Minun koko elämä on mennyt vauvaa yrittäessä :( alettiin yrittämään lasta kun olin 19-v

  • Viestiketjun aloittaja vaikea tapaus
  • Ensimmäinen viesti
vaikea tapaus
Nyt olen jo yli 30 ja vielä yritys jatkuu. Lapsiluku TOIVOTTAVASTI täyttyy vuoden sisään.

Oikeasti, koko nuoren aikuisen ikäni olen tuhlannut vauvan tekemiseen. Perse!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Kai sä oot siinä sivussa opiskellut, käynyt töissä, tavannut kavereita, käynyt lomareissuilla, elänyt arkea?
Joo, mut tämä asia on varjostanut koko ajan kaikkea mitä olen tehnyt. Ei ole pystynyt nauttimaan elämästä.
 
mameli
mä oon ollu koko aikuisikäni lihava, aloin lihomaan n.19v ja nyt oon 35kiloo ylipainoinen, ikää 28v, kolmas lapsi syntyy lähipäivinä. olen tuhlannut kultaiset nuoruusvuodet lihomalla =(
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo, mut tämä asia on varjostanut koko ajan kaikkea mitä olen tehnyt. Ei ole pystynyt nauttimaan elämästä.
Siis ette ole saaneet lasta vielä? :(

Avauksesta sain jotenkin sellaisen käsityksen, että teillä olisi vielä se viimeinen vauva haaveissa, jota nyt yritätte. Anteeksi :ashamed:

 
elämä menee ohi
Ehkä kannattaisi pohtia lopettamista kun tulosta ei ole tullut.Elämä voi olla antoisaa ilman omaa biologista lastakin.Täytyy olla henkisesti tosi vahva kestääkseen noin monien vuosien rääkin.
 
kohtalotoveri
Sama.. Monta vuotta meni meilläkin. Olin 20 v. kun alotettiin. Istuttiin lapsettomuusklinikan käytävällä kun muut kaverit bailas ja sisusti. Kaikki pennit meni klinikalle. Mielenterveydestä puhumattakaan.

Uskomatonta että jaksat vielä yrittää. Saanko udella mitkä mahikset? Meillä onnasi 8 vuoden yrittämisen jälkeen.
 
vieras
Sama täällä. Viimeiset 7 vuotta on mennyt tähän lapsettomuuden kanssa tahkoamiseen. En voi kuvitella jaksavani vielä saman verran kuin sinä..
Tsemppiä tilanteeseen! Minulla jo hiukan elämänhalu palannut, en enää mieti kaikkea, mitä jos tulisin raskaaksi tms. Kun se ei näytä tapahtuvan..
 
liisa lapamato
Alkuperäinen kirjoittaja mameli:
mä oon ollu koko aikuisikäni lihava, aloin lihomaan n.19v ja nyt oon 35kiloo ylipainoinen, ikää 28v, kolmas lapsi syntyy lähipäivinä. olen tuhlannut kultaiset nuoruusvuodet lihomalla =(
Ihan kuin minä, paitsi että kolmas lapsi syntyy vasta loppuvuodesta ja lihominen alkoi 17v. Hassua..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja gracelle rukouspyyntö?!!:
;-( todella murheellista. miksi et pistäisi Gracen rukousketjuun pyyntöä, että saisitte vauvan ? Jumalalle on kaikki mahdollista!! :)
Arvaa vain, kuinka moni on rukoillut, silti ei ole vauvaa saatu...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja liisa lapamato:
Alkuperäinen kirjoittaja mameli:
mä oon ollu koko aikuisikäni lihava, aloin lihomaan n.19v ja nyt oon 35kiloo ylipainoinen, ikää 28v, kolmas lapsi syntyy lähipäivinä. olen tuhlannut kultaiset nuoruusvuodet lihomalla =(
Ihan kuin minä, paitsi että kolmas lapsi syntyy vasta loppuvuodesta ja lihominen alkoi 17v. Hassua..
Lihavuuden kanssa voi elää, lapsettomuuden ei (heikoimmat ainakaan)
 
kohtalotoveri
jatkan vielä. Me mentiin aika pian adoptiojonoon. Käytiin selvitykset yms. Se sopi meille. Sai jutella psykologin kaa ja ties että lapsi oli tulossa. Tavalla tai toisella. Mutta raskasta toi on. Kaikkea hyvää teille.

