Mirena-kierukasta?

Mulla ollut Mirena nyt reilun kuukauden. Ei mitään sivuoireita. Ekat kuukautiset oli pitkät ja runsaat, mut tästä lekuri varoittelikin. Paljon saa lukea huonoja kokemuksia tästä kierukasta, mutta ei mulla ainakaan vielä ole mitään ollut. Ja pari tuttavaakin todella tyytyväisiä.
 
Minulle laitettiin kierukka kesäkuussa, ja elokuussa alkoi finniä pukkaan. Isoja ja kipeitä finnejä. Selässäkin on nyt muutama, vaikka ikinä ennen ei selässä ole finnejä ollut. Kasvoissa on teininä näppyjä ollut melkoisestikin, mutta ei vuosiin paitsi nyt.

Muuten olen tykännyt eli kun vuotoa tulee niin pärjää pikkuhousunsuojalla. Ihanaa, kun on näin huoleton ehkäisy. Toivottavasti tuo finniongelma vain häipyisi.

Jostain muistan lukeneeni, että jos on aikaisemmin kärsinyt finneistä niin sitten hormonikierukka niitä myös aiheuttaa.
 
kysyisin minäkin
Mulle Mirena kierukka laitettiin maanantaina ja nyt kun menkat on loppumassa niin äkkäsin etten tollona tiedä että alkaako tuon kierukan ehkäisy teho heti laiton jälkeen??? Mieli jo tekis "koeajaa"...
 
Mulla ollu Mirena nyt kuukauden. Tiputtelua on ollu komea päivää lukuun ottamatta koko ajan kierukan laiton jälkeen. Päänsärkyäkin on ollu, mutta se nyt on vähä vaikee sanoa johtuuko kierukasta vai väsymyksesta (Vauva valvottaa).

Ja edelliselle, kysyin kierukan laittaneelta lääkäriltä tuota samaa. ja sanoi, että teho alkaa heti. eikun hommiin vaan.
 
Mulla on ollut Mirena-kierukka toista vuotta ja mitään huonoja kokemuksia ei ole ollut. Pientä tiputtelua on pari päivää kuukaudessa. Tosin muutama kuukausi laiton jälkeen seksuaaliset halut hyppäsivät pilviin. Voisikohan johtua hormonikierukasta? Kohta vuoden oon ollut lähes tulkoon yliseksuaalinen. Tekisi mieli seksiä monta kertaa päivässä. Onneksi mieheni jaksaa lähes joka päivä harrastaa seksiä kanssani. Mutta nyt on jopa tullut pieneksi ongelmaksi tämä liian helposti kiihottuminen. Kostun todella helposti pienestäkin mielikuvasta ja se alkaa olla rasittavaa. Onkohan mitään keinoa liialliseen kostumiseen kuitenkin niin, että halut suurin piirtein säilyisivät? Seksi on ollut myös aivan mahtavaa. Ehdottomasti parasta mitä koskaan 15 vuotisen suhteemme aikana. Meillä on kaksi lasta (2- ja 4-vuotiaat). Mulle siis sopii hormonikierukka. Voisi sanoa, että jopa liiankin hyvin. =)
 
Mulla tismalleen sama kokemus: ao. kierukka ollut toista vuotta ja seksin suhteen olen ollut koko ajan ihan kyltymätön, mitä ei ole ennen tapahtunut. Tosin kumppanikin nyt paras mahdollinen..
Alun perin hankin kierukan runsaiden kuukautisten takia, joista KÄRSIN todella. Nyt vain pientä tiputtelua päivän, pari - LOISTAVAA!
Mitään haittavaikutuksia ei ole ollut - suosittelen lämpimästi.
 
Mulla oli Mirena 1v 10kk. Nyt suunnittelimme toista lasta ja kuvittelin että raskaus alkaa heti kun ensimmäinenkin tuli niin helposti. Nyt mun kierrot on 42-45päivää... Olen kyllä menossa verikoeille josko sieltä jotain selviäisi. Muuten olin siihen todella tyytyväinen. Laiton jälkeen tiputtelua oli n. 1kk ja sitten menkat jäivät kokonaan pois, enkä kyllä silloin kaivannut. Nyt kaipaisin useammin!!
 
Mulla on ollu mirena nyt pari viikkoa. Tiputtelua oli ekana päivänä laittamisesta, sen jälkeen ei oo ollu mitään. Hiukset ja iho ehkä rasvottuu nopeemmin kun ennen, mut muutenki joudun tukan pesemään päivittäin eli ei mitään uutta. Mieskään ei ole valitellu langoista tai muutenkaan, erittäin toiveikkaana tässä ollaan että viis vuotta huoletonta ehkäisyä edessä =)
 
Yellow75
Mulle laitettiin puoli vuotta sitten ja asiasta neuvoteltiin erityisen tarkasti lääkärin kanssa, koska synnytyksestä oli vasta 3 kk ja imetän. Hormonitoimintani on vielä sekaisin ja kuten pelättiinkin, tiputteluvuotoa tulee yhä. Saattaa kuulemma kestää koko imetysajan. Muita sivuoireita ei onneksi ole tullut. Jatkuva pikkuhousunsuojan käyttö tympii, muttei kuitenkaan niin paljon, että vielä lopettaisin imetystä, saati sitten että otattaisin kierukan pois. Eikä meillä kyllä muita ehkäisyvaihtoehtoja olisikaan, on tämä kuitenkin täydellistä selibaattia parempi vaihtoehto ;)
 
ei enää ikinä
Minä tykkäsin kun menkat loppu heti eikä niitä paljo näkyny..mutta..oviksen aikaan oli hirveitä supisteluja, hyvä että aina kävelemään pääsi ja kyllä olin ihan piru kotona välillä! Ei tartte perheen enää kärsiä hullusta äidistä!!!!!
 
