Minulle ja miehelleni jää kukaudessa käteen n. 4000euroa ja aina on rahat lopussa.

  • Viestiketjun aloittaja Matti kukkarossa
  • Ensimmäinen viesti
Matti kukkarossa
Nykyään on kaikki niin kallista.
Välillä tuntuu niin turhauttavalta kitkuttaa ja laskea aina mihin raha riittää. Kyllähän siihen toisaalta tottuu, mutta haaveilen usein elämästä ilman rahahuolia.
 
Hmm. Minulle ja miehelleni jää käteen palkasta n. 1500, ja saamme kuussa säästöön laskujen, vuokran yms jälkeen vielä 200e. Eikä ole edes tuntunut kitkutukselta. Tuleeko teillä sitten asunto kalliiksi, vai jääkö tuon neljä tonnia käteen lainanlyhennyksen/vuokrankin jälkeen?
 
Matti kukkarossa
Siis tuo 4000€ jää käteen palkoista. Siitä maksetaan vuokra ja muut kulut sitten pois.
Esim. kahden auton kustannukset, vakuutukset yms.
Ja aina on rahat loppu. En tiedä mihin hittoon sitä uppoaa.
Pitää varmaankin laittaa menoja ylös ja katsoa mikä niitä rahoja syö.
 
Aika oudolta kuulostaa.. Maksetaan mekin kahden auton kuluja, just menee tonni toisen auton remonttiin, lainaa lyhennetään kämpästä plus kaikki kulut ja remppatarvikkeet siihen päälle, lasten vähäiset menot (pieniä vielä) ja omat ostokset, vakuutukset, muut laskut, pienet tilaukset, normaalit ruokaostokset... Mitäköhän meille jäis kuussa käteen, jotain parin tonnin kieppeillä, vähän alle. Aina on riittänyt ja yleensä jää vielä vähän säästöön.

No, ei ne suuret tulot vaan ne suuret menot, tässä tapauksessa ;)
 
Meillä jää myös tuo 4000e käteen palkoista. (Mellä on 3 pientä lasta) Siitä maksetaan lainat+vastikkeet yht. 2000e ja lopulla 2000 e:llä maksetaan laskut, autokulut, ruoka. Ei juurikaan jää säästöön.
 
Viimeksi muokattu:
"huu"
Aika oudolta kuulostaa.. Maksetaan mekin kahden auton kuluja, just menee tonni toisen auton remonttiin, lainaa lyhennetään kämpästä plus kaikki kulut ja remppatarvikkeet siihen päälle, lasten vähäiset menot (pieniä vielä) ja omat ostokset, vakuutukset, muut laskut, pienet tilaukset, normaalit ruokaostokset... Mitäköhän meille jäis kuussa käteen, jotain parin tonnin kieppeillä, vähän alle. Aina on riittänyt ja yleensä jää vielä vähän säästöön.

No, ei ne suuret tulot vaan ne suuret menot, tässä tapauksessa ;)
Siis alle kahdella tonnilla maksatte ton kaiken ja jää säästöön?? Missäpäin asutte?
Meillä menee lyhennyksiin vastikkeisiin se 2000e jo pelkästään. Siihen auto, vakuutukset, sähkö, puhelin, ruoka ja harrasteet ja muut kulut se toinen 2000e. Ei tuhlailla ja eletään säästeliäästi. Välillä jää säästöön enemmän joskus vähemmän. Liksoista käteen jää kk n. 5000e.
 
ok
Ei teidän rahojen loppuminen johdu siitä että eläminen on niin kallista, vaan siitä että te olette valinneet elämäntyylin, jossa isoja summia menee sinne tänne. Lisäksi luulen, että pieniä summia menee huomaamatta kaikenlaiseen turhuuteen.
 
"vieras"
meillä jää vähän vähemmän, mutta en tiedä mihin sitä rahaa lykäkisin! (tai siis tiedän - tahdon keittiöremontin ja tuoreemman auton)

Teiläl on arvatenkin sikana velkaa. meillä on talosta noin 35000e, autot on ostettu käteisellä. Toinen on vanha romu, toinen on 7-vuotias. Talokin on vanha, 50-vuotias.

Ihan itse te rahanne käytätte. Ostakaa halvempi talo ja halvemmat autot, niin kyä riittää!

Meidän harrastukset maksaa noin 100e / nenä/ vuosi.

