Mirena-kierukka ja masennus....

Jenis
Mulla on ollu tuo kierukka 3 krt eikä oo ollu mitään oireita, ei masennus- tai muitakaan, mutta yksi kaveri raportoi jotain tuonsuuntaista. Hällä oli tosin taipumusta masennukseen muutenkin.
 
Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Mulle sanottiin, et Mirenan hormonit toimii paikallisesti ja että sen ei pitäis aiheuttaa masennusta. Siksi toi kierukka laitetaan just niille joille pillerit aiheuttaa masennusta.
Joo, mulle kans sanottiin että se hormoni pysyy siellä "kohdelihaksessa", eikä mene verenkiertoon kuten pillereiden hormonit. Itselläni tuo ainakin piti paikkansa, pillereistä tulee aivan tajuttomia migreenejä mutta Mirenasta ei mitään.
 
vieraas
Olen tässä samaa asiaa miettinyt... Tuollainen kierukka ollut n.5kk ja masennuksen oireita on, samaten painonhallinta ongelmia, mikä saattaa johtua siitäkin kun ei saa itseään lenkille... Mulla siis väsymystä ja alakuloisuutta, vetämättömyyttä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Mulle sanottiin, et Mirenan hormonit toimii paikallisesti ja että sen ei pitäis aiheuttaa masennusta. Siksi toi kierukka laitetaan just niille joille pillerit aiheuttaa masennusta.
Joo, mulle kans sanottiin että se hormoni pysyy siellä "kohdelihaksessa", eikä mene verenkiertoon kuten pillereiden hormonit. Itselläni tuo ainakin piti paikkansa, pillereistä tulee aivan tajuttomia migreenejä mutta Mirenasta ei mitään.
Mulla pillerit aiheutti kanssa alakuloisuutta ja maaliskuun lopussa laitettiin Mirena ja olo on ollut aika hyvä sen jälkeen.
 
Hippos
Alkuperäinen kirjoittaja Ehkäisy-:
pillerit aiheuttavat mielenvaihteluita, hormonikierukka ei. Eli mahdollinen masennuksesi johtuu muista syistä, ap.
Kyllä kierukka todellakin voi aiheuttaa masennusta, lue vaikka tuoteselosteesta mahdolliset sivuoireet....

Kummallisen monella on myös kokemuksia masennuksesta ja mielialanvaihtelusta. Itse en edes tajunnut epäillä kierukkaa ennen kuin aloin etsimään syitä älyttömään hiustenlähtöön ja naamaan pukkaaviin paukamiin, iho kun oli huonommassa kunnossa kuin ikinä ja törmäsinkin myös tähän masennus / ahdistus asiaan. Olin vain itsekseni ihmetellyt että mikähän kumma vaivaa, alkaako nuppi yhtäkkiä seota... Huomenna lähtee koko vempele, luonnoton värkki.
 

Yhteistyössä