Nyt jälkikäteen oon miettiny, että miksi se vauvahaave vei kaikki ajatukset ja energiat. Eikö lapsettomanakin olisi voinut nauttia elämästä. Toteuttaa niitä muita haaveita.
 
liisa lapamato
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja liisa lapamato:
Alkuperäinen kirjoittaja mameli:
mä oon ollu koko aikuisikäni lihava, aloin lihomaan n.19v ja nyt oon 35kiloo ylipainoinen, ikää 28v, kolmas lapsi syntyy lähipäivinä. olen tuhlannut kultaiset nuoruusvuodet lihomalla =(
Ihan kuin minä, paitsi että kolmas lapsi syntyy vasta loppuvuodesta ja lihominen alkoi 17v. Hassua..
Lihavuuden kanssa voi elää, lapsettomuuden ei (heikoimmat ainakaan)
Joo, totta. Ja helpompi "parantuakin". Anteeksi kun sun ketjuun näin ryysittiin. En minä ainakaan halunnut mitenkään rinnastaa näitä ongelmia.
 
Mä tajuan ap:ta täysin. Me yritettiin esikoista vain ja ainoastaan 1½ vuotta, mutta se oli ainakin lopussa elämäsni kauheinta aikaa :( Oikeasti päähän ei mahtunu mitään muuta kuin oma surkeus ja hirveä ikävä syntymätöntä lasta kohtaan. Jonki puolitutn ihan viaton "MItäs kuuluu" saattoi aiheuttaa kauhean itkutulvan... Nyt meillä on kolme lasta, joista kaksi nuorinta on tullut helposti. Olen ihmetellyt, miten se lapsettomuus olikin niin hirveää. Se todella oli.
 
eräs
Tiedän kaksi pariskuntaa, joille pitkän hedelmättömyyden jälkeen raskaus yllätti. Luomuna. Olivat aloittaneet hoidot¨, mutta ei vielä oltu toimenpiteitä tehty. Omalla kohdallani kesti 6 vuotta tulla raskaaksi.
Toivon sinulle onnea ja iloakin, vaikka vaikealta tuntuu. Juuri luin lehdest'ä tarinan, jossa 32 vuotias totesi yllättäen olevansa raskaana, vaikka oli jo yrittämisen lopettanut. Itse tiedät, koska haluat lopettaa yrittämisen, Muista, että valitset aina oikein, omassa elämässäsi kukaan ei voi neuvoa. (suosittelen muuten lukemaan viktor e frankl. kirjan ihmisyyden rajalla). Ehkä olet vielä joku ova raskaana, ehkä et. Kuitenkin saat ja voit voielä nauttia elämästä, etkä ole menettänyt mitään.
 
eräs
KOVASTI VOIMIA SINULLE!!!!!! :) Tiiä vaikka nappaisi. Ja jos ei nappaa, niin saat matkustella ja kulkea pitkin maailman laitoja niin paljon, kuin sielu sietää. Ehkä tämä ei tunnu nyt miltään, mutta nyt lapsen kanssa ymmärrän paremmin heitäkin, jotka lasta eivät halua. Kyllä kummassakin elämäntyylissä on puolensa.
 
jaa
ite menin naimisiin 19 vee ja eka lapsi tuli 34 vuotiaana. ja viimeinen. todellinen ihmeiden ihme etenkin kun lekurit sano että et saa mitään. en jaksan missään tutkimuksissa ravata.
tai no voihan tohon lisätä viel pari vuotta yritystä lisää...heh..:)
 
työtä ja stressiä
elämä on mennyt ponnistellessa. ensin lapsuus rankkaa, turvaton.sitten nuoruus, työtä, opiskelua, lapset työtä opiskelua.
en ole voinut eikä olisi ollu tikinä mahdollisuutta haikailla vaan jonkun asian perään. ei ole pappabetalar ihmisiä maksamassa.
 
er
Alkuperäinen kirjoittaja työtä ja stressiä:
elämä on mennyt ponnistellessa. ensin lapsuus rankkaa, turvaton.sitten nuoruus, työtä, opiskelua, lapset työtä opiskelua.
en ole voinut eikä olisi ollu tikinä mahdollisuutta haikailla vaan jonkun asian perään. ei ole pappabetalar ihmisiä maksamassa.
Saahan ihminen lapsettomuuttaan surra..?
 

Yhteistyössä