Minusta ei varmaan koskaan sitten tule hyvää emäntää

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Älä vielä lannistu. En minäkään uskonut, että joskus keittelisin mehuja tai hernekeittoja tai väkertäisin kaalikääryleitä:D Mutta neljä pakastinta, se on kyllä aika paljon, meillä on vaan kaksi. Ja kolme jääkaappia... Joten hyvän matkaa emäntäpolulla olen kai:D
 
Onko se niistä säilötyistä marjoista kiinni?

Meillä on kaksi pakastinta, jotka täytän kerran vuodessa marjoilla. Käyn myös sienestämässä. Mutta kun tulee puhe emännyydestä ja vieraista, olen aivan kujalla. En kerta kaikkiaan tiedä, mitä tarjoaisin, en tiedä, miten kattaisin, enkä osaa olla omassa kahvipöydässäni rauhassa.
 
"vieras"
Juu, nuo jutut vielä menisikin. Mutta kun niiden marjojen pitäisi olla metsästä kerättyjä. Jo pelkkien allergioiden takia minä en metsässä niin kauaa viivy, että saisin neljä pakastimellista täyteen :D tuskin meillä koskaan tulee olemaan tilaa neljää pakastinta varten. Nykyisellään on yksi pieni pakastin ison jääkaappiosan alla ja sieltä löytyy lähinnä jäätelöä ja itse tehtyä makaronilaatikkoa.
 
"jos"
Jos 4 pakastinta on hyvän emännän merkki niin olen lähellä sitä, meillä on kolme... Ja niissä on marjoja (tosin vain mansikat ite poimittu, muut anopin poimimia.. ) ja hirveä lähinnä.
 
Onko se niistä säilötyistä marjoista kiinni?

Meillä on kaksi pakastinta, jotka täytän kerran vuodessa marjoilla. Käyn myös sienestämässä. Mutta kun tulee puhe emännyydestä ja vieraista, olen aivan kujalla. En kerta kaikkiaan tiedä, mitä tarjoaisin, en tiedä, miten kattaisin, enkä osaa olla omassa kahvipöydässäni rauhassa.
MInulla sama vika ja sitten se, että kun on isoja juhlia, nyhräisin vaan keittiössä ja keittäisin kahvia, ettei vaan tarvisi seurustella :ashamed:
 
"putte"
[QUOTE="vieras";24307689]Juu, nuo jutut vielä menisikin. Mutta kun niiden marjojen pitäisi olla metsästä kerättyjä. Jo pelkkien allergioiden takia minä en metsässä niin kauaa viivy, että saisin neljä pakastimellista täyteen :D tuskin meillä koskaan tulee olemaan tilaa neljää pakastinta varten. Nykyisellään on yksi pieni pakastin ison jääkaappiosan alla ja sieltä löytyy lähinnä jäätelöä ja itse tehtyä makaronilaatikkoa.[/QUOTE]

Kohtalosi on siis sinetöity. Tuo itse tehty makaronilaatikko ehkä pelastaa pahimmalta syöksykierteeltä. Toisaalta hyvä emännyys lienee aika subjektiivinen käsite, eikö?
 
"Eräs"
[QUOTE="jos";24307690]Jos 4 pakastinta on hyvän emännän merkki niin olen lähellä sitä, meillä on kolme... Ja niissä on marjoja (tosin vain mansikat ite poimittu, muut anopin poimimia.. ) ja hirveä lähinnä.[/QUOTE]

Monta vuotta hirvi säilyy hyvänä pakkasessa? Siis jos on tuoreena pakastettu :)
 
[QUOTE="vieras";24307689]Juu, nuo jutut vielä menisikin. Mutta kun niiden marjojen pitäisi olla metsästä kerättyjä. Jo pelkkien allergioiden takia minä en metsässä niin kauaa viivy, että saisin neljä pakastimellista täyteen :D tuskin meillä koskaan tulee olemaan tilaa neljää pakastinta varten. Nykyisellään on yksi pieni pakastin ison jääkaappiosan alla ja sieltä löytyy lähinnä jäätelöä ja itse tehtyä makaronilaatikkoa.[/QUOTE]
Osta salaa torilta? :saint:
 
Pelkästään tämän perusteella voisin todeta, että olemme sielunsisaruksia :D
Muuten en ole ihan varma asiasta.
Olen huomannut joskus samantapaisia juttuja kirjoituksistasi. Kahden viikon päästä on koitos, rippijuhlat. Teen kaiken itse, piilottelen keittiössä ja väsähdän kun viimeinen vieras on lähtenyt:D Olisi kyllä vähän kasvun paikka, tiedän.
 
ap.
Kahden viikon päästä on koitos, rippijuhlat. Teen kaiken itse, piilottelen keittiössä ja väsähdän kun viimeinen vieras on lähtenyt:D Olisi kyllä vähän kasvun paikka, tiedän.
Ei noissa juhlissa ehdi juuri mitään muuta tekemäänkään kuin hääräämään keittiössä naama punaisena ja kantaa lisää esille entisten mentyä. Sinällään voisi joskus olla ihan mukava ehtiä vaihtamaan muutaman sanan kunnolla kaikkien vieraiden kanssa.
 