On mulal rahareikäkin: mä ostan (aina kun mahdollista) kotimaista luomuruokaa. Ja muutenkin mietin ovatko ostokseni eettisesti ja ekologisesti tuotettuja. Mulla on siihen varaa, jopa tällä 2000euron bruttopalkallani.
 
[QUOTE="huu";22029400]Siis alle kahdella tonnilla maksatte ton kaiken ja jää säästöön?? Missäpäin asutte?
Meillä menee lyhennyksiin vastikkeisiin se 2000e jo pelkästään. Siihen auto, vakuutukset, sähkö, puhelin, ruoka ja harrasteet ja muut kulut se toinen 2000e. Ei tuhlailla ja eletään säästeliäästi. Välillä jää säästöön enemmän joskus vähemmän. Liksoista käteen jää kk n. 5000e.[/QUOTE]

Asutaan pk-seudun kehyskunnassa. 900e menee lainaan ja vastikkeeseen, lisäksi kaikki lueteltu. 100-200e yleensä laitetaan sivuun eikä tosiaan tarvitse mitenkään erityisesti säästellä, tili ei ole nollassa kun lisää rahaa tulee ja laskut maksetaan aina ajallaan. Vaikuttaahan sekin että meillä ei ole mitään muita lainoja kuin asuntolaina, ei vippejä eikä luottoja, visalla joskus kun pitää tilata, se maksetaan pois samantien laskun tullessa. Kauppaan aina listan kanssa, ei eineksiä jne. Musta tuntuu että ainakin meillä isoimman siivun saa tuhlattua juuri ruokakauppaan jos antaa itselleen vähän löysää :D
 
Rollolainen
no, teillä on rahankäytössä sitten parantamisen varaa. jos jää noin paljon rahaa, ei todellakaan tarvitse mistään pihistää.
Meidän perheen tulot on n.2600 ja tästä siis maksetaan laskutkin vielä. meidän perheeseen kuuluu 6 hlöä. Ei omisteta autoa ( ei tarvita autoa)
 
dfdf
Olette tuhlareita.

Meille jää saman verran käteen ja rahaa jää kokoajan reilusti säästöön, vaikka asutaan kalliilla pääkaupunkiseudulla, kaksi lasta on päiväkodissa ja kaksi autoa on käytössä. Kertyvillä rahoilla tehdään kerran vuodessa joku isompi remppa kotiimme. Viime vuonna teetettiin vesikattoremontti, tänä vuonna oli kylpyhuoneremontti, ensi vuonna on salaojaremontti ja parin vuoden päästä teetetään vessa+keittiöremontti.

Asuntovelkaa on rutkasti, mutta lainanlyhennykset ovat halvempia kuin jos asuttaisiin vuokralla.
 
(?)
Nykyään on kaikki niin kallista.
Välillä tuntuu niin turhauttavalta kitkuttaa ja laskea aina mihin raha riittää. Kyllähän siihen toisaalta tottuu, mutta haaveilen usein elämästä ilman rahahuolia.
Tässä pitää näköjään paikkansa se ett mitä isommat tulot, niin sitä isommat menot. varmasti jäis käteen ja paljonkin jos vain laskis jokaisen sentin ja karsis kauppalistasta turhat pois. Suhteellista on myös se ett mikä on kitkutusta ja mikä ei :D

Mua kiinnostaa vain että mihin kaikkeen sen rahan saatte kulumaan?:) Et viitsis listata, niin sais köyhä vähän hauskuutta elämään.
 
Ja meillä on kaksi lasta. Siis ei mikään suurperhe.
meilläkin kaksi lasta. minulla ei ammattia ja saan vanhempain päivärahan minimiä. meillä jää asunto- ja autolainan, vastikkeen ja laskujen jälkeen rahaa hyvällä tuurilla 100e joten mies tekee ylitöitä että ruokaan riittää rahat. ei ole varaa ostaa kuin kaikkein pakollisimmat hankinnat. Meillä alkoi paremmin riittää rahat kun lopetettiin ulkona syöminen, shoppailu ja minä aloin valmistaa kaikki ruoat itse. minusta teidän kannattaa nyt ehdottomasti käydä menot läpi ja katsoa voisko valita halvemmin. on se jos teille ei riitä tommonen summa ja meille riittää siitä puolet.
 

Yhteistyössä