Minusta on vähän hassua viettää näyttävästi lapsettomien lauantaita,

....
Mä olen ymmärtänyt, että se on päivä niille, jotka ei yrityksestään huolimatta saa tai voi saada lapsia. Vähän niinkuin vertaistukea. Noin mä sen ymmärrän ja ihan hyvä päivä se on. Ei se mikään vapaaehtoisesti lapsettomien päivä ole, eihän siinä mitään järkeä olis. Sittenhän voi perustaa vaikka karkkilakkoisten päivän tai vaikka vapaaehtoisesti työttömien päivän tms.
 
[QUOTE="vieras";26250656]Tahattomasti lapsettomienko siellä pitäisi hehkua?

Omia (hyviä) valintojaan kannattaa aina juhlistaa.[/QUOTE]


Niin mutta eikö ole hassua mainostaa vuoden muut päivä sitä, ettei halua lapsia ja sitten yhtenä päivänä surra tyhjää syliä.

Kun kyse ei siis ole siitä, että juhlistaisi valintaansa, vaan surkuttelu-linja kyseessä.
 
  • Tykkää
Reactions: Anatolia
Niin mutta eikö ole hassua mainostaa vuoden muut päivä sitä, ettei halua lapsia ja sitten yhtenä päivänä surra tyhjää syliä.

Kun kyse ei siis ole siitä, että juhlistaisi valintaansa, vaan surkuttelu-linja kyseessä.
No mut onko se sitten 100 varma, että kyseinen pari on vapaaehtoisesti lapseton? Jospa asia on heille kipeä ja ovat tavallaan "denial"-tilassa (mikä se Suomen vastine olisi?). Ja yhtenä päivänä eivät jaksa tsempata asian suhteen?
 
--
No etkö sä ole ihan vapaaehtoisesti äiti, ja silti vietät äitienpäivää? Pitäisikö siihenkin olla oikeus vain sellaisilla, jotka ovat "tahattomasti äitejä". Suotakoon jokaiselle vapaus tehdä ratkaisunsa ja antakoon myös juhlia tekemiään ratkaisuja..
 
No mut onko se sitten 100 varma, että kyseinen pari on vapaaehtoisesti lapseton? Jospa asia on heille kipeä ja ovat tavallaan "denial"-tilassa (mikä se Suomen vastine olisi?). Ja yhtenä päivänä eivät jaksa tsempata asian suhteen?
Niin, en tiedä. Olen heidät tuntenut kohta 10 vuotta ja aina ovat sitä sanoneet, että eivät halua omia lapsia. Sen verran hyviä ystäviä ollaan, ettei heillä ole kyllä mitään syytä esittääkään muuta kuin mitä ovat... ja itse ovat aina ottaneet asian esiin.

Mutta sitten kuitenkin kerran vuodessa toisin.
 
"vieras"
Niin mutta eikö ole hassua mainostaa vuoden muut päivä sitä, ettei halua lapsia ja sitten yhtenä päivänä surra tyhjää syliä.

Kun kyse ei siis ole siitä, että juhlistaisi valintaansa, vaan surkuttelu-linja kyseessä.
Velat usein joutuvat puolustamaan lapsettomuuttaan, ehkäpä sen vuoksi susta tuntuu siltä, että he mainostaa sulle lapsettomuuttaan. Mulle kukaan ei hehkuttele lapsettomuuttaan, mutta ne jotka ovat valinneet etteivät omia lapsia yritäkkään saada, ei pahemmin asialla hehkuttele, mutta ehkäpä mun tuttava piiri on erilainen.

Ne jotka eivät syystä taikka toisesta saa, vaikka haluaakin, on mun mielestä oikeus surkutella kohtaloaan vaikka joka päivä, se ei multa lapselliselta oo millään tavalla pois. Onhan meilläkin omat päivät, miksi emme sallisi niitä myös vapaaehtoisesti tai tahattomasti lapsettomille?
 
[QUOTE="vieras";26250741]Velat usein joutuvat puolustamaan lapsettomuuttaan, ehkäpä sen vuoksi susta tuntuu siltä, että he mainostaa sulle lapsettomuuttaan. Mulle kukaan ei hehkuttele lapsettomuuttaan, mutta ne jotka ovat valinneet etteivät omia lapsia yritäkkään saada, ei pahemmin asialla hehkuttele, mutta ehkäpä mun tuttava piiri on erilainen.

