaunis ja juuri sellainen kuin halusin, jos tuo sormus olisi maksanut 2000€ niin olisin jättänyt varmaan kauppaan.
 
"vieras"
Ei hinnalla ole mun mielestä juurikaan merkitystä, kunhan on itselle mieluinen. Tai no, hinnalla on sen verran väliä, että kunhan siihen on varaa. :)

Eli ei tullut muuta mieleen tuosta hinnasta. Aika normihintainen mun mielestä kuitenkin.
 
Mitäpä tuosta ajattelemaan. Yksi tykkää äidistä, toinen tyttärestä. Minulle passaisi edullisempikin. Nuo tyyriimmät rinkulat tuppavat olemaan kivellisiä. Kivellinen sormus ei sopisi tyyliini ja jäisi muutenkin käyttämättä kun olisi tiellä harrastuksissa. Nuorempana seukkasin amerikkalaisen miehen kanssa ja hän osti minulle platinarunkoisen sormuksen jossa oli 5 timanttia. Halusi näyttää arvostuksensa. Minusta tuntui hullulta köyhänä opiskelijatyttönä kantaa sormusta joka oli kalliimpi kuin äitini auto. Aikanaan suhde kariutui ja palautin rinkulan miehelle.
Kukin tyylillään.
Toivottavasti pidät sormuksestasi vielä tulevaisuudessakin.
 
Mä en ymmärrä miksi lyödä tommonen summa sormukseen,siksikö et voi näyttää muille kuinka rikas ukkokulta on. Mulla kihla tais maksaa 70e ja vihki 250e ja nyt kummatkin korulippaassa odottamassa tyttöä,kun en kihloissa tai naimisissa oo... ;) liekö sit ero johtunut liian halvasta sormuksesta :LOL:
 

Yhteistyössä