Ei noissa juhlissa ehdi juuri mitään muuta tekemäänkään kuin hääräämään keittiössä naama punaisena ja kantaa lisää esille entisten mentyä. Sinällään voisi joskus olla ihan mukava ehtiä vaihtamaan muutaman sanan kunnolla kaikkien vieraiden kanssa.
Meillä taidetaan pitäytyä grillaustyyppisessä tarjottavassa ja siten ei niin olla keittiössä.

Tästäkin voi tehdä lukuisia ongelmia itselleen: kelpaavatko kertakäyttöastiat rippijuhlaan jne. Onneksi rippilapsi itse kuittasi, että kyllä kelpaa, kunhan ruoka ei lopu kesken!
 
Ei noissa juhlissa ehdi juuri mitään muuta tekemäänkään kuin hääräämään keittiössä naama punaisena ja kantaa lisää esille entisten mentyä. Sinällään voisi joskus olla ihan mukava ehtiä vaihtamaan muutaman sanan kunnolla kaikkien vieraiden kanssa.
Meillä tuttavapiirissä ja suvussa KAIKKI muut ottavat apua keittiöön ja rouvat itse istuvat hienosti jalka toisen päällä ja nauttivat juhlasta, ei onnistu minulta :ashamed:
 
emäntä vain osittain
Onko se niistä säilötyistä marjoista kiinni?

Meillä on kaksi pakastinta, jotka täytän kerran vuodessa marjoilla. Käyn myös sienestämässä. Mutta kun tulee puhe emännyydestä ja vieraista, olen aivan kujalla. En kerta kaikkiaan tiedä, mitä tarjoaisin, en tiedä, miten kattaisin, enkä osaa olla omassa kahvipöydässäni rauhassa.
Täysi peesi tälle!
 
Juu sama täällä, joten nyt ryhdyn sokeasti uskomaan hortsareihin :D
Sikäli uskon, että onhan sillä varmasti merkitystä elämässäsi, oletko syntynyt Pekingissä vai Oulussa, vuonna 1937 vai 1973, ja uskon siihenkin, että sillä on merkitys, synnyitkö keväällä vai syksyn pimeyteen. Tuosta syntymän kellonajan merkityksestä en ole ihan vakuuttunut...
 
mä taidan tämän mittapuun mukaan olla huono emäntä: mulla on vaan yksi pakastin(ja kylmäkellari), ja keräsin vaan puol ämpärillistä mustikoita :'( puolukoita pitäs kerätä kunhan ne kypsyy, kun niitä menee aina paljon.
 
[QUOTE="vieras";24307689]Juu, nuo jutut vielä menisikin. Mutta kun niiden marjojen pitäisi olla metsästä kerättyjä. Jo pelkkien allergioiden takia minä en metsässä niin kauaa viivy, että saisin neljä pakastimellista täyteen :D tuskin meillä koskaan tulee olemaan tilaa neljää pakastinta varten. Nykyisellään on yksi pieni pakastin ison jääkaappiosan alla ja sieltä löytyy lähinnä jäätelöä ja itse tehtyä makaronilaatikkoa.[/QUOTE]

Ällös huoli sitten. Mulla on pakastimessa valmislasagnea ja jäätelötuutteja.
Tänään tosin saan äidiltä kantarelleja pakkaseen. Todennäköisesti äiti tulee myös syksyn mittaan tänne tekemään sitä kantarellikastiketta meille niistä poimimistaan kantarelleista.
 
ap.
No ei kun ostat niin paljon, että saat ne pakastimet täyteen! Yhtä hyvin voisi myös väittää, että ne metsästä keräämäsi syödään saman tien.
No ensin pitäisi ostaa ne pakastimet. Voisikohan niillä korvata sohvapöydän? Se olisi ainoa mahdollinen paikka sijoittaa ne tänne meidän turhan pieneen asuntoon :LOL: Nykyiseen pakastimeen voisi juuri ja juuri saada pari litraa mahtumaan, mutta näillä ilmoilla pidän siellä mieluummin muutaman kylmäkallen kauppamatkoja varten ja jäätelöä.
 

Yhteistyössä