Ne jotka eivät syystä taikka toisesta saa, vaikka haluaakin, on mun mielestä oikeus surkutella kohtaloaan vaikka joka päivä, se ei multa lapselliselta oo millään tavalla pois. Onhan meilläkin omat päivät, miksi emme sallisi niitä myös vapaaehtoisesti tai tahattomasti lapsettomille?[/QUOTE]


Mulle ei ihan varmasti tarvitse kenenkään selitellä ratkaisujaan. En ole koskaan heiltä edes kysynyt, että miksi ovat lapsettomia/haluavatko lapsia tms, AINA kun asia on tullut puheeksi, aloite on ollut heidän.

Ja niin kuin sanoin, ei toisten viettämiset ole minulta pois, mutta vähän hassulle se tuntuu, että asiaa surraan vain yhtenä päivänä vuodessa, muina sitten sanotaan, ettei edes haluta lapsia.
 
"Vieras"
Täytyy sanoa, että olen samaa mieltä! Lapsettomien lauantai on siksi kehitetty, ettei lapsettomille tulisi äitienpäivästä niin paha mieli. Se on marttyyrijuhla. Jos on valinnut lapsettomuuden ihan itse, niin miksi sitä päivää pitäisi viettää??

Onko sittenkin kyse jostain sellaisesta naisesta, joka mahoutensa peittääkseen kehuu, ettei halua mukamas lapsia?
 
****
Mulle ei ihan varmasti tarvitse kenenkään selitellä ratkaisujaan. En ole koskaan heiltä edes kysynyt, että miksi ovat lapsettomia/haluavatko lapsia tms, AINA kun asia on tullut puheeksi, aloite on ollut heidän.

Ja niin kuin sanoin, ei toisten viettämiset ole minulta pois, mutta vähän hassulle se tuntuu, että asiaa surraan vain yhtenä päivänä vuodessa, muina sitten sanotaan, ettei edes haluta lapsia.
Lapsettomuus on usein niin arka paikka että tuollainen kieltäminen on ihan normaalia, kuten ihmisellä muutenkin kovan paikan edessä kielletään koko asia, että en minä olisi halunnutkaan vaikka oikeasti haluaisi. Eivätkä monet, joilla on lapsia, ymmärrä ollenkaan niitä jotka ovat lapsettomia, joten asiasta vaietaan senkin takia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tässä ei ole järkeä;26250780:
Avauksessa ei ole päätä, eikä häntää!!!!!!!!!!! Mikä helvetin lapsettomien lauantai?? Ikinä kuullutkaan.
Tänään on lapsettomien lauantai, vastineeksi huomiselle äitienpäivälle.Ollut perinteenä jo vuosia.
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";26250794]Täytyy sanoa, että olen samaa mieltä! Lapsettomien lauantai on siksi kehitetty, ettei lapsettomille tulisi äitienpäivästä niin paha mieli. Se on marttyyrijuhla. Jos on valinnut lapsettomuuden ihan itse, niin miksi sitä päivää pitäisi viettää??

Onko sittenkin kyse jostain sellaisesta naisesta, joka mahoutensa peittääkseen kehuu, ettei halua mukamas lapsia?[/QUOTE]

Jos on valinnut äitiyden ihan itse, miksi sitä päivää pitäisi viettää?
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";26250818]Jos on valinnut äitiyden ihan itse, miksi sitä päivää pitäisi viettää?[/QUOTE]

Ota ihmeessä selvää äitienpäivän alkuperästä. Silloin et puhu tyhmiä.
 
Kuinku
Niin, en tiedä. Olen heidät tuntenut kohta 10 vuotta ja aina ovat sitä sanoneet, että eivät halua omia lapsia. Sen verran hyviä ystäviä ollaan, ettei heillä ole kyllä mitään syytä esittääkään muuta kuin mitä ovat... ja itse ovat aina ottaneet asian esiin.

Mutta sitten kuitenkin kerran vuodessa toisin.
Etkö pelkää että esim vaimo käy täällä kaksplussan sivuilla? SUllahan on omakuva täällä aika yleisesti ja usein näkyvillä.
 
[QUOTE="...";26250782]No eiköhän se ole vapaaehtoisesti lapsettomille juhlan päivä, ja taas tahtomattaan lapsettomat voivat surra lapsettomuuttaan vähän avoimemmin...[/QUOTE]

Tässä juuri se ristiriita. Jos juhlistaisikin päivää iloisesti, viesti olisi sama kuin vuoden muina päivinä. Mutta se, että yhtäkkiä heittäytyy suremaan lapsettomuutta julkisesti, hämmentää ainakin minua.

Missään nimessä en tuomitse ketään, hämmennys on varmaan paras sana. En tiedä, miten reagoida.
 

Yhteistyössä