Mirenan asennus-miten tehdään?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Tehdäänkö se puudutuksessa? Hoitaja/lääkäri ei informoinut yhtään.
Pystyykö käymään omalla autolla sairaalassa vai tarviiko kuskin?
Viime kerralla otettiin näytepala kohdusta ja olin seur. pari päivää kunnolla kipeä. Eli onko tuohon verrattuna millainen.
 
Mulla ei ole kohdusta otettu näytettä, joten en voi verrata, mutta Mirenan laitto oli nopea ja kivuton, ei mitään puudutusta laitettu. En muistanut ottaa edes särkylääkettä etukäteen, niinkuin ohjeistettiin.
 
"a p"
Alkuperäinen kirjoittaja Señora;28188891:
Mulla ei ole kohdusta otettu näytettä, joten en voi verrata, mutta Mirenan laitto oli nopea ja kivuton, ei mitään puudutusta laitettu. En muistanut ottaa edes särkylääkettä etukäteen, niinkuin ohjeistettiin.
Ok. Sattuu vaan muutaman päivän sisään tytön nielurisa leikkauksen kanssa. Joten olisi ihan hyvä tietää vähän etukäteen missä kunnossa on.

TUosta näytepalastakaan ei sanottu etukäteen, sairaalassa ei annettu särkylääkettä ja jouduin ajamaan suoraan apteekkiin ostamaan buranaa. Lääkärillä kesti suht kauan saada välineet kohtuun sisään ja mietin et vaikuttaako tuohon kierukan laittoonkin. Myös papan ottaminen th:lla on ollut vaikeaa. Lääkärillä onnistunut ok.
 
"hallittu kaaos"
Särkylääkettä neuvovat ottamaan etukäteen, ei siis puuduteta tmv, nopea toimenpide ja yksilöstä riippuen nippasee enempi tai vähempi, mutta itse esim olisin tarvinnut kuskin mukaan mielellään koska kohtu supisteli 2-3h laiton jälkeen synnytyssupistustenlaisia supistuksia. Se kuulemma ihan normaalia kun laitetaan vieras esine kohtuun.
 
"a p"
[QUOTE="hallittu kaaos";28188934]Särkylääkettä neuvovat ottamaan etukäteen, ei siis puuduteta tmv, nopea toimenpide ja yksilöstä riippuen nippasee enempi tai vähempi, mutta itse esim olisin tarvinnut kuskin mukaan mielellään koska kohtu supisteli 2-3h laiton jälkeen synnytyssupistustenlaisia supistuksia. Se kuulemma ihan normaalia kun laitetaan vieras esine kohtuun.[/QUOTE]

Niin mulla supisteli sen näytepalankin jälkeen. Tilanne vaan se että mies joutuu jäämään tuon kipeän lapsen kanssa kotiin. Enkä uskalla kyllä tehdä niinkään että kävisin ennen tytön leikkausta laittamassa tuon kierukan kun ei sit tiedä onko seur päivänä vielä kunnossa.
Täytyy vaan nyt toivoa että pystyy kohtuudella ajamaan. Meillä sairaalaan matkaa se 80 km joten ei ihan muutamassa minuutissa aja.
 
"heivaan"
Mulle asennettiin mirena maanantaina eikä se edes tuntunut :) Ihan kuin tavallinen gynekologinen tutkimus ja oli ohi muutamassa minuutissa. Otin 2 kpl 400 mg buranaa n. tuntia ennen toimenpidettä. Toimenpiteen jälkeen oli pientä menkkamaista kipua ja vähän vuotoa, mutta ei mitään sen kummempaa.
 
"a p"
[QUOTE="heivaan";28189060]Mulle asennettiin mirena maanantaina eikä se edes tuntunut :) Ihan kuin tavallinen gynekologinen tutkimus ja oli ohi muutamassa minuutissa. Otin 2 kpl 400 mg buranaa n. tuntia ennen toimenpidettä. Toimenpiteen jälkeen oli pientä menkkamaista kipua ja vähän vuotoa, mutta ei mitään sen kummempaa.[/QUOTE]

Tätä minäkin toivon todella. Pääsääntöisesti vaan mun toimenpiteet ei ole vaan menny oikein oppikirjan mukaan, joten siksi en uskalla luottaa etukäteen että kaikki menee ilman takapakkeja.
 
"hallittu kaaos"
Kyllä mä uskon että seuraavana päivänä pitäisi olla jo kunnossa, itsellä ainakin tuli siis tuo muutama tunti noita suppareita ja sit se oli siinä, voi olla että vuotoa tulee mutta kipujen tmv osalta pitäisi varmaan normalisoitua seuraavaan päivään..
 

Yhteistyössä