Minulla on ikävä :'(

Mun kuivausrumpua, joka hajosi viime viikolla.

Pyykkääminen on hidasta ja ikävää, pyykin ripustaminen tylsää ja kurjaa. Vaatteet ja pyyhkeet ovat kovia ja karheita, niissä näkyy nukkaa. Velourvaatteiden ihana pehmeys on vain historiaa...

:':)'(
 
mutta iloisena uutisena masennuksen keskellä on se, että koska koneesta hajosi joku elektroninen osa, saamme korvauksen kotivakuutuksesta :) ei olis tullut edes mieleen kysyä sieltä, onneksi huoltoliikkeen myyjä vinkkasi.
 
"jep"
meillä hajos noin vuosi sitten. Ensin ikävöin ja sitten totesin, että v*tut, sellaista sähkösyöppöä vaatteenkuluttajaa ei meille enää tule.

Okei, ei oo velouri niin pehmeetä ku rummusta mutta onpahan oikean kokoista.

Vähän välillä tossa vaipparumbassa (täyskesto) kaipaan kuivuria, mutta päätös on ja pysyy. Sellaista ei meille enää tule.
 
"vieras"
Juu huomaa kyllä ettei omista kuivausrumpua, kun keinokuituvaatteiden ostamista välttelee kaikin tavoin. Ei osaa kuvitellakaan, etteivätkö olisi pölyisiä ja nukkaisia, kun huuhteluainettakaan en missään tapauksessa suostu käyttämään.
 
"höh"
No on nykyään ihmiset laiskoja! Tiesitkö että kuivausrumpu on kauhea sähkösyöppö? Meillä ei olla koskaan tarvittu. Jos joskus hankittaisiin, käyttäisin sitä vain lakanoitten ja pyyhkeitten kuivaukseen.
 
[QUOTE="höh";22760706]No on nykyään ihmiset laiskoja! Tiesitkö että kuivausrumpu on kauhea sähkösyöppö? Meillä ei olla koskaan tarvittu. Jos joskus hankittaisiin, käyttäisin sitä vain lakanoitten ja pyyhkeitten kuivaukseen.[/QUOTE]

Joo tiiän, mutta onneksi mulla on varaa maksaa sähköstä, minkä käytän.

Mä en juo viinaa enkä polta tupakkaa, mut mä käytän kuivuria. Olkoon se mun huono tapani.
 
[QUOTE="jep";22760657]meillä hajos noin vuosi sitten. Ensin ikävöin ja sitten totesin, että v*tut, sellaista sähkösyöppöä vaatteenkuluttajaa ei meille enää tule.

Okei, ei oo velouri niin pehmeetä ku rummusta mutta onpahan oikean kokoista.

Vähän välillä tossa vaipparumbassa (täyskesto) kaipaan kuivuria, mutta päätös on ja pysyy. Sellaista ei meille enää tule.[/QUOTE]

ei meidän vaatteet oo liian pieniä tai kuluneita. Eikä tuo varmaan niin valtaisasti sitä sähköä syö, lämmittäähän se sitten siinä sivussa.
 
Ymmärrän yskäsi. Asiaan liittyen toivon, että meidänkin tiskikone tulis pian kuntoon... se pesee vain alakorissa olevat astiat :D Huolto on tilattu, mutta ollaan jouduttu odottelemaan tarvittavaa osaa, joten puolikkaalla tiskikoneella ollaan tässä tultu toimeen jo kotvasen aikaa...
 
Blue
Meil hajosi pesukone viikko ennen joulua, kuivausrumpu kyllä pelittää vielä. Tähän asti ollaan sinnitelty (kolme lasta) ilman pesukonetta (muutaman koneellisen olen pessyt vanhemmillani) ja vihdoin tänään tehtiin uudesta ihanuudesta kaupat. Tulee illalla kotiin ja pääsee heti tositoimiin!! :heart:
 
Ymmärrän yskäsi. Asiaan liittyen toivon, että meidänkin tiskikone tulis pian kuntoon... se pesee vain alakorissa olevat astiat :D Huolto on tilattu, mutta ollaan jouduttu odottelemaan tarvittavaa osaa, joten puolikkaalla tiskikoneella ollaan tässä tultu toimeen jo kotvasen aikaa...
:hug:

mä oon ollu syyskuun alusta ilman tiskikonetta kun tää meidän evakkoasunto ei sisällä sellaista, vaikka on turisteille tehty loma-asunto! ihan kamalaa. Oltais asennettu oma kone mutta sille ei ole edes paikkaa, nyyh. Lisäksi on remonttimiehet käyny syömässä meillä ja tiskattava on joka päivä.

Mutta kohta päästään omaan kotiin takaisin :heart:
 
Blue
voi kamala että meitä laiskoja äitejä löytyykin, meitä jotka mieluummin laittaa koneet hommiin ja tekee itse sen ajan jotain muuta. Hyi meitä!
;) Meilläkin kuivausrumpu huutaa kohta täysillä kunhan saan eka sen pesukoneen toimintaan. Pakko saada pyykki puhtaaksi ja kuivaksi samantien ettei yhtään enempää sitä kasaudu!! Mutta tiettyhän mun pitäisi olla kunnon marttyyrikotiäiti ja pistää sormet kohmeessa ne pyykit ulos pakkaseen "kuivamaan" ja lainata vaikka naapurinkin naruja jos omat ei riitä (niitä nimittäin on vähänlaisesti koska yleisesti kuivaan vaatteet rummussa :whistle: ).
 
;) Mutta tiettyhän mun pitäisi olla kunnon marttyyrikotiäiti ja pistää sormet kohmeessa ne pyykit ulos pakkaseen "kuivamaan" ja lainata vaikka naapurinkin naruja jos omat ei riitä (niitä nimittäin on vähänlaisesti koska yleisesti kuivaan vaatteet rummussa :whistle: ).
no tietenkin! tuleehan niihin ihana ja raikas tuoksu ulkoilmasta. (meillä ei oo pyykkinarua ollenkaan...)
 
hidas
mulla on kestovaipat narulla, ne hamppuiset etenkin kuivuu korpuiksi ilman rumpua, vaikka olisi etikkahuuhtelukin. Mutta kun kerran hiukan liikuttelee niitä kuivumisen aikana, niin pehmenee ja jää pehmeäksi. Enempi vaivaa niitten täytteiden laittelusta on kuin siitä kuivaamisesta.

Olisko yksi ongelma siinä, että nykyisin pestään pyykkiä turhan puhtaana, jolloin joka huusholliin tarttettaisiin puolipäiväinen pesulatyöntekijä. Sitä pyykkiä vaan tulee liikaa.
 
mulla on kestovaipat narulla, ne hamppuiset etenkin kuivuu korpuiksi ilman rumpua, vaikka olisi etikkahuuhtelukin. Mutta kun kerran hiukan liikuttelee niitä kuivumisen aikana, niin pehmenee ja jää pehmeäksi. Enempi vaivaa niitten täytteiden laittelusta on kuin siitä kuivaamisesta.

Olisko yksi ongelma siinä, että nykyisin pestään pyykkiä turhan puhtaana, jolloin joka huusholliin tarttettaisiin puolipäiväinen pesulatyöntekijä. Sitä pyykkiä vaan tulee liikaa.
no mä kyllä yritän rajoittaa ja laittaa lapset pukemaan tai puen itse uudelleen vaatteita jotka ei vielä kaipaa pesua. Mutta kyllä kolme lasta ja poromies tekee ihan reippaasti pyykkiä silti :)
 

Yhteistyössä