Tyytyväinen käyttäj
Minulla ollut hormonikierukka pian viisi vuotta ja olen ollut tosi tyytyväinen! Sitä ennen minulla oli kuparikierukka ja siitä en pitänyt yhtään koska kuukautisvuoto lisääntyi paljoan ja oviskivut olivat inhottavat. Mirenan aikana minulla ei ollut ollenkaan kuukautisia, jotain satunnaista pientä tiputtelua silloin tällöin.

Alussa tiputteluvuotoa taisi tulla noin 1 kk, mutta se ei haitannut lainkaan. En ole ollut kertaakaan ottamassa kierukkaa pois, koska minulla ei ole ollut mitään hankaluuksia sen kanssa. Ensi keväänä poisotto, koska 5 vuotta tulee täyteen. Mieleenkiinnolla odotan miten kuukautiset alkaa jne. Uutta kierukkaa en nyt laita, koska toiveissa vauva jossain vaiheessa.
 
Mulla myös 2 kk ollut mirena-kierukka.Tiputtelua päivittäin tähän asti ja kuukautiset ihan normaalisti.
Lisäksi finnejä pukkaa selkään ja leukaan.Poistuukohan tämä ongelma ajan myötä?????
Ja onko muilla ollut hikoilua???? Ennen olin vilukissa,nykyään hikoilen tosi herkästi ja vaatetusta saan vähentää reilusti ja HIKI HAISEE,se on epämiellyttävää. Toivottavasti tämä ei ole jatkuva riesa.
Tai vietän päiväni alusasussa ja viipyilen suihussa pari vuotta tästä eteenpäin.. :)
 
täälläkin
joo edelliseen viitaten hikoilu on ruvennut varsinkin ihan kierukan loppusuoralla olemaan aika häiritsevää, samoin ihon rasvoittuminen ihan enemmältikin. Näin loppuvaiheessa en tullut edes kovin nopeasti ajatelleeksi, että syy vois olla siellä, kun onhan tuo ollut sisällä jo niin kauan, yli neljä vuotta.Mutta siis muillakin on ollut samoja kokemuksia. Lisäksi tuntuu, että karvankasvu on lisääntynyt.
Mulla on ollut siis enimmäkseen ihanan helppo ja aika vähäoireinen, mutta loppuvaiheessa alkaa arveluttaa. Mulla on ollut myös kystia, yksi iso puhkesi ja jouduin sairaalaan. Enpä tiedä, liekö tässä kierukassa mitään järkeä.
 
Esikoisen jälkeen sain Mirenan runsaiden kuukautisten vuoksi. Tiputteluvuotoa oli muistaakseni joitakin viikkoja ellei 1-2 kk, en muista tarkkaan. Kuukautiset vähenivät 7 päivän runsaista 2-3 päiväisiksi, jhee! Pärjäsin melkein pikkuhousunsuojilla pelkästään!

Kärsin myös migreenistä ja lekuri kehotti käyttämään nimenomaan kierukkaa ehkäisyyn koska hormonivaihtelu voi aih migreeniä!

Nyt toisen lapsen jälkeen odottelen koska kävisin laitattamassa sen taas. Jälkitarkastuksessa lekuri ei halunnut sitä vielä laittaa. Otti papan ja perusteli et jos tipahtaa tai luiskahtaa paikaltaan nyt kun kohtu ei välttämättä ole ihan vielä normaali niin ei tule niin isoa harmia kuin kuparikierukasta. Mirenahan maksaa aikasta lailla...Koska teille on asennettu synnytyksen jälkeen. Vauva on nyt vko vajaa 4kk. Jälkitarkatus tehtiin n 2kk synnytyksestä.
 
tiputteluako
Miten teillä on tullu ensimmäiset kuukautiset kierukan laiton jälkeen, normaalisti ajallaan vai onko kierto muuttunut? Minulla laitettiin Mirena 3 vko sitten ja parit eka viikkoa pärjäsin joko pikkuhousunsuojalla tai ilman sitä, mutta nyt oon jo viikon verran vuotanu niin, että tarvii välillä siteenkin. Onkohan tämä nyt sitä tiputtelua vai voisinko olettaa että nää on kuukautiset, tullu vaan pari viikkoo etuajassa? Toivottavasti ei se tiputtelu oo näin runsasta, eihän tätä jaksa erkkikään...
 

Yhteistyössä